Gå til innhold

Hvor store sko kjøper dere (plass til en finger?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener ikke hvilken størrelse, men om hvor stramt de sitter i lengden? Får dere ned en finger bak? Eller 2 fingre i lengden? Eller ingen fingre? 

Anonymkode: 1dea0...e39

Skrevet (endret)

Jeg kjøper ikke sko for å vokse i - altså for store sko.. To fingre bak er for store.. De skal ikke sitte slik man må krølle tærne, men det skal ikke være rom for å flagre med dem heller akkurat 🤣 jeg kjøper sko som passer  

edit det betyr at jeg ofte må både opp og ned en halvstørrelse til en størrelse avhengig av type sko..

Endret av Carrot
  • Liker 1
Skrevet

Kommer jo helt an på skoene;

Hæler, ballerinas, småsko; De skal sitte trangt. For de går seg litt ut, og skal ikke gnage. Sitte akkurat på foten. 

Vintersko/støvletter; de skal sitte akkurat. 

Joggesko og slikt som kan knytes; noen mm for store. 

Men 1-2 fingre.... nope... det er jo kun om man skal spare når det kommer til hurtigvoksende tenåringer. 

Anonymkode: 3a108...821

Skrevet

Kjøper sko heller 1 størrelse mindre, hater at de kjipper bak

Anonymkode: 340e0...e57

Skrevet

går bare med joggesko pga ryggen. og de kjøper jeg som oftest på nett. da tar jeg alltid 1/2-1 str større da ofte er de små i størrelsen. så noen ganger blir det en finger eller 2 for stort.

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe sko med plass til hele foten. Å kjøpe sko med plass til en finger ser jeg ikke helt poenget med, da kjøper jeg heller hansker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mener ikke hvilken størrelse, men om hvor stramt de sitter i lengden? Får dere ned en finger bak? Eller 2 fingre i lengden? Eller ingen fingre? 

Anonymkode: 1dea0...e39

Jeg er jo en voksen. Mine føtter er så store som de er. Til barn kjøper man sko med tåboks som dekker alle barnets tær uten å skvise på dem og har rom til at de vifter med tærne. 

Til voksne kvinner er det helt urealistisk. Slike sko finnes ikke på markedet. Så jeg kjøper de 2-3 merkene som har en tåboks som dekker mine tær sånn noenlunde. Uten vifte-rom, selv om alle sko må ha rom til å bevege tærne for å være mer enn ok å gå i.

Anonymkode: 30678...dc4

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er jo en voksen. Mine føtter er så store som de er. Til barn kjøper man sko med tåboks som dekker alle barnets tær uten å skvise på dem og har rom til at de vifter med tærne. 

Til voksne kvinner er det helt urealistisk. Slike sko finnes ikke på markedet. Så jeg kjøper de 2-3 merkene som har en tåboks som dekker mine tær sånn noenlunde. Uten vifte-rom, selv om alle sko må ha rom til å bevege tærne for å være mer enn ok å gå i.

Anonymkode: 30678...dc4

Kun 2-3 merker som gjør det?

Anonymkode: 340e0...e57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...