Gå til innhold

Hatt helseproblemer de siste dagene, kjæresten har ikke latt høre fra seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk i helgen et helseproblem, det er ikke noe veldig alvorlig men veldig smertefullt og usikkert om jeg burde dra på legevakten eller ei. Jeg overnattet hos han fra lørdag til søndag, og han var omsorgsfull og brydde seg.

Men, har ikke hørte noe fra han siden søndag kveld. Ingen meldinger for å høre hvordan det går engang. Kjenner at det gjør meg deprimert. Det har heldigvis gått over, men han vet jo ikke det. Det er vondt, og rart, at han ikke har spurt hvordan jeg har det nå, når han så hvor veldig vondt jeg hadde det på lørdag og søndag.

Hva skal dette bety? Trodde vi hadde et solid forhold, selv om vi krangler iblant. Hadde en diskusjon på telefonen søndag kveld, men det er jo dårlig gjort å ikke ta kontakt i dagene etterpå når jeg faktisk hadde det fysisk vondt og hadde trengt litt omsorg.

Anonymkode: c75bb...74d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har ikke du kontaktet han da?

• Liker 4
Skrevet
Teatrica skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte at han kanskje var interessert i hvordan det gikk, og ville ta kontakt. Så jeg ventet, vet det er/var passivt, men jeg tenkte det er mer naturlig at den som ikke er syk viser omsorg for den som er syk?

• Liker 4
Skrevet

enten så bryr han seg ikke nok om deg ellerså er han dø eller noe…

Anonymkode: 1a0d1...892

Skrevet

Men nå gjør han altså ikke det.

Hva gjør DU med det?

Det er det avgjørende. 

Anonymkode: 54997...99b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte at han kanskje var interessert i hvordan det gikk, og ville ta kontakt. Så jeg ventet, vet det er/var passivt, men jeg tenkte det er mer naturlig at den som ikke er syk viser omsorg for den som er syk?

Det er vel mer naturlig at den som føler behov for kontakt tar kontakt?

Anonymkode: f2cd5...aa9

• Liker 2
Skrevet

Men nå gjør han altså ikke det.

Hva gjør DU med det?

Det er det avgjørende. 

hva kan jeg gjøre? kan jo ikke tvinge han til å ta kontakt med meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hva kan jeg gjøre? kan jo ikke tvinge han til å ta kontakt med meg.

Jeg spurte deg.

Svaret ditt er avgjørende for hva jeg tenker om denne situasjonen. 

Skrevet

Jeg spurte deg.

Svaret ditt er avgjørende for hva jeg tenker om denne situasjonen. 

svaret er at jeg ikke aner hva jeg skal eller kan gjøre. Jeg er bare veldig lei meg.

• Hjerte 1
Skrevet

Eller han er av den typen som ikke vil mase når noen er syke/dårlige. Husk han er en mann, de tenker ikke helt som oss alltid. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

svaret er at jeg ikke aner hva jeg skal eller kan gjøre. Jeg er bare veldig lei meg.

Ja, og det sier jo egentlig at du ikke har den største omsorgen for deg selv. Hadde du hatt det så hadde du f.eks. krevd at han skulle være der eller dumpet ham hvis han ikke brydde seg.

Alt starter med en selv. Andre har den respekten og den omsorgen som man har for seg selv.

Vil du at han skal bry seg så må du bry deg selv.

Skrevet
Teatrica skrev (16 minutter siden):

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er vel mer naturlig at den som føler behov for kontakt tar kontakt?

Anonymkode: f2cd5...aa9

MissIndependent45 skrev (4 minutter siden):

Eller han er av den typen som ikke vil mase når noen er syke/dårlige. Husk han er en mann, de tenker ikke helt som oss alltid. 

Som du ser så er det helt vanlig at den syke tar kontakt og ikke ligger hjemme for å ‘teste’ den andre.

Skrevet

Som du ser så er det helt vanlig at den syke tar kontakt og ikke ligger hjemme for å ‘teste’ den andre.

har ikke "testet" noe som helst, men tenkt at det er naturlig å ta kontakt med partneren når denne ikke har det bra. Jeg ville jo gjort det med han.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Mannen min er skikkelig dårlig på å ta signaler om når jeg trenger omsorg. Så jeg har lært meg å si det rett ut. Det føles rart, men det er det eneste som fungerer. Han er skrudd sammen slik at så lenge jeg ikke sier noe, så er alt bra. Sier jeg noe, så stiller han opp. 

Kanskje kjæresten din også er slik? 

Endret av PM75
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

har ikke "testet" noe som helst, men tenkt at det er naturlig å ta kontakt med partneren når denne ikke har det bra. Jeg ville jo gjort det med han.

Men det er jo å teste. Du hadde jo lyst at han skulle bry seg, men sa det bevisst ikke til han, fordi han skulle skjønne dette av seg selv.

• Liker 2
Skrevet

Han vil nok ikke forstyrre når du er syk. Det er også omsorg.

Anonymkode: d28c0...af1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ønsker man kontakt, tar man kontakt!

Skrevet

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1613397-mennesker-med-lav-selvrespekt-bør-ikke-inngå-forhold-eller-få-barn/

Beskrives nærmere i denne tråden.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva er et "helseproblem"?  

Antar han ikke ser på dette "helseproblemet" som noe problem, men at du ønsker ekstra (og unødvendig omsorg), noe han ikke har energi og lyst til å gi. 

Du ter deg som et lite barn, men det vet du nok innerst inne. 

Anonymkode: 9b7b5...c2e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det er jo å teste. Du hadde jo lyst at han skulle bry seg, men sa det bevisst ikke til han, fordi han skulle skjønne dette av seg selv.

Jeg er så lei dette "jeg vil at han skal skjønne det selv"! Nei, dine behov er det du som kjenner, og du er nødt til å kommunisere om dem for at andre skal skjønne hvilke behov du har.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...