Gå til innhold

Mistet to ganger, 41 år, panikk for å aldri lykkes - noen solskinnshistorier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

så vær gang du får deg ny type skal du få deg nytt barn=

Anonymkode: 55497...c52

Selvsagt ikke

Anonymkode: 5189a...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje bedre å holde kjeft? Det er da ikke mer synd på den ene enn den andre? Det finnes sikkert kvinner med 10 barn som har en sorg i seg fordi de ikke får nr 11!? Hva skal det bety for oss andre? Hver sorg er ulik. Hvert barneønske er ulikt. Det er ikke sikkert du har det vondere enn henne selv om Du har ingen og hun to! Dette er da ingen konkurranse om hvem som har det vondest ? Alle er ulike! Alle har ulike følelser! Alle har lov å dele tanker eller stille som på forum som dette! Provoserer det deg så la vær å les. La vær å svar. 

Anonymkode: 88d6b...03f

Nettopp. Hun får det jo ikke noe bedre av at jeg har det vondt, eller omvendt. Forstår ikke dette med at man ikke unner andre noe positivt. Og som du sier, det er ingen konkurranse. Og jeg håper hun slipper å bli gravid, og så måtte avbryte svangerskapet i uke 12, med enorme smerter, fordi fosteret har en dødelig misdannelse. Det er ikke uvanlig å føle på sorg og tristhet etter en sånn opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

overgangsalderen

For noen kvinner tikker den biologiske klokka raskere, viser studie. Håpet er at en blodprøve i framtida kan gi svar på egen risiko ved å utsette graviditet.

Kvinner som er ufrivillig barnløse, er cellemessig eldre enn kvinner som ble gravide med samleie.

Det viser en studie ved Sykehuset Telemark og FHI.

Den er basert på blodprøver fra 1900 kvinner som har deltatt i Den store mor, far og barn-undersøkelsen (MoBa).

Kvinnene hadde en snittalder på 31 år og var 18 uker gravide.

De som hadde fått hjelp til å bli gravide, hadde høyere biologisk alder.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/kvinner-som-far-hjelp-til-a-bli-gravide-har-eldre-biologisk-klokke-1.16093035

Anonymkode: d53bc...ddd

Jeg er 41, tok blodprøver i fjor og lege sa ingenting tydet på at jeg nærmet meg overgangsalderen. Var nylig til gynekolog, som så mange egg i hver eggstokk.

Jeg vet ikke hvorfor du postet denne linken her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

overgangsalderen

For noen kvinner tikker den biologiske klokka raskere, viser studie. Håpet er at en blodprøve i framtida kan gi svar på egen risiko ved å utsette graviditet.

Kvinner som er ufrivillig barnløse, er cellemessig eldre enn kvinner som ble gravide med samleie.

Det viser en studie ved Sykehuset Telemark og FHI.

Den er basert på blodprøver fra 1900 kvinner som har deltatt i Den store mor, far og barn-undersøkelsen (MoBa).

Kvinnene hadde en snittalder på 31 år og var 18 uker gravide.

De som hadde fått hjelp til å bli gravide, hadde høyere biologisk alder.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/kvinner-som-far-hjelp-til-a-bli-gravide-har-eldre-biologisk-klokke-1.16093035

Anonymkode: d53bc...ddd

I følge dette utdraget så er da TS cellemessig yngre og har lavere biologisk alder enn de som trengte hjelp til å bli gravide, siden hun blir gravid ved samleie, ved flere anledninger til og med. 

Det stemmer jo med alt annet som er sagt i tråden, var det noe mer du ville tilføye? 

Anonymkode: 19981...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

I følge dette utdraget så er da TS cellemessig yngre og har lavere biologisk alder enn de som trengte hjelp til å bli gravide, siden hun blir gravid ved samleie, ved flere anledninger til og med. 

Det stemmer jo med alt annet som er sagt i tråden, var det noe mer du ville tilføye? 

Håper det stemmer.

Men,en kvinne som blir gravid ved IVF, men ikke ved samleie, hva er det som er feil da? De er jo åpenbart fruktbare når de blir gravide ved IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper det stemmer.

Men,en kvinne som blir gravid ved IVF, men ikke ved samleie, hva er det som er feil da? De er jo åpenbart fruktbare når de blir gravide ved IVF.

Det kan jo være veldig mye, og det kan også være mannen. Dårlige svømmere, få sædceller o.l. På kvinne kan det vel være ting knyttet til miljø i livmor, hormonmengde, veien ut til eggstokkene er ikke fri, pcos, osv osv... Som da kan kreve ulike hjelpetiltak. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det kan jo være veldig mye, og det kan også være mannen. Dårlige svømmere, få sædceller o.l. På kvinne kan det vel være ting knyttet til miljø i livmor, hormonmengde, veien ut til eggstokkene er ikke fri, pcos, osv osv... Som da kan kreve ulike hjelpetiltak. 

Takk, ja, det høres jo logisk ut. Mye som kan være galt dessverre. Men når jeg har blitt gravid ved vanlig samleie, senest i juni, da er det kanskje ikke noe poeng for meg å tenke på IVF, selv om alderen min er 41? Vil IVF egentlig gi høyere sjanser, betydlige høyere sjanser, når jeg har klart å bli gravid naturlig? Er det best å bare fortsette selv/naturlig, uten å tenke på at kanskje IVF kan gi høyere sjanser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk, ja, det høres jo logisk ut. Mye som kan være galt dessverre. Men når jeg har blitt gravid ved vanlig samleie, senest i juni, da er det kanskje ikke noe poeng for meg å tenke på IVF, selv om alderen min er 41? Vil IVF egentlig gi høyere sjanser, betydlige høyere sjanser, når jeg har klart å bli gravid naturlig? Er det best å bare fortsette selv/naturlig, uten å tenke på at kanskje IVF kan gi høyere sjanser?

Det måtte du ev. spurt en fertilitetslege om, men sånn umiddelbart må jeg jo si en graviditet hver 3 mnd i snitt allerede gir deg voldsomt gode sjanser til et frisk barn. Ivf hjelper jo bare med selve unnfangelsen, man kan fortsatt spontanabortere etter innsett. Så sånn sett skulle man tro den beste sjansen er å bare fortsette som dere gjør, egentlig. Men som sagt - et nøyaktig svar må du få av en lege. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...