AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Jeg ga bort et duplo Prinsesseslott fordi det manglet tre klosser som gjør at man ikke får bygd ferdig en søyle, men det går fint an å bygge slottet likevel altså, og opplyste om dette i annonsen. Fikk en storm av interesserte, og valgte ut en småbarnsfamilie som bodde i kommunal bolig til å få det. Damen som kom og hentet var veldig glad og takket og bukket for at de skulle få det. jeg opplyste om at det manglet 3 klosser, men at det fint kunne bygges likevel. Så går det en uke og hun sender meg en melding der hun ber om å få de tre klossene som mangler. Jeg skriver da at jeg vet ikke hvor de er hen, og at dette er grunnen til at jeg ga slottet bort gratis, istedenfor å selge det til 250 kr. Damen skriver da at hun ønsker at jeg skal lete grundig i leiligheten om jeg kan finne de, og hvis jeg finner de så sender hun sønnen bort for å hente klossene. Jeg skriver da at jeg er helt sikker på at klossene har havnet i søpla en gang. Fikk dette tilbake i en melding: 🙄 Dette er siste gangen jeg gir noe bort gratis! Anonymkode: 083d7...0b2 20 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Jeg mener at folk som gir bort ting burde være takknemlig for at folk henter det. Fordi du slipper og betale/bruke energi for og kaste det eller betale for og få det kastet. Damen kan ha formulert seg feil og mente ikke det på en dårlig måte, for det virker bare som hun ville se om du kunne prøve å lete en gang til? Ser ikke noe feil det. Anonymkode: cf183...502
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg mener at folk som gir bort ting burde være takknemlig for at folk henter det. Fordi du slipper og betale/bruke energi for og kaste det eller betale for og få det kastet. Damen kan ha formulert seg feil og mente ikke det på en dårlig måte, for det virker bare som hun ville se om du kunne prøve å lete en gang til? Ser ikke noe feil det. Anonymkode: cf183...502 Ja for himle-emoji kan lett mistolkes og formuleres feil🙄 Anonymkode: 3e6b9...b02 27
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Jeg har sluttet for lengst å gi bort ting. Jeg setter det heller i bytteteltet på renovasjonstasjonen. Anonymkode: 966db...d05 12 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 Typisk tiggende sosioøkonomisk lavklasse som krever og forventer. De får server alt av NAV og stat og forventer dermed at også Ola Nordmann skal strekke seg ekstra langt for dem. Anonymkode: 3e6b9...b02 14 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 Jeg hadde satt denne dama på plass. Om hun ikke hadde vært fornøyd med det hun fikk, så kunne hun ha levert det tilbake - slik at noen andre kunne fått slottet. Neste gang bør du lese om det er noen anmeldelser på FINN brukeren du gir bort/selger til. Jeg verken gir eller selger bort ting til hvem som helst. Kall meg gjerne hva du vil, men det finnes mye rart der ute - og jeg ønsker ikke å ha noen av disse raringene på døra. Da gir jeg det heller bort til frivillige organisasjoner. Anonymkode: 47424...0a0 15 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 ^ Men nå skal det sies at mange av de som sier at de er så fattige, tigger og utleverer seg selv og sin familie - er også dem som krever mest og størst. De skal ha det beste og største av alt. Det er min erfaring. De virkelige fattige, er de som blir mest fornøyd. Så hver gang nettaviser skriver om «X som ikke får ting til å gå rundt», bare scroller jeg forbi. Anonymkode: 47424...0a0 13 1
Tomas77 Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har sluttet for lengst å gi bort ting. Jeg setter det heller i bytteteltet på renovasjonstasjonen. Anonymkode: 966db...d05 Jupp. Slenger det på nabolagsgruppa, hvis det ikke er interesse går det i bytteboksen på Haraldrud. 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 Sender alt til bruktbutikken her. De gangene jeg har gitt bort noe trekker de seg dagen etter de skulle hentet eller kommer uten bærehjelp når jeg har tydelig skrevet at jeg ikke kan hjelpe med å bære. Anonymkode: 88c0f...148 6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #10 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg mener at folk som gir bort ting burde være takknemlig for at folk henter det. Fordi du slipper og betale/bruke energi for og kaste det eller betale for og få det kastet. Damen kan ha formulert seg feil og mente ikke det på en dårlig måte, for det virker bare som hun ville se om du kunne prøve å lete en gang til? Ser ikke noe feil det. Damen hadde ikke misforstått nei. Ts Anonymkode: 083d7...0b2 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Sender alt til bruktbutikken her. De gangene jeg har gitt bort noe trekker de seg dagen etter de skulle hentet eller kommer uten bærehjelp når jeg har tydelig skrevet at jeg ikke kan hjelpe med å bære. Anonymkode: 88c0f...148 Jeg ville ikke gi det til bruktbutikken siden det manglet tre klosser, og syntes det er feil at bruktbutikken skal ta penger for et duplo sett som er ufullstendig. Ts Anonymkode: 083d7...0b2 7 1 2
Gjest ti10 Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg mener at folk som gir bort ting burde være takknemlig for at folk henter det. Fordi du slipper og betale/bruke energi for og kaste det eller betale for og få det kastet. Damen kan ha formulert seg feil og mente ikke det på en dårlig måte, for det virker bare som hun ville se om du kunne prøve å lete en gang til? Ser ikke noe feil det. Anonymkode: cf183...502 Men ærlig talt, hvis man gir bort noe og understreker at de klossene mangler, da gjør man det fordi man vil gi det bort og bli ferdig med det. Ikke fordi man vil ha gnål i etterkant om man kan prøve å finne klossene. Er de borte, så er de borte.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #13 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): ^ Men nå skal det sies at mange av de som sier at de er så fattige, tigger og utleverer seg selv og sin familie - er også dem som krever mest og størst. De skal ha det beste og største av alt. Det er min erfaring. De virkelige fattige, er de som blir mest fornøyd. Så hver gang nettaviser skriver om «X som ikke får ting til å gå rundt», bare scroller jeg forbi. Anonymkode: 47424...0a0 Det er akkurat det, de hadde sannsynligvis ikke vært så fattige hvis de hadde senket standarden hver gang de fikk penger mellom henda. Der de går for nyeste iPhone, og så er blakk og "må" tigge når regningene kommer, kjøper vi andre heller en billig telefon, men har samtidig penger til strømregning, SFO, vintersko til ungene og klarer oss på egen hånd. Tror det er en ond sirkel, det der. Anonymkode: 07489...1fd 10 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #14 Skrevet 14. september 2022 Jeg tørr ikke gi bort ting mer jeg heller. Sist vi gjor det stjal kjærringa dørmatta vår. Vi har det på kamera men politiet henla saken likevell.. Anonymkode: e689f...4bd 8 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #15 Skrevet 14. september 2022 TS - jeg tenker barnet til denne damen fikk et skikkelig hyleanfall fordi de tre klossene manglet, og så skal hun "ordne opp" med å mase på deg. Jeg er forresten helt enig i det som noen skrev tidligere, at de virkelig fattige er takknemlige for det de får, mens andre gjerne er grådige og kravstore. Anonymkode: 46f79...801 6 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #16 Skrevet 14. september 2022 Vi er midt i flytting og vi har gitt bort masse de siste ukene på finn. Har lært et par ting: - Hvis de bare skriver ting som "interessert" - ikke gidd engang hvis du har flere å velge mellom. De som tar kontakt og sier et par konkrete klokkeslett eller at de er fleksible møter faktisk opp, mange sender bare melding for å sende melding virker det som. - Sett en frist for når du trenger svar/bekreftelse - etter første melding ghoster godt over halvparten. Jeg har begynt å be folk om å gi svar innen f.eks et klokkeslett i løpet av kvelden med beskjed om at ting går videre til nestemann på lista hvis jeg ikke hører fra de. - Vær VELDIG tydelig i annonseteksten hvis grunnen til at det gis vekk er en skade eller lignende. Nå gjorde TS det denne gangen så noen raringer vil det alltids være, men det minimerer sjansen veldig. - Skriv om varen ikke kan sendes eller evt. at den kan sendes, men at man da må betale for porto+en femtilapp for jobben og innpakking. Jeg gir bort ting for å være grei og for å spare miljøet og har postkontor rundt hjørnet, men det er likevel mer jobb enn å bare gi noe vekk. Senest for et par dager siden våknet jeg til en hel rekke meldinger fra den samme personen. Hun hadde først sendt meg en melding med at hun var interessert i en hylle vi gir vekk mot henting, jeg var på jobb til sent på kvelden og sjekket ikke telefonen før morgenen etter. Det var en lang monolog som gikk fra "hei, jeg er interessert"-meldinger til at hun utover kvelden/morgenen begynte å skjelle meg ut fordi jeg ikke svarte på meldinger på natta. Dodged a bullet der 😅 Anonymkode: 23aab...8fa 9 4
Okapi Skrevet 14. september 2022 #17 Skrevet 14. september 2022 (endret) Blir så oppgitt. La ut en dings gratis i forrige uke. Lover den bort til førstemann, men han utsetter henting gang på gang (noe med ungene, så var bilen gåen, "kan du sende den med posten?"). La ut en annen ting for salg, med teksten "ønsker ikke pruting, må hentes", og får fem meldinger av typen "jeg tar den hvis du dekker frakta". Endret 14. september 2022 av Okapi 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #18 Skrevet 14. september 2022 Vi er glad i å hente ting gratis. Men - vi klager aldri. Er alltid takknemlige og jeg sender også en tusen takk-melding på kvelden etter tingen er hentet 😊 takknemlighet er så viktig i en så overfladisk og materialistisk verden... og da er givere utrolig gode å ha! Takk for at dere gidder! Anonymkode: b4f2e...86b 14 5 3
Hareena Skrevet 14. september 2022 #19 Skrevet 14. september 2022 Ukjent problem. Alle har hentet på døra, sagt takk og gått igjen. Sist var ei ukrainsk jente som tok buss i 1,5t én vei for å hente en panelovn. Nå bor ikke jeg i Oslo, er det der problemet er? 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #20 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): TS - jeg tenker barnet til denne damen fikk et skikkelig hyleanfall fordi de tre klossene manglet, og så skal hun "ordne opp" med å mase på deg. Jeg er forresten helt enig i det som noen skrev tidligere, at de virkelig fattige er takknemlige for det de får, mens andre gjerne er grådige og kravstore. Anonymkode: 46f79...801 Damen sa at barnet hennes var drøyt to år og var kun interessert i å sette klosser sammen, og at han ikke brydde seg om å montere hele settet til et prinsesseslott. Kanskje hun var interessert i å selge det videre på finn? Slottet koster 600 kroner i lekebutikken... Ts Anonymkode: 083d7...0b2 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå