AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Såkalt kveldsuro. Betyr ikke det egentlig bare at babyen er klar for tidlig leggetid? Altså inn på mørkt soverom i fred. Erfaringer? Anonymkode: 4150e...6f3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Her har det i hvert fall betydd at babyen absolutt ikke ville være i fred, men spise og spise og spise. Iblandet frustrasjon og uro, tilsynelatende for at melken ikke kom fort nok pluss litt magevondt. Begge her har tvert om vært klar for tidlig leggetid etter at perioden med kveldsuro var over. Den perioden de var urolige på kvelden, sov de sitt lengste og beste strekk etter at uroen var over. Den yngste pleide å sove fra 23 til 04 på natten, men kavet og styret og spiste fra ca 19 til 23. Anonymkode: d3e53...36d 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 Tror det skyldes sult. Mor har mindre melk på kveld (selv om den er fetere tror jeg ikke de som har kveldsuro får i seg nok). For mange løsner det når de gir en flaske erstatning (sorry men det er sant) Anonymkode: 0042c...228 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Jeg kan bare snakke for meg selv. Kveldsuroen vi opplevde (og som jeg var på vei til å tolke som kolikk) var bare en overtrøtt baby som ble enda mer våken og frustrert av byssing og kolikk grep og bæsjetiltak og den regla der. Når vi fikk inn maxtid på våkentid etter å ha lest om dette, så forsvant all gråt og uro over natten 😭 stakkars, jeg fikk så dårlig samvittighet over at jeg tolka signalene så feil. Heldigvis endte det godt, og det temmelig kjapt også 🙉❤️ Anonymkode: 8519e...524 2
Regnbuefisk Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det skyldes sult. Mor har mindre melk på kveld (selv om den er fetere tror jeg ikke de som har kveldsuro får i seg nok). For mange løsner det når de gir en flaske erstatning (sorry men det er sant) Anonymkode: 0042c...228 Kveldsuro gir seg for de aller fleste før innføring av annen mat. Også for de som kun ammer. Til ts: barn som er veldig urolige og gråter mer eller mindre utrøstelig får jo ikke sove. Mørkt rom eller ei. Kveldsuroen gir seg ikke fordi man legger barnet i senga for å sove. Dessverre 😅 bare å vente til den timen(e) er over, så er de klare for å sove etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå