Gå til innhold

Flere som har fått tilbud om at barna kan komme på skolen under streiken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tilbud nå. Barna kan komme og spise, spille og gå turer sammen. Veldig bra tilbud. Dette på ungdomsskolen. 

Fler?

Anonymkode: 649bc...e8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at det finnes et sosialt tilbud 👍 Det er jo lærere som streiker, så assistenter og helsesykepleiere og andre som ikke er tatt ut av streik av Utdanningsforbundet, Skolens Landsforbund eller Lektorlaget er jo på jobb :)

Håper KS gir seg og lærere får det de skal ha krav på snart 👍

Anonymkode: 2884e...7a5

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så bra at det finnes et sosialt tilbud 👍 Det er jo lærere som streiker, så assistenter og helsesykepleiere og andre som ikke er tatt ut av streik av Utdanningsforbundet, Skolens Landsforbund eller Lektorlaget er jo på jobb :)

Læreren har det de har krav på. God lønn og mye fri.

Her er det også et tilbud, datteren min dro en dag bortpå skolen. Men det var ingen andre elever der. Så har droppa det siden  

Anonymkode: 55151...182

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er det også et tilbud, datteren min dro en dag bortpå skolen. Men det var ingen andre elever der. Så har droppa det siden  

Mye fri? Forklar!

Anonymkode: 72584...103

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Mye fri? Forklar!

Tot 11 - 12 uker i året med fri. Er mye det i forhold til alle andre yrker. Å ikke kom med det tullet at dere jobber over 40 timer i uken. Bare tull  

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tot 11 - 12 uker i året med fri. Er mye det i forhold til alle andre yrker. Å ikke kom med det tullet at dere jobber over 40 timer i uken. Bare tull  

Tenk på de som jobber i nordsjøen!d har mye fri de! Du er tydeligvis ikke lærer skjønner jeg.

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mye fri?

du vet at den lange sommerferien er er del av avspaseringen til lærerne fordi de stort sett jobber 45-50 timer i uka?

Anonymkode: 2e8ec...d43

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Skolenes landsforbund har tatt ut lærere i streik over hele landet også. 

Anonymkode: cf815...5e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mye fri?

du vet at den lange sommerferien er er del av avspaseringen til lærerne fordi de stort sett jobber 45-50 timer i uka?

Anonymkode: 2e8ec...d43

Jeg støtter lærernes streik jeg altså, men jeg kjenner utrolig mange lærere og ingen av de jobber stort sett 45-50 timer i uka. I perioder gjør de selvfølgelig det, men ikke stort sett. 

Anonymkode: 0d872...fd8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber 45 timer i uka i snitt og har bare mulighet til å ta 5 uker ferie.. tjener dårligere også, så synes de er litt sytete. 

Anonymkode: c7123...85e

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tenk på de som jobber i nordsjøen!d har mye fri de! Du er tydeligvis ikke lærer skjønner jeg.

Og de er vekke fra familien sin i 2uker. Utsetter seg for risiko i helikopter og å være på plattform.  De jobber 12timer pluss hver dag i 2uker! Pluss evt forsinkelser osv.

Det er ikke bare bare som mange tror. Og da må også den som er hjemme ta alt ansvar når den andre er vekke på jobb. 

Anonymkode: 5988a...7a4

• Liker 7
Skrevet

Jeg jobber 45 timer i uka i snitt og har bare mulighet til å ta 5 uker ferie.. tjener dårligere også, så synes de er litt sytete. 

Anonymkode: c7123...85e

Da er det ikke lærerne som er sytete, da er det du som har valgt å godta helt latterlige arbeidsvilkår. Eller får du kanskje overtidsbetaling i tillegg til vanlig lønn? Jobber man overtid skal man enten ha overtidsbetalt eller mulighet til å ta det ut i avspasering. Hvis du jobber masse, for lav lønn og verken får avspasere eller utbetalt ekstra for overtid, så bør du definitivt ta tak i din egen arbeidssituasjon istedet for å sende sleivspark til lærere i streik.

Anonymkode: d3c4c...ec4

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og de er vekke fra familien sin i 2uker. Utsetter seg for risiko i helikopter og å være på plattform.  De jobber 12timer pluss hver dag i 2uker! Pluss evt forsinkelser osv.

Det er ikke bare bare som mange tror. Og da må også den som er hjemme ta alt ansvar når den andre er vekke på jobb. 

De har og tatt mange kurs og brukt mye penger og utdannelse..

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ikke tull i mitt tilfelle. Har aldri vært tull faktisk i de over 20 årene jeg har vært lærer. Alltid mye over 40 timers uker, alltid.

Anonymkode: 869bd...f92

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Latterlig at vi tjener 200.000 mindre som fagarbeidere og må gå på jobb.

Anonymkode: 1702a...c7f

• Liker 1
Skrevet

Nordsjøarbeiderne jobber minimum 87timer i uken. Og 168timer på 2uker.. Hvor mye er en vanlig uke? 37.5...  Dvs 75timer på 2uker..  For å bå samme arbeidsmengde må en person på land jobbe 4.1/2 uke for å oppnå samme som en i nordsjøen. Pluss evt overtid! Det er lange tunge dager for enkelte..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hei. Spurte om flere barn/ungdom har fått tilbud.

Denne tråden tar jo av en helt annen vei. 

TS

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS

Beklager. Hehe. Nei her har de 1 time pr dag så går de hjem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er lærer.
Mannen min jobber offshore og har sett antall timer jeg bruker hver uke på jobb. Har aldri en hel helg fri og avspasering i høst og vinterferie blir jammen meg brukt på jobb det også. Han er glad for at han jobber i offshore.

Anonymkode: cf815...5e4

• Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS

Her har ungdommen hatt to dager etter sommerferien, ellers ingen ting. Barneskoleeleven har undervisning en dag i uka fram til den læreren ev blir tatt ut i streik. Alt sosiale er det idrettslaget og vi foreldre som må ta initativ til. Ingen ting fra skolen annet enn oppfordring fra rektor om å sette seg inn i kompetansemålene til elevene 🙄

Anonymkode: 0d872...fd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...