Gå til innhold

Du som har 3+ barn; var nr 3 en luring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med nr 3 og er spent på fødsel. Hører overalt at nr 3 er en luring og gjerne ikke følger søskens mønster når det kommer til fødsel. 

Nr 1 kom på termindato med aktiv fødsel på 2,5 time.

Nr 2 kom 11 dager før termin med aktiv fødsel på 3,5 time (hun var like lang som nr 1 men veide 600g mer så hun var en plugg på nesten 4,5 kg så det tok lengre tid).

Så nå er vi spente på nr 3 da! Om det plutselig blir en overtidsbaby eller hva det blir 😄

Hvordan gikk det hos deg? 😊

Anonymkode: 888f6...cb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mønster og mønster... Vet ikke helt. Men luring, det var han😅 Første kom dagen etter termin. 35 timer med dårlige rier, og endte med tang og vakuum. Andre kom også dagen etter termin. Det sa bare pang, med spontan vannavgang og rier. Babyen var ute 1.5 timer etterpå. Tredje startet 10 dager før termin, også med spontan vannavgang, men null rier. Ilte til sykehuset, kloke etter forrige fødsel, men det tok 7 timer før riene kom. Da gikk det like fort som med andremann. Blir ikke helt klok på dette her, men nå skal jeg ikke ha flere, så det er ikke så nøye😄

Anonymkode: 4e336...135

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Mønster og mønster... Vet ikke helt. Men luring, det var han😅 Første kom dagen etter termin. 35 timer med dårlige rier, og endte med tang og vakuum. Andre kom også dagen etter termin. Det sa bare pang, med spontan vannavgang og rier. Babyen var ute 1.5 timer etterpå. Tredje startet 10 dager før termin, også med spontan vannavgang, men null rier. Ilte til sykehuset, kloke etter forrige fødsel, men det tok 7 timer før riene kom. Da gikk det like fort som med andremann. Blir ikke helt klok på dette her, men nå skal jeg ikke ha flere, så det er ikke så nøye😄

Anonymkode: 4e336...135

Takk for at du delte! 💕

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er gravid med nr 3 og er spent på fødsel. Hører overalt at nr 3 er en luring og gjerne ikke følger søskens mønster når det kommer til fødsel. 

Nr 1 kom på termindato med aktiv fødsel på 2,5 time.

Nr 2 kom 11 dager før termin med aktiv fødsel på 3,5 time (hun var like lang som nr 1 men veide 600g mer så hun var en plugg på nesten 4,5 kg så det tok lengre tid).

Så nå er vi spente på nr 3 da! Om det plutselig blir en overtidsbaby eller hva det blir 😄

Hvordan gikk det hos deg? 😊

Ja her stemmer det 🤣 De to første brukte jeg ca 10 timer fra start til slutt. Tredjemann brukte 1 t og 30 min fra første rie til han var ute.. 😆

Anonymkode: 395ce...c92

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja her stemmer det 🤣 De to første brukte jeg ca 10 timer fra start til slutt. Tredjemann brukte 1 t og 30 min fra første rie til han var ute.. 😆

Anonymkode: 395ce...c92

Oi det kan gå riktig så fort med min da om det stemmer her! 😅

Skrevet

Nr 1 ble født 2 uker over termin, lang fødsel. 4,2 kg, Nr 2 ble født på termin, igangsatt, rask fødsel, 3,2 kg. Nr 3 ble igangsatt 2 uker over termin, rask fødsel, 4 kg. Nr 1 og 2 har vært som dag og natt, en var storspist, en var småspist, en var uvøren en var forsiktig, en var kveldstrøtt, en var våken. Nr 3 har vært litt midt i mellom. 

Skrevet

Samme fødsel som med de andre men hu er en luring nå da 😅

Anonymkode: 40461...764

Skrevet

Nr 3 er kun en luring fordi man har to punkter fra før, og så antar hjernen vår at man kan trekke en lineær graf ut i fra det. 😉

Anonymkode: 62554...e2b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nr 3 er kun en luring fordi man har to punkter fra før, og så antar hjernen vår at man kan trekke en lineær graf ut i fra det. 😉

Anonymkode: 62554...e2b

Det kan godt hende, men leser ofte at nr 3 feks kommer på max overtid for eksempel selv om ingen av de andre har gjort det 😄 gøy å lese om forskjellene!

Skrevet

Han var en luring ja! 

Første fødsel, 8t tilsammen. Begynte med rier, så vannavgang og riene tok seg opp til fødsel. 

Andre fødselen startet med vannavgang, så rier. Tok 4t. 

Tredje var spådd rask og enkel fødsel. Vannet gikk, riene kom ikke igang før 20t etterpå. Og da ble det styrtfødsel, og etter 30min med rier var han ute. 

Anonymkode: 5c999...e99

Skrevet (endret)

Definitivt en luring nr 3 ja!! 

Nr 1 tok 13 timer fra vannavgang, rolig og fin fødsel.

Nr 2 ble igangsatt. Kom som en kule på dag 3. altså Styrtfødsel på 2 timer.

Nr 3 ville ikke ut. Igangsatt der også. Kom mot slutten av dag fire. Etter ballong, alle modningspillene jeg kunne få, vannavgang og drypp. Han satt rett og slett fast oppi bekkenet. Ble nesten KS, men JM fikk løsnet han til slutt. Fæl fødselsopplevelse, og definitivt en luring! Og max uflaks fra min side 🤷🏼‍♀️ Trodde nr tre kom til å bare skli ut av meg :ler: 

Endret av Kakaoen
Skrevet

Nummer tre var som de to forrige fødslene hos meg :)

nummer fem var derimot en luring. 

Anonymkode: 0038f...e86

Skrevet

Nr 3 var ikke en luring her. Hver fødsel har gått raskere og med enklere utskrivningsfase. Første fødsel var fem timer aktiv fødsel (setefødsel), nr to var 1,5 time og nr tre 1 time. Nr tre hadde vært en drømmefødsel, om det ikke var for komplikasjoner med morkaka etter at babyen hadde kommet ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...