AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 I mat? Prøver å finne smarte løsninger for er lei av å gå tom for mat ti dager før trygda kommer. Anonymkode: dffd0...b30
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Har ikke planlagt hva jeg skal kjøpe av mat neste uke. Blir vel som vanlig, se på tilbud og kuponger mandag og se om det er noe brukbart, og kjøpe de vanlige forbruksvarene der det er billigst. Anonymkode: 26f93...248 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke planlagt hva jeg skal kjøpe av mat neste uke. Blir vel som vanlig, se på tilbud og kuponger mandag og se om det er noe brukbart, og kjøpe de vanlige forbruksvarene der det er billigst. Anonymkode: 26f93...248 Hva bruker du å kjøpe fast? Kjøper du egg i stor eller små pakninger F eks? Anonymkode: dffd0...b30
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I mat? Prøver å finne smarte løsninger for er lei av å gå tom for mat ti dager før trygda kommer. Anonymkode: dffd0...b30 Rema 1000 har mye rusk og rask som selger datomat til 50 %. Det lekreste gjerne til 30-40%. Anonymkode: 60372...994 1
Daisy-love Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 Jeg går normalt ikke tom, og akkurat nå er det ingen tilbud som jeg vil benytte meg av heller annet enn druer på Obs, men usikker på om jeg gidder å dra dit kun for det. Jeg kjøper inn ekstra av det som er på tilbud og kuponger rundt om, alt etter når tilbudene kommer, uavhengig når i måneden for trygden. Spiser mye kjøleskapsgrøt med chiafrø og proteinpulver fra tights, og soyamelk jeg kjøper med 3 for 2 på Meny. Må ha mer melk etterhvert, men har nok av chiafrø, proteinpulver og havregryn for denne måneden, men kommer det tilbud så vil jeg kjøpe det, særlig havregryn trengs ihvertfall neste måned. Utrolig mange måter å lage havregrøt på, både kald og varm og det er billig. Store poser med fyrste grønnsaker er også digg. Har du fryserplass er økonomipakker med ulikt protein, samt brød greit å kjøpe. Tror det er lurt å prøve å ikke bruke opp trygden på storhandel i starten av måneden, men heller se over tilbud, og hva du trenger og handle deretter. Jeg er for å handle mer på tilbud, og færre turer på butikken for å spare penger, men ikke gå «amok» når trygden kommer så du er tom med en gang. 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 Daisy-love skrev (5 minutter siden): Jeg går normalt ikke tom, og akkurat nå er det ingen tilbud som jeg vil benytte meg av heller annet enn druer på Obs, men usikker på om jeg gidder å dra dit kun for det. Jeg kjøper inn ekstra av det som er på tilbud og kuponger rundt om, alt etter når tilbudene kommer, uavhengig når i måneden for trygden. Spiser mye kjøleskapsgrøt med chiafrø og proteinpulver fra tights, og soyamelk jeg kjøper med 3 for 2 på Meny. Må ha mer melk etterhvert, men har nok av chiafrø, proteinpulver og havregryn for denne måneden, men kommer det tilbud så vil jeg kjøpe det, særlig havregryn trengs ihvertfall neste måned. Utrolig mange måter å lage havregrøt på, både kald og varm og det er billig. Store poser med fyrste grønnsaker er også digg. Har du fryserplass er økonomipakker med ulikt protein, samt brød greit å kjøpe. Tror det er lurt å prøve å ikke bruke opp trygden på storhandel i starten av måneden, men heller se over tilbud, og hva du trenger og handle deretter. Jeg er for å handle mer på tilbud, og færre turer på butikken for å spare penger, men ikke gå «amok» når trygden kommer så du er tom med en gang. Mange gode tips, det er noe jeg kanskje må bli flinkere til, å drøye det utover måneden. Vurderer tur til Sverige for å handle men det er litt langt… Fryste pakker med grønnsaker, egg, havregryn, poteter er notert. Anonymkode: dffd0...b30 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 Har du veldig høye utgifter utenom mat? Hvor mye har du i matbudsjett? Anonymkode: 677da...cc6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 Je ska te Sverige og kjøpe masse mat og godis og røk og alkohol og så ska vi kose vårs ❤️ Anonymkode: 21c27...440 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 Her blir det vaskemidler i alle former på dollarstore ihvertfall. Tror dere det blir utbetalt på fredag? Anonymkode: 802c3...a9b 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #10 Skrevet 14. september 2022 Jeg går ikke på trygd, men har dårlig råd og prøver å ha et greit backup-lager så jeg slipper å kjøpe noe på et dårlig tidspunkt (dvs. når varen ikke er på tilbud). Her er hovedmengden av lageret mitt, som jeg topper opp igjen hver gang jeg får lønn: - pasta av diverse slag, billig og greit tilbehør - store pakker ris, bønner og linser (vanligvis på innvandrerbutikk, men sjekk kilosprisen - det er ikke alltid det er billigere der enn på Rema) - fryste grønnsaker (diverse blandinger, erter) - tomatsaus og champignon på boks (mye billigere enn å kjøpe fersk sopp og tomater) - basisvarer for baking - mel, sukker, smør, egg (det går mye egg, det er billig, godt og allsidig) - ost (kilosblokk, kjøper når det er et godt tilbud) - smøreoster på tube (barnas favoritt på brødskiva) - syltetøy fra First Price - leverpostei og makrell i tomat - igjen, hamstrer når det er tilbud - og selvfølgelig dopapir, diverse såpe og vaskemiddel - kjøpes KUN på tilbud og da kan jeg godt kjøpe for en lengre periode, for eksempel fant jeg flasker av min favoritt-balsam til 9 kr stk forrige uke - så da kjøpte jeg like godt 5 stk, så har jeg et års tid. Sper på med melk, billig brød (ofte kneipp fra First Price og sånne Polarbrød-etterligninger), fersk frukt (stort sett bananer, epler og billigmerke-druer) og "ukens tilbud" for fisk- og kjøttvarer. Har 2-4 vegetarmiddager i uka. Anonymkode: 9d6b7...a9b 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 Går du etter billigproduktene sparer du mye☺️ Skriv ned hvilken middag du skal ha hver dag og skriv handlelisten etter den. Pluss kvelds/frokost. Da blir det lett å handle det du trenger Anonymkode: 2dae0...507 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 Det vanlige, first price ris, first price kylling,first price margarin og krydder har jeg. Litt grønnsaker og resten av måneden blir det brød og suppe Anonymkode: 1f99a...de0 2
_popcorn_ Skrevet 15. september 2022 #13 Skrevet 15. september 2022 Ryddet for avsporinger og brukerangrep, og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #14 Skrevet 15. september 2022 Det blir feite biffstykker så fort trygda kommer Såpass må en unne seg Anonymkode: c2b7f...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #15 Skrevet 15. september 2022 Det blir rett på polet det😁 Anonymkode: f5cca...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #16 Skrevet 15. september 2022 Så slemme mange av dere er! Fordommene mot uføre lenge leve ser jeg.. Anonymkode: d83ce...ab7 7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #17 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så slemme mange av dere er! Fordommene mot uføre lenge leve ser jeg.. Anonymkode: d83ce...ab7 Slemme? Er da ingen som er slemme, noen som tøyser kanskje, men slemme vil jeg ikke si de er. Anonymkode: 269cb...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #18 Skrevet 15. september 2022 Jeg tenker heller på hva jeg IKKE skal kjøpe! Jeg har kuttet ut: shampoo, nikotin, koffein, alkohol/godteri/kjeks/kaker/dårlig næring generelt. Dette sparer meg for mange tusen HVER mnd!! Så var jeg enda mer lur, meldte meg inn på et treningsenter. Livet nå er meget bedre. Får et år siden var dette utenkelig, da satt jeg i dritten med søppelmat og alkohol. Anonymkode: fadeb...614 1
Gjest Adobyen Skrevet 15. september 2022 #19 Skrevet 15. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det blir feite biffstykker så fort trygda kommer Såpass må en unne seg Anonymkode: c2b7f...eb8 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det blir rett på polet det😁 Anonymkode: f5cca...ab4 Jo da, en gang iblant burde man unne seg en flott middag med godt drikke Men disse pengene må jo skaffe oss mat og andre hverdagslige nødvendigheter hele måneden. Det er det samme for alle. Og regninger må betales. Selv kjøper jeg kaffe og fortsatt litt tobakk.. det er vel så dyrt, men ellers lever jeg ganske rimelig. Endret 15. september 2022 av Adobyen
Gjest Adobyen Skrevet 15. september 2022 #20 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg tenker heller på hva jeg IKKE skal kjøpe! Jeg har kuttet ut: shampoo, nikotin, koffein, alkohol/godteri/kjeks/kaker/dårlig næring generelt. Dette sparer meg for mange tusen HVER mnd!! Så var jeg enda mer lur, meldte meg inn på et treningsenter. Livet nå er meget bedre. Får et år siden var dette utenkelig, da satt jeg i dritten med søppelmat og alkohol. Anonymkode: fadeb...614 Oi, for en forandring! Kaffe og tobakk må jeg fortsatt ha. Men hvorfor har du kuttet ut shampoo? Bruker du ikke noe til å vaske resten med heller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå