Gå til innhold

Er på slankern og sulter ihjel!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på slankern og siden jeg ikke kan trene pga vonde ledd så har jeg kuttet ned på matinntaket drastisk. På den måten har jeg allerede gått ned fem kilo men det kan umulig være sunt å gå skrubbsulten og svimmel rundt hele dagen??? Er det noe vitaminer jeg bør ta eller bedre og like effektive slankemåter når man ikke kan trene? Fins det noe for å stoppe sultfølelsen???

Anonymkode: cec8d...d99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud..🤦‍♀️ Dette vet du svaret på selv.

Anonymkode: 9df15...400

• Liker 3
Skrevet

Hvor mye kalorier får du i deg (og hva er din høyde og vekt). Hva er forholdet mellom proteiner, karbohydrater og fett du får i deg?

Man burde helst dra til legen og sjekke blodtrykk og ta blodprøve før man endrer kostholdet drastisk. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke farlig å være sulten, så lenge du opprettholder veskebalansen, så produserer kroppen din ketoner som holder deg i live. 

Dette pågår helt til du er tom for fettreserver. 

Du kan ta muntivitaminer/omega 3, men det er ikke livsnødvendig, da mange vitaminer er lagret i fettreservene.

Anonymkode: 72a65...b6b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Beklager at jeg sier det, men du virker litt forstyrret..😆 
Hvis kroppen trenger mat, så trenger kroppen mat! Trenger ikke å være rakettingeniør for å skjønne det.
Å sulte seg ihjel for å gå ned i vekt er absolutt ikke måten å gjøre det på, og det vet du selv også.. Eller? 

Endret av FunnyBoy123
  • Nyttig 1
Skrevet

Spis masse grønnsaker. Ikke gå rundt sulten hele tiden. Ikke holdbart i det lange løp.

Anonymkode: 41958...21f

• Liker 1
Skrevet

Det er greit å være litt sulten, men ikke slik at du blir svimmel og uvel. Ved slanking er det viktig at du har fokus på at du får i deg nødvendige næringsstoffer via sunn mat. Spis mye grønnsaker, bønner/linser, egg og fettfattig kjøtt. 

• Liker 2
Skrevet

Du  må spise for og gå ned i vekt, alt annet er usunt.

Rådet fra legene er 4 måltider om dagene.
Frokost - lunsj - middag - kvelds.

Prøv å ha rutiner når du spiser sånn at kropper venner seg til det.

Er du mere sulten så spis!

Ta deg en brødskrive, ta deg en banan, et eple, vannmellon..

Det du legger på deg av er godteri, brus og overspising.
Men det er forskjell på og overspise, og spise normalt.

Anonymkode: b34cd...5e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Herregud..🤦‍♀️ Dette vet du svaret på selv.

Anonymkode: 9df15...400

Nei jeg vet ikke om det er noe vitaminer jeg bør ta eller om det fins andre like effektive slankemetoder eller hva man kan gjøre for å få vekk sultfølelsen. Derfor spør jeg så facepalm tilbake til deg🤦‍♀️. Det er første gang jeg går hardt inn for å slanke meg og jeg vil miste ti kilo til innen tja seks mnd som mål.

Det er vanskelig å finne slanketips når man ikke kan trene 

Skrevet

Du må heller se på inntak av proteiner, karbohydrater og fett enn mengde mat. Du skal kunne spise deg god og mett med 4 måltider/dag om måltidene har riktig sammensetning, og likevel gå ned i vekt.
Kutt ut karbohydrater, reduser fett ( særlig det usunne) og hugg innpå med proteiner. Det er uansett proteiner som holder deg mett lenge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei jeg vet ikke om det er noe vitaminer jeg bør ta eller om det fins andre like effektive slankemetoder eller hva man kan gjøre for å få vekk sultfølelsen. Derfor spør jeg så facepalm tilbake til deg🤦‍♀️. Det er første gang jeg går hardt inn for å slanke meg og jeg vil miste ti kilo til innen tja seks mnd som mål.

Trening har lite å si for vekttap. Det vet alle. «Mat er kilo og trening er gram». Tenker du deg veldig om, vet du nok at det ikke går i lengden å sulte seg. Du, som du sier det selv, dør. Så er du på vei til å dø så er tipset å spise litt mer. 

Anonymkode: e6d38...bb4

• Liker 3
Skrevet
Blåjojo skrev (5 minutter siden):

Du må heller se på inntak av proteiner, karbohydrater og fett enn mengde mat. Du skal kunne spise deg god og mett med 4 måltider/dag om måltidene har riktig sammensetning, og likevel gå ned i vekt.
Kutt ut karbohydrater, reduser fett ( særlig det usunne) og hugg innpå med proteiner. Det er uansett proteiner som holder deg mett lenge.

Hvordan lærer man seg å se det og vite riktig mengde? 

Slankekuren min nå går ut på å bare spise knekkebrød for leste om det på vg+. Stod ikke mengde der men jeg spiser 2 stk knekkebrød til rokost og 2 stk til kvelds med lett pålegg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg er på slankern og siden jeg ikke kan trene pga vonde ledd så har jeg kuttet ned på matinntaket drastisk. På den måten har jeg allerede gått ned fem kilo men det kan umulig være sunt å gå skrubbsulten og svimmel rundt hele dagen??? Er det noe vitaminer jeg bør ta eller bedre og like effektive slankemåter når man ikke kan trene? Fins det noe for å stoppe sultfølelsen???

Hvor raskt har du gått ned fem kilo? 

Anonymkode: 1d2b4...944

Skrevet

Vektreduksjon er vondt. Det skal være det. Hold ut så blir du vandt til det og den jævlige følelesen går bort.

Kutt ut sukker og carbs, og spis rene råvarer av god kvalitet, så får du mindre vond sultfølelse. 

Anonymkode: eaca4...b14

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trening har lite å si for vekttap. Det vet alle. «Mat er kilo og trening er gram». Tenker du deg veldig om, vet du nok at det ikke går i lengden å sulte seg. Du, som du sier det selv, dør. Så er du på vei til å dø så er tipset å spise litt mer. 

Anonymkode: e6d38...bb4

Jeg dør nok ikke bokstavelig talt enda men er så sulten og uvel og går konstant rundt å lengter etter mat. Ligger i sengen store deler av dagen etter jobb fordi kroppen har ikke mere å gå på. Jeg tenkte å spise mere normalt igjen når jeg har gått ned litt mer men akuratt nå er jeg redd for å gå opp eller at vektnedgangen stopper om jeg spiser mer..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor raskt har du gått ned fem kilo? 

På 1,5-2 mnd ca 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan lærer man seg å se det og vite riktig mengde? 

Slankekuren min nå går ut på å bare spise knekkebrød for leste om det på vg+. Stod ikke mengde der men jeg spiser 2 stk knekkebrød til rokost og 2 stk til kvelds med lett pålegg. 

Spiser du kun 4 knekkebrød om dagen? 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Å spise mer vil få vekk sultfølelsen. 

Hvis man kun reduserer kaloriene med 500 så burde man klare å være noenlunde mett. Reduserer man for mye kan jeg forstå at man går mye for sulten.

Anonymkode: 4c31a...0c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vektreduksjon er vondt. Det skal være det. Hold ut så blir du vandt til det og den jævlige følelesen går bort.

Kutt ut sukker og carbs, og spis rene råvarer av god kvalitet, så får du mindre vond sultfølelse. 

Anonymkode: eaca4...b14

Jeg går ikke ned aktivt men har lite mat. Det ER nettopp det; vondt. Ubehagelig. Drikker masse vann. Men du dør ikke av å ikke spise en dag eller to. 

Anonymkode: 1ca10...da6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg dør nok ikke bokstavelig talt enda men er så sulten og uvel og går konstant rundt å lengter etter mat. Ligger i sengen store deler av dagen etter jobb fordi kroppen har ikke mere å gå på. Jeg tenkte å spise mere normalt igjen når jeg har gått ned litt mer men akuratt nå er jeg redd for å gå opp eller at vektnedgangen stopper om jeg spiser mer..

Hvis du kun spiser 4 knekkebrød kommer du garantert til å legge alt på deg igjen når du forsøker å spise mer normalt.

Du bør spise mer. Sultedietter fører ikke til varige vekttap.

Anonymkode: 4c31a...0c9

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...