Pimbila Skrevet 27. november 2005 #1 Skrevet 27. november 2005 Da jeg tok kveldsstellet på lillegutt (2 år) i stad oppdaget jeg utslett i bleieområdet (kanten av bleien) og flere steder på ryggen. Tok bilde av det, men det ble ikke akkurat bra kvalitet... Se her De er lyse, runde og stikker litt ut, og ligner litt på knottbitt. Datteren min hadde noe liknende på føttene og hendene da hun hadde hånd-fot-munn-sykdommen. Men han har det ikke på disse stedene. Noen som kan vite hva dette er?
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #2 Skrevet 27. november 2005 Synes nesten det kan se ut som loppebitt, jeg. Har dere katt? Ellers aner jeg ikke. Hvis de blir fler ville jeg vel kanskje kontaktet lege.
Gjest Melk Skrevet 27. november 2005 #3 Skrevet 27. november 2005 Likner på utslett jeg fikk i tropiske strøk pga varme/fuktighet. Luft og unngå gnisning gjorde at det gikk bort.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #4 Skrevet 27. november 2005 Da jeg tok kveldsstellet på lillegutt (2 år) i stad oppdaget jeg utslett i bleieområdet (kanten av bleien) og flere steder på ryggen. Tok bilde av det, men det ble ikke akkurat bra kvalitet... Se her De er lyse, runde og stikker litt ut, og ligner litt på knottbitt. Datteren min hadde noe liknende på føttene og hendene da hun hadde hånd-fot-munn-sykdommen. Men han har det ikke på disse stedene. Noen som kan vite hva dette er? ← Slik mine hadde. Fuktighet og kansje noe stramt/tett bleie
Sun Mei Skrevet 28. november 2005 #5 Skrevet 28. november 2005 Kan komme av at barnet blir varm og svett og det er varmt å gå med bleie
Pimbila Skrevet 28. november 2005 Forfatter #6 Skrevet 28. november 2005 Takk for svarene Sjekket ryggen hans før jeg la meg i går kveld og da var det borte.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #7 Skrevet 28. november 2005 Hjelpe meg... Snakker om overbeskyttende mødre...
Pimbila Skrevet 28. november 2005 Forfatter #8 Skrevet 28. november 2005 Ja, huff... Takk for svaret, men jeg har allerede funnet ut av det
Chiquita Skrevet 28. november 2005 #9 Skrevet 28. november 2005 Hjelpe meg... Snakker om overbeskyttende mødre... ← Er det ikke bedre at mødrene "overbeskytter" barna sine, enn at de bare "driter i det"...?
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #10 Skrevet 28. november 2005 Er det ikke bedre at mødrene "overbeskytter" barna sine, enn at de bare "driter i det"...? ← Selvsagt skal ikke foreldrene "drite i det", og det er det ikke mange som gjør heller. Men jeg mener alle som har ansvar for barn burde skaffe seg et minimun av helsekunnskaper, og på denne måten kunne vurdere slike situasjoner selv. Moren kunne f.eks. tatt "glasstesten" for å utelukke hjernehinnebetennelse, og deretter sett det an et par dager. Hvis det ble verre eller ikke gav seg, kunne hun tatt en telefon til fastlegen, og evt. få foreskrevet en salve/krem. Men å skrive inn et nødrop inn hit, med bilde av tilstanden, det er noe jeg kategoriserer som hysteri.
Pimbila Skrevet 28. november 2005 Forfatter #11 Skrevet 28. november 2005 Jeg var på ingen måte hysterisk i forhold til dette, bare så det er sagt. Jeg ville bare vite om noen hadde opplevd noe liknende. Guri malla, hvorfor svarer jeg egentlig på dette? Jaja.
Væren Skrevet 28. november 2005 #12 Skrevet 28. november 2005 Når man først har digitalkamera og KG tilgjengelig, og man er en omsorgsfull mor, så synes jeg faktisk det var en kjempelur idé å spørre her inne! Selvfølgelig ikke i stedenfor legebesøk, men som en første avklaring på hva det evt. kan dreie seg om, osv. På den andre siden er det da også passe tåpelig å kalle en mor "hysterisk" fordi hun spør andre til råds, innlegget var da riktig så saklig og greit formulert! Ikke bar det preg av å være noe "nødrop" heller... Hadde denne moren vært hysterisk, hadde hun antagelig sittet i kø på legevakten annenhver kveld i steden for her på KG... Håper utslettene holder seg borte, Pimbila!
Stjerne˜ Skrevet 28. november 2005 #13 Skrevet 28. november 2005 Selvsagt skal ikke foreldrene "drite i det", og det er det ikke mange som gjør heller. Men å skrive inn et nødrop inn hit, med bilde av tilstanden, det er noe jeg kategoriserer som hysteri. ← Jeg kaller det ikke hysteri å være nysjerrig Har du stått opp på feil fot i dag ?
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #14 Skrevet 28. november 2005 Jeg kaller det ikke hysteri å være nysjerrig Har du stått opp på feil fot i dag ? ← Mja, er jo mandag, er det ikke? Selvsagt er det ikke noe galt i å være nysgjerrig, men likevel mener jeg denne moren overreagerer litt på et uskyldig utslett. Forøvrig er det greit å være klar over at det å søke etter diagnoser her på KG, kan være litt skummelt. Alle har sine egne subjektive oppfatninger, og det er slett ikke sikkert disse stemmer overens men den aktuelle tilstanden barnet lider av. I verste tilfelle kan dette føre til at alvorlige lidelser blir forvekslet med bagateller, med det resultat at barnet ikke får hjelp. Er nok litt på grunn av det at jeg reagerer litt på innlegg av denne type. Ikke meningen å være surmaget
Stjerne˜ Skrevet 28. november 2005 #15 Skrevet 28. november 2005 (endret) Det var en bedre måte å formulere seg på Og jeg støtter det du skriver ang ikke ta det som blir sagt her som god fisk Legen er tryggest. Endret 28. november 2005 av Stjerne˜
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #16 Skrevet 28. november 2005 Kommer ofte når huden blir fuktig over tid ved eks. for tette plagg eller svette. Jeg har erfart at de ofte forsvinner raskere om man drysser litt potetmel på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå