AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Jeg fikk i helgen et helseproblem, det er ikke noe veldig alvorlig men veldig smertefullt og usikkert om jeg burde dra på legevakten eller ei. Jeg overnattet hos han fra lørdag til søndag, og han var omsorgsfull og brydde seg. Men, har ikke hørte noe fra han siden søndag kveld. Ingen meldinger for å høre hvordan det går engang. Kjenner at det gjør meg deprimert. Det har heldigvis gått over, men han vet jo ikke det. Det er vondt, og rart, at han ikke har spurt hvordan jeg har det nå, når han så hvor veldig vondt jeg hadde det på lørdag og søndag. Hva skal dette bety? Trodde vi hadde et solid forhold, selv om vi krangler iblant. Hadde en diskusjon på telefonen søndag kveld, men det er jo dårlig gjort å ikke ta kontakt i dagene etterpå når jeg faktisk hadde det fysisk vondt og hadde trengt litt omsorg. Anonymkode: c75bb...74d
Mezzosoprena Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Hvorfor har ikke du kontaktet han da? 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 Teatrica skrev (Akkurat nå): Hvorfor har ikke du kontaktet han da? Jeg tenkte at han kanskje var interessert i hvordan det gikk, og ville ta kontakt. Så jeg ventet, vet det er/var passivt, men jeg tenkte det er mer naturlig at den som ikke er syk viser omsorg for den som er syk? Anonymkode: c75bb...74d 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 enten så bryr han seg ikke nok om deg ellerså er han dø eller noe… Anonymkode: 1a0d1...892
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 Men nå gjør han altså ikke det. Hva gjør DU med det? Det er det avgjørende. Anonymkode: 54997...99b 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenkte at han kanskje var interessert i hvordan det gikk, og ville ta kontakt. Så jeg ventet, vet det er/var passivt, men jeg tenkte det er mer naturlig at den som ikke er syk viser omsorg for den som er syk? Anonymkode: c75bb...74d Det er vel mer naturlig at den som føler behov for kontakt tar kontakt? Anonymkode: f2cd5...aa9 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men nå gjør han altså ikke det. Hva gjør DU med det? Det er det avgjørende. Anonymkode: 54997...99b hva kan jeg gjøre? kan jo ikke tvinge han til å ta kontakt med meg. Anonymkode: c75bb...74d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hva kan jeg gjøre? kan jo ikke tvinge han til å ta kontakt med meg. Anonymkode: c75bb...74d Jeg spurte deg. Svaret ditt er avgjørende for hva jeg tenker om denne situasjonen. Anonymkode: 54997...99b
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spurte deg. Svaret ditt er avgjørende for hva jeg tenker om denne situasjonen. Anonymkode: 54997...99b svaret er at jeg ikke aner hva jeg skal eller kan gjøre. Jeg er bare veldig lei meg. Anonymkode: c75bb...74d 1
MissIndependent45 Skrevet 14. september 2022 #10 Skrevet 14. september 2022 Eller han er av den typen som ikke vil mase når noen er syke/dårlige. Husk han er en mann, de tenker ikke helt som oss alltid. 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): svaret er at jeg ikke aner hva jeg skal eller kan gjøre. Jeg er bare veldig lei meg. Anonymkode: c75bb...74d Ja, og det sier jo egentlig at du ikke har den største omsorgen for deg selv. Hadde du hatt det så hadde du f.eks. krevd at han skulle være der eller dumpet ham hvis han ikke brydde seg. Alt starter med en selv. Andre har den respekten og den omsorgen som man har for seg selv. Vil du at han skal bry seg så må du bry deg selv. Anonymkode: 54997...99b
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 Teatrica skrev (16 minutter siden): Hvorfor har ikke du kontaktet han da? AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er vel mer naturlig at den som føler behov for kontakt tar kontakt? Anonymkode: f2cd5...aa9 MissIndependent45 skrev (4 minutter siden): Eller han er av den typen som ikke vil mase når noen er syke/dårlige. Husk han er en mann, de tenker ikke helt som oss alltid. Som du ser så er det helt vanlig at den syke tar kontakt og ikke ligger hjemme for å ‘teste’ den andre. Anonymkode: 54997...99b
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #13 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som du ser så er det helt vanlig at den syke tar kontakt og ikke ligger hjemme for å ‘teste’ den andre. Anonymkode: 54997...99b har ikke "testet" noe som helst, men tenkt at det er naturlig å ta kontakt med partneren når denne ikke har det bra. Jeg ville jo gjort det med han. Anonymkode: c75bb...74d 4
PM75 Skrevet 14. september 2022 #14 Skrevet 14. september 2022 (endret) Mannen min er skikkelig dårlig på å ta signaler om når jeg trenger omsorg. Så jeg har lært meg å si det rett ut. Det føles rart, men det er det eneste som fungerer. Han er skrudd sammen slik at så lenge jeg ikke sier noe, så er alt bra. Sier jeg noe, så stiller han opp. Kanskje kjæresten din også er slik? Endret 14. september 2022 av PM75 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #15 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): har ikke "testet" noe som helst, men tenkt at det er naturlig å ta kontakt med partneren når denne ikke har det bra. Jeg ville jo gjort det med han. Anonymkode: c75bb...74d Men det er jo å teste. Du hadde jo lyst at han skulle bry seg, men sa det bevisst ikke til han, fordi han skulle skjønne dette av seg selv. Anonymkode: 54997...99b 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #16 Skrevet 14. september 2022 Han vil nok ikke forstyrre når du er syk. Det er også omsorg. Anonymkode: d28c0...af1 3 2
Mezzosoprena Skrevet 14. september 2022 #17 Skrevet 14. september 2022 Ønsker man kontakt, tar man kontakt!
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #18 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): har ikke "testet" noe som helst, men tenkt at det er naturlig å ta kontakt med partneren når denne ikke har det bra. Jeg ville jo gjort det med han. Anonymkode: c75bb...74d https://forum.kvinneguiden.no/topic/1613397-mennesker-med-lav-selvrespekt-bør-ikke-inngå-forhold-eller-få-barn/ Beskrives nærmere i denne tråden. Anonymkode: 54997...99b 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #19 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg tenkte at han kanskje var interessert i hvordan det gikk, og ville ta kontakt. Så jeg ventet, vet det er/var passivt, men jeg tenkte det er mer naturlig at den som ikke er syk viser omsorg for den som er syk? Anonymkode: c75bb...74d Hva er et "helseproblem"? Antar han ikke ser på dette "helseproblemet" som noe problem, men at du ønsker ekstra (og unødvendig omsorg), noe han ikke har energi og lyst til å gi. Du ter deg som et lite barn, men det vet du nok innerst inne. Anonymkode: 9b7b5...c2e 1
Mezzosoprena Skrevet 14. september 2022 #20 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er jo å teste. Du hadde jo lyst at han skulle bry seg, men sa det bevisst ikke til han, fordi han skulle skjønne dette av seg selv. Anonymkode: 54997...99b Jeg er så lei dette "jeg vil at han skal skjønne det selv"! Nei, dine behov er det du som kjenner, og du er nødt til å kommunisere om dem for at andre skal skjønne hvilke behov du har. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå