Gå til innhold

Alle alle operasjonssykepleiere og intensivsykepleiere sure, bitchy kjærringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags mennesker er dette? En egen rase? Hva er deres erfaring med denne profesjonen? *Oppgitt sykepleier

Anonymkode: d9132...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke min erfaring at de er en egen sur og bitchy rase. Enkelttilfeller kan forekomme, men det gjelder i like høy grad blant andre sykepleiere.

Hilsen pasient

Anonymkode: 170b8...c8b

• Liker 2
Skrevet

Operasjonssykepleiere ja. De har gjerne valgt den spesialiteten fordi de da slipper å forholde seg så mye til våkne pasienter. Kan mangle litt på empati og people-skills
Har ikke det samme inntrykket av intensivsykepleiere.

Anonymkode: ef5fb...104

• Liker 2
Skrevet

Mitt inntrykk er at Operasjons folks tenderer til å være en tanke arrogant. 

Anonymkode: ed65e...ca8

• Nyttig 2
Skrevet

Har overhodet ikke det inntrykket av intensivsykepleierne på min arbeidsplass iallefall. Skikkelig trivelige og hjelpsomme folk! Men jeg hadde hatt full forståelse for det om de var det, jeg blir deprimert bare av tenken på å jobbe på intensiven. Det frister mer å ha omgangssyke hver dag resten av livet.

• Liker 2
Skrevet

Nei jeg har god erfaring med ulike sykepleiere. Har opplevd én sykepleier (på gynekologisk avdeling) som jeg oppfattet som litt sur og utrivelig, men tror hun bare var gretten fordi hun måtte drasse rundt på en sykepleierstudent som måtte ha alt inn med teskje. Studenten var forøvrig mye koseligere, så jeg ville heller hatt henne som fast sykepleier da jeg var innlagt, til tross for at hun satte venflon som ei blind høne.

Anonymkode: 3e29f...0c1

• Liker 1
Skrevet

Kanskje en selv er en egen rase hvis en har problemer med så mange mennesker.

Anonymkode: d841f...967

• Liker 6
Skrevet

Oi, rart:O Har jeg aldri opplevd eller hørt, nå har jeg aldri jobbet med noen av disse men jeg har blitt operert et titalls ganger gjennom de siste 5 årene, og jeg har bare møtt kjempehyggelige og veldig avslappede mennesker som var flinke til å berolige og forklare hva som skulle skje osv. 

Opplevde dem som varme og imøtekommende, flere ganger har jeg opplevd å komme inn på operasjonsrommet og blitt spurt om de kunne spille litt musikk f.eks, og så begynner de gjerne å nynne eller synge med - en av mennene som var operasjonssykepleier spurte meg masse om hva jeg drev med og vitset og de snakket om kinofilmer og filmmusikk:)

Det eneste jeg har bemerket meg var et par av sykepleierne som var litt skarpe med det nyeste tilskuddet da de skulle legge på plass benstøtte osv. og hun ene gjorde det feil, men det var jo ikke rettet mot meg heller- men det er kanskje dette du mener, at de ikke alltid er trivelige med hverandre?

Anonymkode: 4f771...478

• Liker 3
Skrevet

Antar det er en forhistorie her? Har du fått påpakning for noe du gjorde galt eller glemte og så er du sur for det? Jeg er operasjonssykepleier, og vi har et godt miljø med masse hyggelige folk, godt samarbeid med intensiv/post-op har vi og. Har egentlig lite med post sykepleiere å gjøre om det er det du er, kun når de leverer pasient, og i de fleste tilfeller er det bare anestesien som henter. Vi får faktisk mye skryt av pasienter for at det er så godt å komme inn på operasjonsstuen hos oss, at det er god stemning og pasientene slapper av og føler seg godt ivaretatt. Jeg har også  være pasient selv, og den eneste som var sur og bitchy der var postsykepleier som ikke klarte å følge opp smertestillende, og skrev regelrett gal informasjon i journalen som kunne fått store konsekvenser. Kanskje du har fått et avvik på deg du ikke syns var så stas? Jeg skriver av og til avvik når pasienten kommer til avdelingen uten av posten har gjort sin del av forberedelsene, det kan være en risiko for pasientsikkerheten (selv om postpersonalet ikke forstår dette). Er det det som har skjedd deg? 

Anonymkode: bac9e...75a

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes som pasient at alle var kjempehyggelige og søte.  Kanskje det har noe å gjøre med at jeg er mann ?

De som kanskje hadde minst empati, var de på medisinsk avdeling. Men langt fra utrivelige.   Men det var et jævla kjør, de sprang som gale.

Anonymkode: 69e03...bb0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva slags mennesker er dette? En egen rase? Hva er deres erfaring med denne profesjonen? *Oppgitt sykepleier

Anonymkode: d9132...202

Nei ikke alle men det er en del men det er både av sykepleiere og operasjonsfolk. Har stortsett truffet veldig greie folk som patient. 2 har jeg i minne enda som de verste noen gang!

Anonymkode: a39ce...0e7

• Liker 1
Skrevet
os Maxilla skrev (25 minutter siden):

Har overhodet ikke det inntrykket av intensivsykepleierne på min arbeidsplass iallefall. Skikkelig trivelige og hjelpsomme folk! Men jeg hadde hatt full forståelse for det om de var det, jeg blir deprimert bare av tenken på å jobbe på intensiven. Det frister mer å ha omgangssyke hver dag resten av livet.

Ble litt nysgjerrig på hvorfor du tenker det om intensiven?

Anonymkode: df927...c3e

Skrevet

Som pasient har jeg svært god erfaring med sykepleiere, spesielt intensivsykepleiere. Aldri truffet på noen som er så profesjonelle, tålmodige og sympatiske som dem. 

Anonymkode: 05ccd...c05

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kanskje en selv er en egen rase hvis en har problemer med så mange mennesker.

Anonymkode: d841f...967

Det samme tenker jeg. Jeg har vært i kontakt med operasjonssykepleiere og intensivsykepleiere utallige ganger, og har bare gode erfaringer.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har blitt operert ganske mange ganger, noen ganger i narkose, andre ganger med lokalbedøvelse. Og har bare møtt på utrolig koselige sykepleiere, og veldig koselig anestesi leger og kirurger. 

Anonymkode: e8b0b...55c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Som pasient har jeg svært god erfaring med sykepleiere, spesielt intensivsykepleiere. Aldri truffet på noen som er så profesjonelle, tålmodige og sympatiske som dem. 

Anonymkode: 05ccd...c05

Enig. De sykepleierene jeg møtte som pårørende til pasient på intensiven var helt fantastiske. Har aldri blitt møtt med så mye varme, omsorg og profesjonalitet noen gang før eller siden.

Skrevet

Har aldri møtt så hjertevarme og gode sykepleiere som de jeg møtte som pårørende, hver dag i flere uker på intensiven.  De behandlet både pasienten og oss som pårørende med utrolig stor respekt og vi hadde mange gode samtaler.

Har vært en del innom sykehus selv, og om det er avd jeg har opplevd noe som helst sure folk på, er det type akutten eller på andre overbelastede avd hvor man har for mye å gjøre…

Anonymkode: 1cc74...f31

• Liker 1
Skrevet

Ikke min erfaring iallefall. Ble nettopp operert og ble kjempegodt ivaretatt fra jeg kom og til jeg dro fra sykehuset.

Anonymkode: 9ced8...aa0

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ble litt nysgjerrig på hvorfor du tenker det om intensiven?

Anonymkode: df927...c3e

Jeg fremstiller nok ikke yrket helt riktig her, men det er sånn jeg synes det ser ut;

Mange ekstremt tunge og fullstendig immobile pasienter, som innebærer tunge løft, mye stell. Komplisert utstyr og ledninger og piping over alt. Ivaretakelse av alle kroppslige funksjoner på bevisstløse, med slanger opp de fleste kroppsåpninger. Triste skjebner og mange veldig dårlige og pasienter. Mye kontaktsmitte. Ikke minst ekstremt dårlige coronapasienter i ukevis når de toppene kommer. Tror ikke mange går til pensjonsalder på intensiven for å si det sånn - men jeg kan for all del ta feil.

De som takler mye "kroppslige" væsker og sengestell slikt, og samtidig liker å ha det hektisk kan nok trives, men jeg trives veldig dårlig med begge deler. Så jeg kommer alltid til å støtte dem når de klager på lønna :)

Endret av os Maxilla
Skrevet

Ja, det er mitt inntrykk også 😄 

Anonymkode: b80ee...750

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...