Gå til innhold

Hva kan dette være? Plutselig følte jeg meg rar og veldig trist uten grunn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal selvfølgelig ta det med lege hvis det ikke gir seg, men bare lurer om noen har opplevd noe lignende?
Var helt fin når jeg sto opp i dag. Våknet i godt humør og full i energi. Plutselig senere på dagen følte jeg meg rar. Litt slapp eller lite energi, småkvalm (jeg er ofte litt småkvalm så vet ikke om det har noe med dette å gjøre), hjertebank, men det rareste var at jeg har følt meg så trist uten grunn. Er ofte trist og deprimert som kommer av angst, men dette er liksom annerledes, mer ekkelt eller hva jeg skal kalle det, har bare lyst å gråte og dette helt uten grunn. Har ikke kjent på noe voldsom redsel i dag, og med angstanfall kjenner jeg redsel også. 

Kan det være angstanfall likevel selv om det var annerledes? Eller et slags depresjonsanfall? 

Har stresset litt i det siste og hatt mye å tenke på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som undertrykte følelser kommer opp og du ikke har lært (I terapi) å knytte følelsene til noe du har vært gjennom fordi du bare har undertrykt dem. Gråt ut og kjenn på dem! 

Anonymkode: 3d6ac...be2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som undertrykte følelser kommer opp og du ikke har lært (I terapi) å knytte følelsene til noe du har vært gjennom fordi du bare har undertrykt dem. Gråt ut og kjenn på dem! 

Anonymkode: 3d6ac...be2

Takk for svar. Ja det kan det være. Håper det går fort over for det er veldig ubehagelig. 

Skrevet

Følelser er i bunn og grunn hormoner og kjemikalier i kroppen vår. Man kan føle seg på en bestemt måte uten at det nødvendigvis er en rasjonell forklaring på det. Av og til er det bedre å akseptere at man er litt nedfor uten å gruble for mye på hvorfor

Anonymkode: 47d96...96b

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Angst

Anonymkode: 117e1...763

Skrevet

Kan helt klart være angst relatert ja .. prøv og gjøre noe som gjør at du får tankene over på noe annet. Noe hyggelig som en serie, game, lese en bok, eller hva du ellers pleier gjøre som er litt koselig :)

Skrevet

Hvor gammel er du   

Anonymkode: 87fd1...c7e

Skrevet

Mensen? 

Anonymkode: 6963d...d8b

• Liker 3
Skrevet

Høstslapphet?

Anonymkode: 521ff...8b0

Skrevet

Det kan høres veldig ut som angst..

Sender deg en god klem,jeg❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Sånn har jeg det ofte. Jeg føler at verden er gått i grus uten noen grunn. Aldri tenkt på at man skal putte noen "diagnose" på det. Humøret går jo opp og ned pga hormoner etc spesielt for oss kvinner uten noen utenforstående årsak.

Anonymkode: 4cbd8...30a

Skrevet

Det er ikke uvanlig at angst endrer form. Så når du tror du vet hvordan angst kjennes ut, så kommer den og kaster på deg noe nytt. Et nydelig opplegg. :P

Anonymkode: 35cf1...675

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor gammel er du   

Starten av 30 årene

Skrevet
Warrior skrev (1 minutt siden):

Starten av 30 årene

Åja.. jeg hadde det sånn i starten på overgangsalderen rundt 46-47 års alder . 
Men du er så ung at det må være noe annet 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...