AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #41 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For kvinner over 40 er risikoen 1,29 %. Anonymkode: 19981...3f1 Det er jo ikke en så stor "fare" som jeg blir fortalt, da Hører dette stadig vekk. Er litt redd og veit ikke hva jeg skal gjøre. Leser tråden og blir optimistisk da 😄 Heier på deg ts. Kjenner ei dame som fikk tvillinger da hun var 43. Ikke prøverør. Anonymkode: c5276...25f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #42 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er jo ikke en så stor "fare" som jeg blir fortalt, da Hører dette stadig vekk. Er litt redd og veit ikke hva jeg skal gjøre. Leser tråden og blir optimistisk da 😄 Heier på deg ts. Kjenner ei dame som fikk tvillinger da hun var 43. Ikke prøverør. Anonymkode: c5276...25f Det er fordi risikoen er økt sammenlignet med unge kvinner, kvinner i alderen 20-24 har 0,06% risiko. 1,29% er 20 ganger mer enn 0,06%, men det er mange som ikke har fått med seg de faktiske prosentene, eller at det handler om veldig unge kontra veldig gamle mødre, de får kun med seg "20 ganger høyere risiko". Så da er det dessverre mange som ender opp med å tro at risikoen er så voldsomt høy, selv om den ikke er det. Det er forhøyet risiko, men ikke høy risiko. Anonymkode: 19981...3f1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #43 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er fordi risikoen er økt sammenlignet med unge kvinner, kvinner i alderen 20-24 har 0,06% risiko. 1,29% er 20 ganger mer enn 0,06%, men det er mange som ikke har fått med seg de faktiske prosentene, eller at det handler om veldig unge kontra veldig gamle mødre, de får kun med seg "20 ganger høyere risiko". Så da er det dessverre mange som ender opp med å tro at risikoen er så voldsomt høy, selv om den ikke er det. Det er forhøyet risiko, men ikke høy risiko. Anonymkode: 19981...3f1 Vet du, eller andre, om risikoen er lik for alle i samme aldersgruppe? Altså har feks alle i aldersgruppe 20-24 samme risiko, mens alle 40-42 feks har samme risiko? Eller kan det variere? Har lest det kan ha sammenheng med fsh, at høye fsh-verdier kan lett øke risiko for kromosomavvik, og store doser folat (4-5 mg daglig) muligens kan minske risiko. Men ingenting av dette er vel sikker vitenskap. Men vet at avviket i mars var veldig sjeldent, en lege fortalte meg at risikoen var 0.002%, uavhengig av alder. Så føler jo at jeg har hatt, og kanskje vil ha igjen, maks uflaks. Anonymkode: 5189a...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #44 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet du, eller andre, om risikoen er lik for alle i samme aldersgruppe? Altså har feks alle i aldersgruppe 20-24 samme risiko, mens alle 40-42 feks har samme risiko? Eller kan det variere? Har lest det kan ha sammenheng med fsh, at høye fsh-verdier kan lett øke risiko for kromosomavvik, og store doser folat (4-5 mg daglig) muligens kan minske risiko. Men ingenting av dette er vel sikker vitenskap. Men vet at avviket i mars var veldig sjeldent, en lege fortalte meg at risikoen var 0.002%, uavhengig av alder. Så føler jo at jeg har hatt, og kanskje vil ha igjen, maks uflaks. Anonymkode: 5189a...267 0.02% skulle det stå Anonymkode: 5189a...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #45 Del Skrevet 15. september 2022 Ikke egen erfaring, men svigermor var 47 da hun fødte min mann. Han har også en 3 år eldre søster, ergo var svigermor 44 da hun fødte henne. Anonymkode: c9642...2c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #46 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet du, eller andre, om risikoen er lik for alle i samme aldersgruppe? Altså har feks alle i aldersgruppe 20-24 samme risiko, mens alle 40-42 feks har samme risiko? Eller kan det variere? Har lest det kan ha sammenheng med fsh, at høye fsh-verdier kan lett øke risiko for kromosomavvik, og store doser folat (4-5 mg daglig) muligens kan minske risiko. Men ingenting av dette er vel sikker vitenskap. Men vet at avviket i mars var veldig sjeldent, en lege fortalte meg at risikoen var 0.002%, uavhengig av alder. Så føler jo at jeg har hatt, og kanskje vil ha igjen, maks uflaks. Anonymkode: 5189a...267 Prosentene er det faktiske observerte antallet tilfeller i alle norske svangerskap over flere tiår, så det bør være ganske representativt. Det står også at alder er den viktigste biologiske risikofaktoren man kjenner, med andre ord vil alle andre risikofaktorer ha mye mindre betydning, de teller mindre, for å si det sånn. Så hvis risikoen pga alder er 1,29% så vil eventuelle tilleggsrisikofaktorer ikke bidra noe særlig til å øke det tallet, for det vil være vesentlig mindre enn 1,29. Med andre ord har sånne ting du nevner veldig lite å si. Det blir litt som i stad, det kan gi ørlitt forhøyet risiko, men det er langt fra høy risiko, og uansett mindre risiko enn alder. Avviket i mars kan du glemme med tanke på fremtidige graviditeter, kjære deg, det er fortsatt bare 0,02% risiko. Og ja, du har vært maks uheldig en gang, men det er veldig, veldig, veldig lite sannsynlig at du skal være maks uheldig med det avviket der igjen. Det hadde vært statistisk sett helt ekstraordinært. Men du, TS. Har du snakket med noen for å bearbeide det du opplevde i mars? Jeg får følelsen av at dette har blitt et traume for deg. Jeg antar du er samme TS som har skrevet flere tråder om dette, jeg husker det godt og har svart i flere av trådene. Du later til å slite mye med det du opplevde, og det er ikke så rart❤️ Men kanskje det er på tide å snakke med noen om det nå, og få bearbeidet det mer? Du har i flere måneder nå vært veldig bekymret, stresset og pessimistisk for prøvingen - noe som er forståelig gitt opplevelsen din, men kanskje allikevel litt i overkant bekymret med tanke på faktaene. Du har fått beskjed fra helsepersonell om at du er over snittet fruktbar for din alder, avviket hadde ikke noe med alder å gjøre, og den ene spontanaborten kunne ha med alder å gjøre - men den kunne også skjedd uansett. Mange har delt erfaringer om friske barn født i høyere alder enn din, og fortalt deg at alt du forteller tyder på at du er fruktbar og har gode muligheter for å ende opp med et barn. Allikevel er du så preget og tviler på om du kan få barn pga alder. Det høres bare veldig slitsomt ut for deg, så jeg ville bare høre om du har tenkt på det å snakke med noen om dette. Kan du ikke ta kontakt med helsestasjonen din, og fortelle at du sliter etter abortene og spørre om de har noen du kan snakke med? Mange helsestasjoner har et lavterskeltilbud med psykolog for kvinner som har behov for å snakke ut om lignende opplevelser som dine med abort, eller fødselstraumer og annet. Kanskje det kunne vært en lur ide? For å få det litt bedre oppi alt stresset her❤️ Uansett, stor klem til deg! Anonymkode: 19981...3f1 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #47 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Prosentene er det faktiske observerte antallet tilfeller i alle norske svangerskap over flere tiår, så det bør være ganske representativt. Det står også at alder er den viktigste biologiske risikofaktoren man kjenner, med andre ord vil alle andre risikofaktorer ha mye mindre betydning, de teller mindre, for å si det sånn. Så hvis risikoen pga alder er 1,29% så vil eventuelle tilleggsrisikofaktorer ikke bidra noe særlig til å øke det tallet, for det vil være vesentlig mindre enn 1,29. Med andre ord har sånne ting du nevner veldig lite å si. Det blir litt som i stad, det kan gi ørlitt forhøyet risiko, men det er langt fra høy risiko, og uansett mindre risiko enn alder. Avviket i mars kan du glemme med tanke på fremtidige graviditeter, kjære deg, det er fortsatt bare 0,02% risiko. Og ja, du har vært maks uheldig en gang, men det er veldig, veldig, veldig lite sannsynlig at du skal være maks uheldig med det avviket der igjen. Det hadde vært statistisk sett helt ekstraordinært. Men du, TS. Har du snakket med noen for å bearbeide det du opplevde i mars? Jeg får følelsen av at dette har blitt et traume for deg. Jeg antar du er samme TS som har skrevet flere tråder om dette, jeg husker det godt og har svart i flere av trådene. Du later til å slite mye med det du opplevde, og det er ikke så rart❤️ Men kanskje det er på tide å snakke med noen om det nå, og få bearbeidet det mer? Du har i flere måneder nå vært veldig bekymret, stresset og pessimistisk for prøvingen - noe som er forståelig gitt opplevelsen din, men kanskje allikevel litt i overkant bekymret med tanke på faktaene. Du har fått beskjed fra helsepersonell om at du er over snittet fruktbar for din alder, avviket hadde ikke noe med alder å gjøre, og den ene spontanaborten kunne ha med alder å gjøre - men den kunne også skjedd uansett. Mange har delt erfaringer om friske barn født i høyere alder enn din, og fortalt deg at alt du forteller tyder på at du er fruktbar og har gode muligheter for å ende opp med et barn. Allikevel er du så preget og tviler på om du kan få barn pga alder. Det høres bare veldig slitsomt ut for deg, så jeg ville bare høre om du har tenkt på det å snakke med noen om dette. Kan du ikke ta kontakt med helsestasjonen din, og fortelle at du sliter etter abortene og spørre om de har noen du kan snakke med? Mange helsestasjoner har et lavterskeltilbud med psykolog for kvinner som har behov for å snakke ut om lignende opplevelser som dine med abort, eller fødselstraumer og annet. Kanskje det kunne vært en lur ide? For å få det litt bedre oppi alt stresset her❤️ Uansett, stor klem til deg! Anonymkode: 19981...3f1 Tusen takk for omtenksomt svar! ❤️ Har snakket litt med partner om avviket i mars, men han er mer der at som er skjedd kan vi ikke gjøre noe med, så det er bare å se fremover. Samme holdning til sa i sommer. Han er vel mer optimistisk av natur, og jeg kjenner jeg ikke vil trekke han ned stadig vekk med mine vonde, redde tanker. Ja, det kan være en god ide å snakke med noen. Kjenner meg faktisk noen ganger kvalm og panisk når jeg tenker på det som skjedde, også sa i sommer. Hva om det var et friskt foster denne gangen, men at jeg kunne reddet det om jeg kun holdt meg rolig i senga noen uker feks. Jeg kunne sikkert hatt godt av å snakke med noen, er redd at denne klumpen i magen vil være der helt til vi evt får et friskt barn. Men om det aldri skjer, tror jeg det blir veldig tungt. Anonymkode: 5189a...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #48 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tusen takk for omtenksomt svar! ❤️ Har snakket litt med partner om avviket i mars, men han er mer der at som er skjedd kan vi ikke gjøre noe med, så det er bare å se fremover. Samme holdning til sa i sommer. Han er vel mer optimistisk av natur, og jeg kjenner jeg ikke vil trekke han ned stadig vekk med mine vonde, redde tanker. Ja, det kan være en god ide å snakke med noen. Kjenner meg faktisk noen ganger kvalm og panisk når jeg tenker på det som skjedde, også sa i sommer. Hva om det var et friskt foster denne gangen, men at jeg kunne reddet det om jeg kun holdt meg rolig i senga noen uker feks. Jeg kunne sikkert hatt godt av å snakke med noen, er redd at denne klumpen i magen vil være der helt til vi evt får et friskt barn. Men om det aldri skjer, tror jeg det blir veldig tungt. Anonymkode: 5189a...267 Jeg bekymrer meg litt for deg her gjennom nettet❤️ Jeg tenker det er veldig fint at du er åpen for å snakke med noen nå, det tror jeg vil gjøre godt❤️ Ta en telefon til helsestasjonen, hvis ikke de har sånt noe i din kommune så kan du ta det via fastlegen i stedet. Det er pent tenkt å ikke ville trekke ned partner med tankene dine, men samtidig kan du nok snakke mer med ham om at tankene nå virkelig begynner å plage deg. At du blir kvalm og panisk og tenker irrasjonelle tanker om at det er din skyld at du mistet. Altså, ikke å fokusere så mye på faktaene om hva som har skjedd, prosenter, risiko, å se frem eller alt det der med selve tankene. Poenget er ikke at han skal overbevise deg med statistikker, selv om du spør mye om det her og har sikkert snakket mye om det med ham, så lar du deg ikke overbevise av statistikker og sånt nå. Nå handler det om at bekymringen har satt seg, fakta-jaget som aldri roer deg allikevel tynger deg ned, og opplevelsene og de vonde følelsene har ikke blitt bearbeidet skikkelig. Og det kan du gjerne snakke med ham om, hvordan dette preger deg nå, at dette har vært mer traumatisk for deg enn du kanskje trodde først. Og at du har lyst til å få snakket ut med noen om det for å kunne bearbeide det bedre. Så kan han støtte deg i den prosessen☺️ Anonymkode: 19981...3f1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #49 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke egen erfaring, men svigermor var 47 da hun fødte min mann. Han har også en 3 år eldre søster, ergo var svigermor 44 da hun fødte henne. Anonymkode: c9642...2c0 Hvis søsteren er tre år eldre, så var hun vel ikke 44 da hun fødte henne? Hun var 47 da hun fødte din mann, hvis søsteren er 3 år eldre så må hun jo ha vært 50 da hun fødte henne? Her er det noe som ikke stemmer. Anonymkode: 38b32...817 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #50 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis søsteren er tre år eldre, så var hun vel ikke 44 da hun fødte henne? Hun var 47 da hun fødte din mann, hvis søsteren er 3 år eldre så må hun jo ha vært 50 da hun fødte henne? Her er det noe som ikke stemmer. Anonymkode: 38b32...817 Nei da, det stemmer, du tenker "feil vei"🤪 Anonymkode: 19981...3f1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #51 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis søsteren er tre år eldre, så var hun vel ikke 44 da hun fødte henne? Hun var 47 da hun fødte din mann, hvis søsteren er 3 år eldre så må hun jo ha vært 50 da hun fødte henne? Her er det noe som ikke stemmer. Anonymkode: 38b32...817 Svigermor var 44 da hun fødte min manns søster. 3 år senere fødte hun min mann. Svigermor var da altså 47, og min manns søster var 3 år. Hva er det som ikke stemmer? Anonymkode: c9642...2c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #52 Del Skrevet 19. september 2022 Noen som vet ca. sjanse for å lykkes om jeg blir gravid igjen nå når jeg er 41? Jeg vet risikoen for flere ting er forhøyet, men kanskje SA er den største risikoen? Når det skrives mye om de dårlige odds noen på 41 har, hvilken statistikk baseres det på? Jeg er klar over at de fleste av mine egg er av dårlig kvalitet, men lurer på hvem statistikken baserer seg på? For det første tror jeg ikke veldig mange etter 40 aktivt prøver å bli gravid, så kanskje mange som kunne blitt gravide og fått barn, naturlig nok er ferdig med å få barn eller ikke vil ha barn? Og når så få over 40 blir gravide, kan det ha andre forklaringer enn at alle prøver og feiler, noen rett og slett prøver ikke i det hele tatt. For det andre, kan det være at statistikken også baserer seg, i alle fall delvis, på kvinner som oppsøker IVF-behandling? Altså at de i utgangspunktet har problemer med å bli gravide. Vet ikke om dette stemmer, er bare noen tanker jeg fikk i et optimistisk øyeblikk for å tenke mer positivt på egne sjanser. Jeg har blitt gravid to ganger i løpet av ca. et halvt år, men vet jo ikke når mitt cut-off point er, kanskje det er for sent allerede, men har fått se at jeg har ca. 4 egg i hver eggstokk, og gynekolog sa at det vil være usannynlig at alle er dårlige. Men altså, er det noen som vet hva/hvem statistikken over fruktbarhet baserer seg på? Anonymkode: 5189a...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #53 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Noen som vet ca. sjanse for å lykkes om jeg blir gravid igjen nå når jeg er 41? Jeg vet risikoen for flere ting er forhøyet, men kanskje SA er den største risikoen? Når det skrives mye om de dårlige odds noen på 41 har, hvilken statistikk baseres det på? Jeg er klar over at de fleste av mine egg er av dårlig kvalitet, men lurer på hvem statistikken baserer seg på? For det første tror jeg ikke veldig mange etter 40 aktivt prøver å bli gravid, så kanskje mange som kunne blitt gravide og fått barn, naturlig nok er ferdig med å få barn eller ikke vil ha barn? Og når så få over 40 blir gravide, kan det ha andre forklaringer enn at alle prøver og feiler, noen rett og slett prøver ikke i det hele tatt. For det andre, kan det være at statistikken også baserer seg, i alle fall delvis, på kvinner som oppsøker IVF-behandling? Altså at de i utgangspunktet har problemer med å bli gravide. Vet ikke om dette stemmer, er bare noen tanker jeg fikk i et optimistisk øyeblikk for å tenke mer positivt på egne sjanser. Jeg har blitt gravid to ganger i løpet av ca. et halvt år, men vet jo ikke når mitt cut-off point er, kanskje det er for sent allerede, men har fått se at jeg har ca. 4 egg i hver eggstokk, og gynekolog sa at det vil være usannynlig at alle er dårlige. Men altså, er det noen som vet hva/hvem statistikken over fruktbarhet baserer seg på? Anonymkode: 5189a...267 Er vel 5% sjans per prøveperiode. Før 35 er den rundt 25. Anonymkode: fb13d...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #54 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er vel 5% sjans per prøveperiode. Før 35 er den rundt 25. Anonymkode: fb13d...0f6 Har og lest det, men hva er denne statistikken basert på? Er det kvinner som har oppsøkt IVF-behandling, eller "alle" kvinner i en viss alder? Anonymkode: 5189a...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #55 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Har og lest det, men hva er denne statistikken basert på? Er det kvinner som har oppsøkt IVF-behandling, eller "alle" kvinner i en viss alder? Anonymkode: 5189a...267 Som før nevnt så er også 5% et snittall, det vil si at noen har høyere sjanse, noen har lavere sjanse. Du har det siste halvåret bevist at du har blitt gravid 33,33% av prøveperiodene dine. Anonymkode: 19981...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #56 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som før nevnt så er også 5% et snittall, det vil si at noen har høyere sjanse, noen har lavere sjanse. Du har det siste halvåret bevist at du har blitt gravid 33,33% av prøveperiodene dine. Anonymkode: 19981...3f1 Ja, blitt gravid, men ble ikke noe friskt barn ut av noen av de to svangerskapene. I juli opplevde jeg min første SA, og det er vel ikke et godt tegn med tanke på eggkvalitet. Ennå ikke kommet tilbake i syklus, så har ikke begynt prøving igjen, men tiden går. 💔 Anonymkode: 5189a...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #57 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, blitt gravid, men ble ikke noe friskt barn ut av noen av de to svangerskapene. I juli opplevde jeg min første SA, og det er vel ikke et godt tegn med tanke på eggkvalitet. Ennå ikke kommet tilbake i syklus, så har ikke begynt prøving igjen, men tiden går. 💔 Anonymkode: 5189a...267 Men den 5%-en viser heller ikke til friske barn, den viser til sjansen for å bli gravid, å unnfange. Så du ligger åpenbart skyhøyt over det 5-tallet. En spontanabort er veldig lite, de utreder ikke en gang 20-åringer før etter 3 spontanaborter. Anonymkode: 19981...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #58 Del Skrevet 19. september 2022 On 9/14/2022 at 8:47 PM, AnonymBruker said: Flertallet av de som ble gravid som "gammel" fødte vel døde barn eller "syke" barn. Anonymkode: 96b25...468 Det var jeg som skrev tidligere om slektsforskning, og nei - det var ingen automatikk i at barna som ble født sent var dødfødte eller "syke", men levendefødte barn som hadde samme sjanser som de andre i søskenflokken til å vokse opp og selv stifte familie. Anonymkode: 6ccb0...57c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #59 Del Skrevet 19. september 2022 Tenker at når man forsøker graviditet over 40 år, så bør man ta alt som et pluss, men man kan virkelig ikke belage seg på at det skal gå. Skjønner at du vil sterkt, men høres ut som om du går deg litt vill i telling av prosenter og sannsynlighet. Det korte og greie svaret er, som du sikkert egentlig vet, er at det er store sjanser for at det ikke går, men samtidig ikke fåfengt å prøve, da mange har lykkes. Om du vil bli en av de som lykkes, vil bare tiden kunne vise. Du spurte om historier, og min svigermor ble gravid som 41-åring, og min mor som 42-åring. Anonymkode: 2811c...ea9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #60 Del Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tenker at når man forsøker graviditet over 40 år, så bør man ta alt som et pluss, men man kan virkelig ikke belage seg på at det skal gå. Skjønner at du vil sterkt, men høres ut som om du går deg litt vill i telling av prosenter og sannsynlighet. Det korte og greie svaret er, som du sikkert egentlig vet, er at det er store sjanser for at det ikke går, men samtidig ikke fåfengt å prøve, da mange har lykkes. Om du vil bli en av de som lykkes, vil bare tiden kunne vise. Du spurte om historier, og min svigermor ble gravid som 41-åring, og min mor som 42-åring. Anonymkode: 2811c...ea9 Innser at jeg ikke kan ta det for gitt nei. De fleste av mine egg er dårlige, og eggstokkene velger jo ut tilfeldig egg hver syklus, så det virker ganske håpløst. Men jeg lurer på om det at jeg ble gravid to ganger på et halvt år er et positivt tegn, eller om alle egg som kan befruktes er brukt opp. Anonymkode: 5189a...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå