AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Dere med babyer opp til 1 år, når kommer mannen deres hjem? Rett etter jobb? Hvor lenge jobber han? Hva med helger? Hvor mye gjør han med babyen? Anonymkode: 1d851...41f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Vi har en på 2 år og en på 4 mnd.. så jeg er hjemme i perm. Mannen jobber i utgangspunktet 8-16, men fleksitid.. 2 åringen er tidlig oppe, rundt 6.30-07. han steller henne og tar henne til bhg. 2 åringen spiser frokost der. Varierer når han er hjemme.. rundt 15-16. Han bidrar faktisk veldig mye både hverdag og helg. Han trener ( løper) en del, men da tar han med seg baby i vognen ved siden av møllen. Jeg får tid med 2 åringen. I helgene er han tilstedeværende pappa og bidrar både med 2 åringen og babyen. Vi bytter på hvem som legger hvem av barna. De er godt vant til at far legger like mye som mor. Helgene passer vi på at begge får litt egentid og sovetid. Nå er han a menneske og våkner senest 8.. mens jeg er b mennenske og trenger å sove ut. Jeg tar nattevåk på babyen stortsett heletiden, men han hjelper til på ekstremt dårlige netter/perioder. Anonymkode: d6647...6e4 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dere med babyer opp til 1 år, når kommer mannen deres hjem? Rett etter jobb? Hvor lenge jobber han? Hva med helger? Hvor mye gjør han med babyen? Anonymkode: 1d851...41f Da barna var under 1 år, og fremdeles, så jobbet mannen 10-timers dager+overtid. Han reiste på jobb klokka 6 (begynner 7) og var/er hjemme som regel mellom 18 og 21 en gang. Jobber 4-5 helger i året. han pleide alltid å «overta» barna når han kom hjem så jeg fikk litt tid for meg selv. Helgene deltar han mye i. Står ofte opp med dem, finner på ting med dem alene eller vi sol familie. skulle selvfølgelig ønsket han var mer hjemme, men vi visste om dette før vi fikk barna. Men han kjenner på det nå at det går mye ut over hans kontakt med barna også, så han er i gang med å søke nye jobber. Anonymkode: ab74b...b76
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Baby 6 mnd. Kommer hjem etter jobb (er innimellom noen oppgaver han gjør etter arbeidstid, men sier alltid i fra 😅), har dagarbeid man-fre. Ble egentlig enig om å ta en helgedag hver, men han har i det siste tatt både lørdag og søndag da jeg liker å sove 😇 jeg ammer rundt 2-3 ganger på natt, men dulter bort i han så skifter han bleie/flytter baby tilbake i seng. Han gjør like mye med baby som jeg, for ungen er jo tross alt 50% hans. Jeg legger baby da siden det går fortere mtp amming. Anonymkode: a1c90...2ce 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 Har en på snart 8 måneder. Mannen er hjemme fra jobb 15:45 og 16:45, bortsett fra de dagene taxiene til elevene ikke dukker opp i tide. Kommer hjem rett etter jobb med mindre han har en avtale rett etterpå. Babyen legger seg 18 og mannen liker derfor å ta kveldsstellet for å sikre seg litt ekstra tid sammen. Hvis babyen våkner om natta, tar den av oss som våkner først det. De morgenene babyen våkner mens mannen gjør seg klar for jobb, blir han bare med på hva enn mannen holder på med også vekker de meg når mannen må dra. Han liker best å slappe av hjemme om kvelden og jeg har behov for å komme meg ut litt, så vi har løst det ved at jeg er i stallen noen kvelder i uka og i helgene, også får han dekket behovet for avslapning, egentid og å få være kul pappa alene mens jeg er i stallen. Babyen legger seg som sagt 18 og sover veldig godt, så de kveldene jeg er i stallen pleier han å bruke på spilling. Noen dager drar jeg og babyen bort på besøk til foreldrene mine og kanskje overnatter for å gi mannen helt fri, og andre ganger tar han med seg babyen til sine foreldre for å gi meg helt fri. Anonymkode: bf14b...21d 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 Min jobbet 07-17, fra fødsel til pappapermisjon. Etter permisjon innså han hvor mye han gikk glipp av og fikk ordnet med «vanlig» arbeidstid. Nå varierer det litt men prøver å jobbe maks 8 timer hver dag. Anonymkode: 46d5b...3c0
