AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Ja, jeg har blitt en av dem som starter en slik tråd. Jeg har vært på KG i mange år og i det siste så har det dukket opp mange tråder som får meg til å virkelig lure. Jeg snakker ikke om folk som har komplekse problemer og som sliter. Jeg snakker om folk av typen: "Jeg går ned i vekt men spiser så lite at jeg er svimmel - hva skal jeg gjøre?" "Mannen min er utro og kjefter på meg hver dag, jeg tør nesten ikke gjøre noe lenger av frykt for hva han vil si - hva skal jeg gjøre?" "Jeg har så vondt i magen, jeg får ikke sove og har kramper hver dag - hva skal jeg gjøre?" Har folk i dag mistet det minste av vett og forstand når de går på nett og stiller slike spørsmål? Finnes det ikke lenger et minimum av sunn fornuft og selvoppholdelsesdrift blant folk? Jeg forstår det ikke. Anonymkode: 20a5a...e40 2 1
Snuffa99 Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Enkelte er troll, enkelte liker å lahe faenskap og ja enkelte er bare tragisk dumme 2
Tomas77 Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 Prosentandelen av naut i befolkningen tror jeg er temmelig konstant. Det som er nytt er at stemmen deres blir hørt i det offentlige takket være nettet. 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Jepp mye dumme folk som ikke har ressurser til annet enn å søke råd på KG. Anonymkode: 8c8e0...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jepp mye dumme folk som ikke har ressurser til annet enn å søke råd på KG. Anonymkode: 8c8e0...4aa Bedre å spørre om råd da og forhåpentligvis lære noe, enn å forgå av dumskap. Anonymkode: 62209...205 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bedre å spørre om råd da og forhåpentligvis lære noe, enn å forgå av dumskap. Anonymkode: 62209...205 Hadde de bare ikke vært så dumme at de overser alt av gode råd. Anonymkode: 8c8e0...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 Just now, AnonymBruker said: Hadde de bare ikke vært så dumme at de overser alt av gode råd. Anonymkode: 8c8e0...4aa Det blir straks verre, ja. "En dåre spør mer enn ti vise kan svare", er det ikke så? Anonymkode: 62209...205
ElectricScum Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 Ja, det finnes mange idioter. Men det er kanskje ikke de samme som du tenker på. Jeg ser ikke problemet med eksemplene du nevner. Dette er et diskusjonsforum. Man kan lufte tanker og problemstillinger. Det betyr ikke at vedkommende ikke er i stand til å søke løsninger på andre steder enn KG. Det dummeste jeg ser er nedlatende innlegg hvor man tolker innlegg bokstavelig og tror TS har logget på KG for å få KGs intelligentsia til å løse sine problemer. 1
Jeffe Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det blir straks verre, ja. "En dåre spør mer enn ti vise kan svare", er det ikke så? Anonymkode: 62209...205 På kg er det vel mer "En dåre spør og ti dårer svarer", er skjeldent noe klokere når dårene har forlatt tråden. 1
umAxa Skrevet 14. september 2022 #10 Skrevet 14. september 2022 (endret) 32 minutter siden, AnonymBruker said: Har folk i dag mistet det minste av vett og forstand når de går på nett og stiller slike spørsmål? Finnes det ikke lenger et minimum av sunn fornuft og selvoppholdelsesdrift blant folk? Jeg forstår det ikke. Anonymkode: 20a5a...e40 Ja - det har vi. Da internett kom på 90-tallet trodde vi alle at vi skulle bli neste generasjons smarte mennesker fordi vi bokstavelig talt har wikipedia på våre fingerspisser. Det viste/viser seg at når man tar kunnskap for gitt, så ryker også fornuftig sans og som min gamle far alltid sa: Basic kunnskap. Og ikke nok med det, vi faller lett for latskap. Og som det late mennesket vi er søker vi også korteste vei til behagelighet enn å ta de harde takene som bygger disiplin og substans, som videre gjør oss evnesterke, enn evneveike. Men av og til så er man også litt blind, kanskje naiv eller bare ung - som er helt normalt. Endret 14. september 2022 av umAxa 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #11 Skrevet 15. september 2022 det har vel alltid vært ett temmelig labert nivå på "kvaliteten" her inne da. ikke akkurat noe Albert Einstein-nivå... Anonymkode: e1542...2b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå