Gå til innhold

Paris, Krakow, København eller Praha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke by foretrekker du? 

Paris, Krakow, København, eller Praha? 

Har tenkt å reise en storbytur med min voksne datter Men vet ikke hvilke by som vi skal velge. :) 

Anonymkode: e1643...b1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes Paris er litt oppskrytt.

København og Praha er fantastiske byer men kommer litt an på hva dere er ute etter og når på året dere skal reise.

Min datter og meg har vært på weekend turer til London, det er alltid en suksess ifht å shoppe klær.

Anonymkode: 03bfb...4fb

Skrevet

Jeg liker Praha veldig godt. 

Anonymkode: 55de9...d66

Skrevet

Noen venner var nylig i Krakow og skrøt veldig av maten, som var både rimelig og visstnok helt fantastisk. Mye flotte bygninger, kirker osv. Ikke vært der selv, men kan godt tenke meg.

Anonymkode: bbe78...d9c

Skrevet

Hvis du bare skal reise ei helg ville jeg vurdert Krakow. Fin liten by med litt shopping, grei mat, severdigheter, spa. Kort reisevei da, det synes jeg er viktig kun for ei helg.

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Noen venner var nylig i Krakow og skrøt veldig av maten, som var både rimelig og visstnok helt fantastisk. Mye flotte bygninger, kirker osv. Ikke vært der selv, men kan godt tenke meg.

Anonymkode: bbe78...d9c

Hørt mange skryte av Krakow.  :)

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg liker Praha veldig godt. 

Anonymkode: 55de9...d66

Har også hørt mange skryte av Praha. :)

Skrevet

Tja, kjenner alle godt. Spørs hva du søker, krakow er jo en liten by. Så den kommer bakerst i køen her for min del.

Jeg elsker københavn, nordens paris. Kort reisevei, men dyrt.

Paris er også ålreit, lengre reisevei. Men byen er sterkt preget av innvandring/uteliggere i mange områder nå. God mat dog, 3-4 retters menyer til ca 40-50 euro.

Praha er jo en grei plass, nok å ta seg til, rimelig. Om du aldri har vært der ville jeg nok valgt Praha. Mye for pengene.

Anonymkode: a9587...bd0

• Liker 1
Skrevet

Paris❤️ Vakker by uansett årstid

• Liker 2
Skrevet

Noen som vet hvor mange dager en bør avsette til en slik tur ? Holder det fra en fredag til søndag,  eller blir det for kort? 😊

Skrevet (endret)

For en weekend ville jeg valgt Krakow eller Praha.  Fine byer lett å kommes eg rundt. Vært I begge byene flere ganger.

Endret av ToveM
  • Nyttig 1
Skrevet

Haha, jeg vet det iikke står på lista, men jeg ville heller valgt Porto eller Lisboa for storbyferie

Anonymkode: 843e6...ea1

• Liker 3
Skrevet

Hva med Danzig? Populært weekend-reisemål. 

Anonymkode: f23dc...704

Skrevet

Krakow og København :)  

Anonymkode: c5172...2b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 10.17):

Noen som vet hvor mange dager en bør avsette til en slik tur ? Holder det fra en fredag til søndag,  eller blir det for kort? 😊

Jeg synes det blir litt kort, i alle fall Praha og Paris. 

Anonymkode: c46ea...e21

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva med Danzig? Populært weekend-reisemål. 

Anonymkode: f23dc...704

Er du tysk? 

Hvorfor ellers bruke et navn som verken er det offisielle på norsk eller på polsk?

Men ja, Gdansk er en by som frister meg også. :) 

Anonymkode: 29c80...d06

Skrevet

Hva er det dere vektlegger når dere skal velge hvor dere skal reise? Vanskelig å gi tips om man ikke vet det. 

Anonymkode: abea8...32b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...