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 Når han drar på jobb kommer han hjem etter 1 måned. 🤣 Gjør mye den måneden han er hjemme da. ☺️ Anonymkode: 8d64c...6c7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #8 Skrevet 15. september 2022 Min jobber fra 10-18 eller 11-19, kommer hjem ca 19/20 da, så ikke mye tid med barnet på kvelden i allefall. Føler jeg ikke får spesielt mye hjelp, han sover gjerne så lenge han kan (våkner 15-30 min før han må på jobb), er helt i koma når han våkner og alltid jeg som må ta meg av barnet dersom hun våkner (enten det er natt eller dag) fordi han er helt umulig å kommunisere med når han er trøtt. Så da er det jeg som gjør både morgenstell, og kvelds. 1 år og 2 mnd. Prøvd å få han opp flere ganger og krevd at han hjelper til mer, kan fint prøve å vekke han når vi står opp (f.eks kl 7-8) men da tar det 1-2 timer før han faktisk "er våken" så da er det så og si bare sitting / ligging i sofa foran tv. Dessverre. Anonymkode: 549c7...4c9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #9 Skrevet 15. september 2022 Fra 7 mnd så var han i permisjon. Før det kom han hjem ca 15-16. Begynte på jobb rundt kl 7. Han gjorde og gjør vel så mye husarbeid som meg, egentlig mer. Vi delte på nettene, slik at han tok baby hvis den våknet veldig tidlig, og tok sin del av nattevåket. Eneste han ikke gjorde var å amme 🤭 Anonymkode: 765d5...e7e 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #10 Skrevet 15. september 2022 Jobber 7-15 og kommer somregel hjem om han ikke har ærender Anonymkode: a0e30...67f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #11 Skrevet 15. september 2022 Da barna våre var ett, var det jo faren som var i pappaperm med dem, så da var han hjemme hele dagen Da jeg var i mammaperm, kom han hjem rett fra jobb, ca 15:30. Med førstemann dro han tidlig på jobb, med andremann leverte han eldsten i bhg så jeg slapp kave ut med baby på slep. Han har alltid deltatt med barna på lik linje med meg, med unntak av amming. Så er ikke mer ute av huset enn meg verken på kvelder eller i helger, skifter like mange bleier, smører like mange leverposteiskiver, trøster og bærer og leker like mye som meg. Anonymkode: 688cc...aac 3
Gjest Anonyme-meg Skrevet 15. september 2022 #12 Skrevet 15. september 2022 Når far drar på jobb, er han borte i fire uker. Når han kommer hjem, er han hjemme i fire uker å da deler vi likt på det.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #13 Skrevet 15. september 2022 Han jobber 8-15.30 men er sjeldent hjemme før klokken 17 pga. overtid eller at han ikke kommer seg opp på mårran Anonymkode: 15088...2df
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #14 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dere med babyer opp til 1 år, når kommer mannen deres hjem? Rett etter jobb? Hvor lenge jobber han? Hva med helger? Hvor mye gjør han med babyen? Anonymkode: 1d851...41f Han kommer hjem hver 14 dag. Jobber rotasjon. Da tar han det meste. Måltid, bleieskift, dupp, bading, legging og oppvåkning på natt. Anonymkode: 1ab1d...3ff
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #15 Skrevet 15. september 2022 Han jobber 07-19 mandag-torsdag. Gjør da naturligvis omtrent ingenting, da begge ungene er lagt før han kommer hjem rundt kl. 20. Han gjør derimot tilnærmet alt fredag-søndag da. Både husarbeid og med ungene. Det gjør han helt frivillig for å «ta igjen» det tapte Vi jeg sover ut fredag og søndag, han lørdag. Jeg får to dager fordi jeg som regel tar alt nattevåk hele uka med mindre det er helt krise. Anonymkode: 9a189...89c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå