AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Jeg trodde dette var en utdødd kunst men jeg har ikke datet så mye. Møtt to menn i løpet av det siste året og begge to har vært utrolig gentlemen og oppmerksomme på mine behov, øser opp glasset mitt hver gang det er halvtomt når vi spiser ute, drar ut stolen, åpner dører, gir meg mat fra egen skje og på en måte mater meg med en smaksprøve om vi spiser forskjellige ting, åpner serviett for meg og gir meg, holder jakken når jeg skal kle på meg, gir meg jakken sin å sitte på når vi går tur og skal sette oss ned på en stein, børster av meg jord om jeg har satt meg på bakken, tar hånden min å leder meg opp fjellknausen om turstien er litt bratt osv 😍 Min eks fra fem år tilbake var også sånn men jeg trodde det var sjeldent. Nå når jeg har møtt to til som er sånn blir jeg håpefull og glad MEN har jeg bare hatt flaks eller er det faktisk vanlig med gentlemen enda nå til dags? 🥰 Er det bare meg som har vært negativ til menn som trodde ingen var sånn lenger? Anonymkode: f8bf7...1b6 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Veldig uvanlig. Menn som har draget, trenger ikke holde på sånn, og gidder følgelig ikke. Menn som ikke har draget får ikke noe mer draget av å holde på sånn. Vi lever i 2022. Alle må innse at utseende er et minstekrav for å få foten inn døra, og når foten først er inne så er man allerede i senga. Så de mennene som har utseende med seg trenger ikke være galante. Anonymkode: 0db39...a84 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 Dette høres ut som standardoppførsel for omtrent alle mine mannlige kollegaer, og det er et stort firma. Tror de fleste norske menn egentlig "kan" å gjøre dette, men at det er vanskelig å lese hvilke situasjoner det passer i. Anonymkode: 2fc48...a7c 6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Norske menn er ganske feminine og forventer at kvinnen skal åpne døra, ta ut stole å gi blomster. Anonymkode: af871...4d2 2
umAxa Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg trodde dette var en utdødd kunst men jeg har ikke datet så mye. Møtt to menn i løpet av det siste året og begge to har vært utrolig gentlemen og oppmerksomme på mine behov, øser opp glasset mitt hver gang det er halvtomt når vi spiser ute, drar ut stolen, åpner dører, gir meg mat fra egen skje og på en måte mater meg med en smaksprøve om vi spiser forskjellige ting, åpner serviett for meg og gir meg, holder jakken når jeg skal kle på meg, gir meg jakken sin å sitte på når vi går tur og skal sette oss ned på en stein, børster av meg jord om jeg har satt meg på bakken, tar hånden min å leder meg opp fjellknausen om turstien er litt bratt osv 😍 Min eks fra fem år tilbake var også sånn men jeg trodde det var sjeldent. Nå når jeg har møtt to til som er sånn blir jeg håpefull og glad MEN har jeg bare hatt flaks eller er det faktisk vanlig med gentlemen enda nå til dags? 🥰 Er det bare meg som har vært negativ til menn som trodde ingen var sånn lenger? Anonymkode: f8bf7...1b6 Tja... Kan jo også være at den personen du beskriver deg som som setter pris på de små gestene er også en utdødd art 🤷♂️ Jeg tror personlig at menn egentlig har lyst til å være tradisjonell og vise sine "gentlemenn" kvaliteter og fleste av oss gjør det med stor glede for å imponere. Men vi har kommet såpass langt i likestillingen nå at blir det feil om mannen spanderer på middagen på første date. Nå skal alt være 50/50 sies det. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Veldig uvanlig. Menn som har draget, trenger ikke holde på sånn, og gidder følgelig ikke. Menn som ikke har draget får ikke noe mer draget av å holde på sånn. Vi lever i 2022. Alle må innse at utseende er et minstekrav for å få foten inn døra, og når foten først er inne så er man allerede i senga. Så de mennene som har utseende med seg trenger ikke være galante. Anonymkode: 0db39...a84 Det høres ut som du selv ikke har noe erfaring med sånne menn eller at du er mann selv som hater "Chad's". Jeg kan avkrefte at dette er menn som ikke har draget, alle tre er høystatus menn med 9/10 og 10/10 i utseendet. Han ene jeg møtte på en datingapp er så kjekk at jeg trodde profilen hans var falsk. Vi snakker Brad Pitt kjekk i hans yngre dager 🥰 Anonymkode: f8bf7...1b6 3
ClausSaus Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg trodde dette var en utdødd kunst men jeg har ikke datet så mye. Møtt to menn i løpet av det siste året og begge to har vært utrolig gentlemen og oppmerksomme på mine behov, øser opp glasset mitt hver gang det er halvtomt når vi spiser ute, drar ut stolen, åpner dører, gir meg mat fra egen skje og på en måte mater meg med en smaksprøve om vi spiser forskjellige ting, åpner serviett for meg og gir meg, holder jakken når jeg skal kle på meg, gir meg jakken sin å sitte på når vi går tur og skal sette oss ned på en stein, børster av meg jord om jeg har satt meg på bakken, tar hånden min å leder meg opp fjellknausen om turstien er litt bratt osv 😍 Min eks fra fem år tilbake var også sånn men jeg trodde det var sjeldent. Nå når jeg har møtt to til som er sånn blir jeg håpefull og glad MEN har jeg bare hatt flaks eller er det faktisk vanlig med gentlemen enda nå til dags? 🥰 Er det bare meg som har vært negativ til menn som trodde ingen var sånn lenger? Anonymkode: f8bf7...1b6 Tja, kommer vel an på… er du en lady, da? Hvis ikke, hvorfor skal menn være gentlemen? 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Norske menn er ganske feminine og forventer at kvinnen skal åpne døra, ta ut stole å gi blomster. Anonymkode: af871...4d2 Zzzzzz 🙄 Gå tilbake til 4chan. Anonymkode: f8bf7...1b6 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 umAxa skrev (2 minutter siden): Men vi har kommet såpass langt i likestillingen nå at blir det feil om mannen spanderer på middagen på første date. Nå skal alt være 50/50 sies det. Da har du misforstått. Likestilling handler om at kvinner og menn skal ha samme muligheter og rettigheter og være likeverdige. Det har ingenting med å velge å være ekstra hyggelig mot daten å gjøre og gjøre hyggelige gester som å gi blomster, betale regningen eller annet koselig man gjør for hverandre når man liker noen og vil imponere Anonymkode: f8bf7...1b6 5 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #10 Skrevet 14. september 2022 ClausSaus skrev (3 minutter siden): Tja, kommer vel an på… er du en lady, da? Hvis ikke, hvorfor skal menn være gentlemen? Tydeligvis jeg er det siden menn behandler meg sånn. Hvorfor menn skal være gentlemen kan du godt ta i en egen tråd men om du ønsker et kort svar fra meg uten å fortsette å spore av tråden med disse kjønnskampene dine så er det naturlig å gjøre noe ekstra for noen man liker og jeg tror det er mange menn som kan takke seg selv for at de aldri blir mer enn en date eller venn.. Fordi de ikke er romantiske eller strekker seg litt ekstra for å sjarmere Vi kvinner strekker oss mye for å bli likt av daten vi også, sminke, ordne håret, pent tøy, all forberedningen med dyr hudpleie og frisør osv så det går begge veier det å vise litt ekstra innsats. Jeg liker å gi kjærester gaver og massasje og mat fordi det er min måte å vise at jeg liker han ekstra godt og menn bør vise på sin måte at de liker noen ekstra godt også. Derfor er jeg glad gentlemen fortsatt finnes for det er tydeligvis tamme menn der ute når man hører om sånne med din innstilling. Håper at kvinner svarer og deler sin erfaring og ikke at tråden blir kapret av menn som er bitre på andre som har suksess med dating 🥰 Anonymkode: f8bf7...1b6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Veldig uvanlig. Menn som har draget, trenger ikke holde på sånn, og gidder følgelig ikke. Menn som ikke har draget får ikke noe mer draget av å holde på sånn. Vi lever i 2022. Alle må innse at utseende er et minstekrav for å få foten inn døra, og når foten først er inne så er man allerede i senga. Så de mennene som har utseende med seg trenger ikke være galante. Anonymkode: 0db39...a84 Jeg setter som et minstekrav at menn ikke velger å behandle meg som enn hjelpeløs og lite selvstendig 5-åring. Ts ønsker å bli behandlet som et barn. Da må hun søke etter menn som har interesse av å date kvinner som ønsker å behandles som barn. Hun (og du) kan ikke forvente at alle menn skal behandle kvinner nedlatende bare fordi dere ønsker å bli behandlet nedlatende. Kvinner flest ønsker nemlig ikke slikt tull. Anonymkode: f8c9a...68e 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette høres ut som standardoppførsel for omtrent alle mine mannlige kollegaer, og det er et stort firma. Tror de fleste norske menn egentlig "kan" å gjøre dette, men at det er vanskelig å lese hvilke situasjoner det passer i. Anonymkode: 2fc48...a7c 🥰🥰🥰 Hvilken bransje jobber dere i? Anonymkode: f8bf7...1b6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #13 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg setter som et minstekrav at menn ikke velger å behandle meg som enn hjelpeløs og lite selvstendig 5-åring. Ts ønsker å bli behandlet som et barn. Da må hun søke etter menn som har interesse av å date kvinner som ønsker å behandles som barn. Hun (og du) kan ikke forvente at alle menn skal behandle kvinner nedlatende bare fordi dere ønsker å bli behandlet nedlatende. Kvinner flest ønsker nemlig ikke slikt tull. Anonymkode: f8c9a...68e Det er ikke noe nedlatende med å være snille og gode med hverandre. Hvis du vil diskutere det så kan du lage din egen tråd, min tråd var et enkelt spørsmål om andre kvinner har erfaring med at det er mange slike menn der ute, et ja eller nei spørsmål og ikke noe poeng for bitrefanter å lage en uhyggelig tråd av takk 🙂 Anonymkode: f8bf7...1b6 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #14 Skrevet 14. september 2022 Pass dere for disse - Mange av de er psykopater i forkledning. Narsissistiske trekk Anonymkode: 2199c...c18
umAxa Skrevet 14. september 2022 #15 Skrevet 14. september 2022 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker said: Da har du misforstått. Likestilling handler om at kvinner og menn skal ha samme muligheter og rettigheter og være likeverdige. Det har ingenting med å velge å være ekstra hyggelig mot daten å gjøre og gjøre hyggelige gester som å gi blomster, betale regningen eller annet koselig man gjør for hverandre når man liker noen og vil imponere Anonymkode: f8bf7...1b6 Dette er jeg enig med. Litt småelig referer jeg til tidligere diskusjoner her på KG angående å betale på første date der en betydelig andel kvinner ønsker å betale for sin del eller splitte 50/50, ja til og med gå så langt å kalle det et rødt flagg om mannen betaler. De har sine gyldige grunner selvsagt men for å spore tilbake til trådens tema så ser du nå hva som menes med at denne "arten" eller kunsten som du referer til er utdødd i 2022. Min personlig mening er som en mann at man selvsagt skal man imponere (betale) og vise vennlighet, men man skal ikke være ufin i måten eller i hensikten. Stort sett skal ikke regningen en gang være et synlig tema, fordi en date handler ikke om hvem som skal ta regningen. Du bare tar den, også fokuserer man videre på daten, finner et sted som har god dessert osv. Endret 14. september 2022 av umAxa
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #16 Skrevet 14. september 2022 Mannen min holdt på slik i datingfasen. Veldig hyggelig, men også noe uvant. Han ga seg etterhvert😅 Anonymkode: 72f35...d38 1 1
ClausSaus Skrevet 14. september 2022 #17 Skrevet 14. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tydeligvis jeg er det siden menn behandler meg sånn. Hvorfor menn skal være gentlemen kan du godt ta i en egen tråd men om du ønsker et kort svar fra meg uten å fortsette å spore av tråden med disse kjønnskampene dine så er det naturlig å gjøre noe ekstra for noen man liker og jeg tror det er mange menn som kan takke seg selv for at de aldri blir mer enn en date eller venn.. Fordi de ikke er romantiske eller strekker seg litt ekstra for å sjarmere Vi kvinner strekker oss mye for å bli likt av daten vi også, sminke, ordne håret, pent tøy, all forberedningen med dyr hudpleie og frisør osv så det går begge veier det å vise litt ekstra innsats. Jeg liker å gi kjærester gaver og massasje og mat fordi det er min måte å vise at jeg liker han ekstra godt og menn bør vise på sin måte at de liker noen ekstra godt også. Derfor er jeg glad gentlemen fortsatt finnes for det er tydeligvis tamme menn der ute når man hører om sånne med din innstilling. Håper at kvinner svarer og deler sin erfaring og ikke at tråden blir kapret av menn som er bitre på andre som har suksess med dating 🥰 Anonymkode: f8bf7...1b6 Du spurte, og jeg innhenter informasjon for å kunne svare. Håper dette er greit, prinsesse? Men du: Hvorfor fortsetter du å date hvis du har sånn suksess med dating? Kjempesuksess, men forblir liksom singel? Jeg sluttet med sånt da jeg fant en bra dame… gjorde jeg feil? Endret 14. september 2022 av ClausSaus 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #18 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dette høres ut som standardoppførsel for omtrent alle mine mannlige kollegaer, og det er et stort firma. Tror de fleste norske menn egentlig "kan" å gjøre dette, men at det er vanskelig å lese hvilke situasjoner det passer i. Anonymkode: 2fc48...a7c Samme her. 90% menn på arbeidsplassen og de fleste er høflige og behjelpelige. Anonymkode: 14abc...86d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #19 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mannen min holdt på slik i datingfasen. Veldig hyggelig, men også noe uvant. Han ga seg etterhvert😅 Anonymkode: 72f35...d38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme her. 90% menn på arbeidsplassen og de fleste er høflige og behjelpelige. Anonymkode: 14abc...86d Så hyggelig! 🥰 Jeg trenger å komme meg mer ut blandt menn kjenner jeg nå 😊 Jobber et sted med bare kvinner og er lite ute med venner på byen osv for det interesserer meg ikke. Anonymkode: f8bf7...1b6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #20 Skrevet 14. september 2022 umAxa skrev (21 minutter siden): Dette er jeg enig med. Litt småelig referer jeg til tidligere diskusjoner her på KG angående å betale på første date der en betydelig andel kvinner ønsker å betale for sin del eller splitte 50/50, ja til og med gå så langt å kalle det et rødt flagg om mannen betaler. De har sine gyldige grunner selvsagt men for å spore tilbake til trådens tema så ser du nå hva som menes med at denne "arten" eller kunsten som du referer til er utdødd i 2022. Min personlig mening er som en mann at man selvsagt skal man imponere (betale) og vise vennlighet, men man skal ikke være ufin i måten eller i hensikten. Stort sett skal ikke regningen en gang være et synlig tema, fordi en date handler ikke om hvem som skal ta regningen. Du bare tar den, også fokuserer man videre på daten, finner et sted som har god dessert osv. Jeg har ikke fulgt andre diskusjoner her om det før. Det er ikke så ofte jeg har vært innom her men mitt inntrykk er at alle damer liker gentlemen men at det er normal høflighet for oss slm damer å tilby å dele regningen så er det et pluss hvis han sier nei og tar den selv eller enda bedre som du sier at han bare tar den uten at det blir noe samtaleemne rundt det. Dating kan bli dyrt men alle disse tre jeg snakker om nå har vært høytlønte menn så da nyter jeg gesten enda mer enn om det er en med lavere lønn for da får jeg dårlig samvittighet og vil insistere på å dele. Føler ikke det har med likestilling å gjøre men rettferd akuratt i en sånn situasjon. Du høres ut som en grei og god mann 🙂 Anonymkode: f8bf7...1b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå