AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Har over ett år begynt å kjenne på at jeg kanskje ikke vil være sammen med kjæresten min lengre. Vi er begge 22 år og har vært sammen i 5 år nå. (Siden vi var 17) Jeg studerer og han går på nav. Vi flyttet nettopp inn i studentbolig sammen, det er bare en hybel så det blir ganske trangt. De to største problemene er at han går på nav men får nesten ikke noe penger fordi han "glemmer" å sende inn skjema til nav. Husleien vår skal betales den 16 altså om 2 dager. Når jeg purrer på han på leie sier han at han har ringt nav og jeg må sende Mail til studentboligen for å få bekreftet at han får bo her. Jeg føler jeg må gjøre alt når jeg har studie og deltidsjobb OGSÅ må JEG skrive Mail slik at han får penger. Dette er ting han kunne tatt i egne hender men det orker han ikke. Alt han dessverre gjør er å sitte på pcen også går han ut for å røyke. Det andre er at han har veldig dårlig hygiene, tenner pusser han ca annenhver dag og dusje gjør han enda mindre. Blir overhode ikke tiltrukket av han lengre. Problemet er at jeg er veldig glad i han og vil virkelig ikke såre han, Men å flytte sammen med han har vært en stor tabbe. Han sier han ikke har noe sted å gå hvis han må flytte ut. Han nekter også å flytte hjem til moren sin Hva skal jeg gjøre! Anonymkode: fcbb6...582 2
Virrevirrevapp Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Du sier at det er slutt og at han må flytte hjem til mora si. 10 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 Bare si det som det er, at du ikke vil være sammen med han lenger. Hvis han krever å få vite hvorfor men som du ikke er pliktig til å forklare, så kan du si at du er lei av at han ikke tar ansvar for eget liv, helse, økonomi og renslighet og at du har mistet følelsene for han. Det er ikke ditt problem at han ikke gidder å gjøre innsats for å bo et annet sted, det er hans problem og enda et bevis på at han må vokse opp og ta ansvar for eget liv! Anonymkode: 081c9...bde 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Du må nok bare bite i det sure eplet og gjøre det slutt. Og ikke la han utnytte deg. For det er det han gjør nå. Du er ikke ansvarlig for han. Og du gjør han egentlig en bjørnetjeneste ved å la han få lov å bo hos deg og at du ordner opp alt for han. Du fungerer som mammaen hans og han har det som plommen i egget. Som en liten gutt som slipper alt av ansvar for det tar mamma (les du) seg av. Han kommer ikke til å bli voksen og ansvarlig så lenge du fikser alt for han. Gjør deg selv en tjeneste og avslutt dette dødfødte forholdet ❤️ Anonymkode: 627f3...a92 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må nok bare bite i det sure eplet og gjøre det slutt. Og ikke la han utnytte deg. For det er det han gjør nå. Du er ikke ansvarlig for han. Og du gjør han egentlig en bjørnetjeneste ved å la han få lov å bo hos deg og at du ordner opp alt for han. Du fungerer som mammaen hans og han har det som plommen i egget. Som en liten gutt som slipper alt av ansvar for det tar mamma (les du) seg av. Han kommer ikke til å bli voksen og ansvarlig så lenge du fikser alt for han. Gjør deg selv en tjeneste og avslutt dette dødfødte forholdet ❤️ Anonymkode: 627f3...a92 Takk for svar alle sammen. Dette er så vondt, men klarer ikke mer av dette forholdet. vi hadde en samtale på lørdag der jeg fortalte at jeg ikke var fornøyd med bosituasjonen. han ble veldig såret og jeg fikk så vondt av han og ga han en sjanse til, angrer som en hund på det. Anonymkode: fcbb6...582 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar alle sammen. Dette er så vondt, men klarer ikke mer av dette forholdet. vi hadde en samtale på lørdag der jeg fortalte at jeg ikke var fornøyd med bosituasjonen. han ble veldig såret og jeg fikk så vondt av han og ga han en sjanse til, angrer som en hund på det. Anonymkode: fcbb6...582 Bare ta det nå med en gang. Si at du har bestemt deg at nå er det slutt Anonymkode: 8ba9a...20e 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare ta det nå med en gang. Si at du har bestemt deg at nå er det slutt Anonymkode: 8ba9a...20e Nå er jeg på jobb desverre, er ikke hjemme før imorgen. Også har jeg skole imorgen kl 16. Han har også sagt til meg hvis jeg er utro mot han så dreper han seg selv. Blir jo livredd når han sier sånne ting. Ivertfall når han sier han ikke kan flytte hjem til moren sin pga hvordan han blir behandlet av stefaren sin. Anonymkode: fcbb6...582
Gjest Hottentått Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er jeg på jobb desverre, er ikke hjemme før imorgen. Også har jeg skole imorgen kl 16. Han har også sagt til meg hvis jeg er utro mot han så dreper han seg selv. Blir jo livredd når han sier sånne ting. Ivertfall når han sier han ikke kan flytte hjem til moren sin pga hvordan han blir behandlet av stefaren sin. Anonymkode: fcbb6...582 Jeg er glad på dine vegne for at du finner ut av dette nå og ikke når dere har fått barn. Jeg må bare si at det er stor sannsynlighet for at han truer med selvmord om du gjør det slutt også. Har selv vært i akkurat samme situasjon. Bare at han truet med selvmord om jeg gjorde det slutt. Og det stemte. Et par timer etter jeg gjorde det slutt ringte han og sa at han stod på brua. Da må du bare ringe politi og sykebil, om han truer med det. Du kan IKKE være sammen med han bare fordi han truer med selvmord. Og det er helt jævlig å stå i den dårlige samvittigheten. Men du er nødt til å tenke på deg selv og heller hjelpe han ved å ringe 113/112 om han truer med selvmord. Lykke til ❤️ det blir vondt uansett hvor riktig det er. Men verdt det til slutt ❤️
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 Hottentått skrev (4 minutter siden): Jeg er glad på dine vegne for at du finner ut av dette nå og ikke når dere har fått barn. Jeg må bare si at det er stor sannsynlighet for at han truer med selvmord om du gjør det slutt også. Har selv vært i akkurat samme situasjon. Bare at han truet med selvmord om jeg gjorde det slutt. Og det stemte. Et par timer etter jeg gjorde det slutt ringte han og sa at han stod på brua. Da må du bare ringe politi og sykebil, om han truer med det. Du kan IKKE være sammen med han bare fordi han truer med selvmord. Og det er helt jævlig å stå i den dårlige samvittigheten. Men du er nødt til å tenke på deg selv og heller hjelpe han ved å ringe 113/112 om han truer med selvmord. Lykke til ❤️ det blir vondt uansett hvor riktig det er. Men verdt det til slutt ❤️ Tusen takk❤️ Anonymkode: fcbb6...582
Blåjojo Skrevet 14. september 2022 #10 Skrevet 14. september 2022 Det høres mest av alt som at han er deprimert over egen situasjon og derfor ikke klarer å ta tak i livet sitt. Så enten får han muligheten til å gjøre noe med det, eller så gjør du det slutt. Om han truer med å ta livet sitt av en eller annen grunn, så må du huske at det ikke er ditt problem. Man har aldri ansvar for hva et annet menneske velger å gjøre med livet sitt. Det han derimot gjør mot deg om han med å true gjør at du ikke går din vei er psykisk mishandling. 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Takk for svar alle sammen. Dette er så vondt, men klarer ikke mer av dette forholdet. vi hadde en samtale på lørdag der jeg fortalte at jeg ikke var fornøyd med bosituasjonen. han ble veldig såret og jeg fikk så vondt av han og ga han en sjanse til, angrer som en hund på det. Anonymkode: fcbb6...582 Du skal ikke pine deg og kaste bort livet ditt med han bare for å skåne han fra virkeligheten. Riv av plasteret fort og ikke se deg tilbake Anonymkode: 081c9...bde 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Han har også sagt til meg hvis jeg er utro mot han så dreper han seg selv. Blir jo livredd når han sier sånne ting. Ivertfall når han sier han ikke kan flytte hjem til moren sin pga hvordan han blir behandlet av stefaren sin. Anonymkode: fcbb6...582 Dette er psykisk vold altså at han mishandler deg og manipulerer følelsene dine for å få viljen sin. Løp jente!!! Anonymkode: 081c9...bde 4 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #13 Skrevet 14. september 2022 Ta kontakt med nærmeste krisesenter. Er du student, så bør det også finnes noen studentveiledere som kan enten snakke med deg om slike ting eller henvise deg til rett instans. Anonymkode: 873b7...372 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #14 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Han har også sagt til meg hvis jeg er utro mot han så dreper han seg selv. Blir jo livredd når han sier sånne ting. Ivertfall når han sier han ikke kan flytte hjem til moren sin pga hvordan han blir behandlet av stefaren sin. Anonymkode: fcbb6...582 Men han må forstå at han kan ikke henge på deg som en unge. Det er jo egentlig derfor du ikke vil (orker) mer. Synes du bør være tydelig om at han oppfører seg råttent mot deg - for det gjør han. Anonymkode: 873b7...372 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #15 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): han sier han ikke kan flytte hjem til moren sin pga hvordan han blir behandlet av stefaren sin. Anonymkode: fcbb6...582 Det betyr ikke at han skal bo hos deg. Da må han ringe NAV og si han er bostedsløs. Anonymkode: 4546a...51c 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #16 Skrevet 14. september 2022 Takk alle sammen, må egentlig bare gjøre det. Når jeg ser på framtiden min så kan jeg ikke forestille meg å ha barn med han eller gifte meg med han. Noen som har tips på hva jeg skal gjøre/si når han sier imot meg. Og jeg vet at han ikke kommer til å dra med det første etter jeg slår opp, hva gjør jeg da? Vil ikke la han være igjen alene med tingene mine hvis han blir såret og ødelegger de feks? dette er veldig stressende. Anonymkode: fcbb6...582 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #17 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk alle sammen, må egentlig bare gjøre det. Når jeg ser på framtiden min så kan jeg ikke forestille meg å ha barn med han eller gifte meg med han. Noen som har tips på hva jeg skal gjøre/si når han sier imot meg. Og jeg vet at han ikke kommer til å dra med det første etter jeg slår opp, hva gjør jeg da? Vil ikke la han være igjen alene med tingene mine hvis han blir såret og ødelegger de feks? dette er veldig stressende. Anonymkode: fcbb6...582 Igjen, du BØR ta kontakt med krisesenteret. De kan geleide deg gjennom dette. Du kan ringe, skrive eller møte opp. De er eksperter på dette. Jeg synes også du bør ta kontakt med en studentveileder, så du har noen å samtale med på studiestedet. Begge deler er helt gratis. Anonymkode: 873b7...372 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #18 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk alle sammen, må egentlig bare gjøre det. Når jeg ser på framtiden min så kan jeg ikke forestille meg å ha barn med han eller gifte meg med han. Noen som har tips på hva jeg skal gjøre/si når han sier imot meg. Og jeg vet at han ikke kommer til å dra med det første etter jeg slår opp, hva gjør jeg da? Vil ikke la han være igjen alene med tingene mine hvis han blir såret og ødelegger de feks? dette er veldig stressende. Anonymkode: fcbb6...582 Det aller beste er faktisk å ikke gi noe grunn til hvorfor du slår opp. For da vil han begynne å megle og bortforklare og love endring uansett. Det er bare å stå på ditt, ikke gi han noen anledning til å få si det i mot. Si at det er slutt og at du har tenkt over dette nøye og at han får ta kontakt med nav for hjelp med bolig og at i mellomtiden må han flytte hjem til foreldrene sine . Ferdig snakka. Sånn er det og han kan ikke endre konklusjonen din Anonymkode: 081c9...bde 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #19 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det aller beste er faktisk å ikke gi noe grunn til hvorfor du slår opp. For da vil han begynne å megle og bortforklare og love endring uansett. Det er bare å stå på ditt, ikke gi han noen anledning til å få si det i mot. Si at det er slutt og at du har tenkt over dette nøye og at han får ta kontakt med nav for hjelp med bolig og at i mellomtiden må han flytte hjem til foreldrene sine . Ferdig snakka. Sånn er det og han kan ikke endre konklusjonen din Anonymkode: 081c9...bde Det vet du ingenting om! Anonymkode: 873b7...372
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #20 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det vet du ingenting om! Anonymkode: 873b7...372 Kan du seriøst slutte å trolle og ødelegge alle tråder. Skaff deg hjelp Anonymkode: 081c9...bde 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå