Gå til innhold

A3 papir

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

hæ?

1000x1000cm kan vel ikke stemme vel....

Skrevet

A-arkene er definert av ISO 216-standarden. Disse arkene har alltid et forhold mellom lengde/bredde lik roten av 2.

Hvis det er arealet du er ute etter, er det svært enkelt å regne ut. Et A0-ark har et areal på 1 kvadratmeter. Deler du et A0-ark i 2 like deler får du 2 stk. A1, deler du A1 får du A2. osv. Et A3-ark må derfor ha et areal på 125 kvadratcentimeter.

Hvis det er dimensjonene du vil ha, er de 297cm × 420cm for et A3-ark. Det er en tabell på den Wikipedia-siden jeg linket til i begynnelsen av dette innlegget.

Skrevet
Hvis det er arealet du er ute etter, er det svært enkelt å regne ut. Et A0-ark har et areal på 1 kvadratmeter. Deler du et A0-ark i 2 like deler får du 2 stk. A1, deler du A1 får du A2. osv. Et A3-ark må derfor ha et areal på 125 kvadratcentimeter.

Hvis det er dimensjonene du vil ha, er de 297cm × 420cm for et A3-ark. Det er en tabell på den Wikipedia-siden jeg linket til i begynnelsen av dette innlegget.

...og komma er en fin ting. Det skal selvsagt være et areal på 1250 kvadratcentimeter, og 297mm x 420mm. *sukk*
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Hvis det er dimensjonene du vil ha, er de 297cm × 420cm for et A3-ark.

Jepp,dette jeg ville ha-i cm.Takk takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...