Gå til innhold

Presset til abort, nå mener samboer at hans barn fra tidligere forhold skal inkluderes mer i våre liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden tok jeg en abort etter å  ha blitt uplanlagt gravid. Jeg ønsket å beholde, men samboer presset hardt på for abort. Jeg gav dessverre etter.

Han har et barn fra tidligere forhold, og begrunnet sin uvilje mot å bli far med at han ble lurt til å bli far for mange år siden, det var en negativ opplevelse og han har aldri ønsket barn. Han sa at han har sporadisk kontakt med barnet (en datter på 18), og at forholdet er "avmålt" at hun kanskje mener han har sviktet fordi han gikk fra moren ikke lenge etter fødselen.

Møter henne et par ganger i året, fordi hun og moren bor i et annet land. Han har betalt barnebidrag etc. i alle år.

Men, en del av grunnen til at jeg til slutt lot meg presse, var det at han snakket mye om at det var en negativ erfaring å bli far, han ønsket at eksen skulle ta abort men hun nektet - hun dreit vel i mine følelser, sa han.

Likevel, kort etter aborten sa han at datteren har jo tross alt beriket livet hans, at han ikke ønsker flere barn, men barnebarn er velkomne (men altså ikke felles barnebarn tydeligvis), at han gledet seg til å møte datteren igjen etc. Jeg ble jo lei meg, det er veldig vondt at han snakker og handler slik når han presset meg til abort med begrunnelsen at han ikke takler å bli far og kun har sporadisk kontakt med datteren.

Nå har hun fått kjæreste, som han skal møte i helga sammen med datterens besteforeldre fra morsiden og og moren. Jeg er ikke invitert, han er redd jeg skal lage en "scene" fordi jeg ikke liker disse personene som han sier. Det er jo ikke rart jeg er bitter, men jeg ville ikke lagd en scene.

Hva burde jeg gjøre her? Frister å bli gravid igjen, beholde, fordi han har tydleligvis ikke så mye imot å være far likevel, og dette har knust store deler av livet mitt.

Anonymkode: d884a...77a

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt. Seriøst. 

Anonymkode: 9c259...592

• Liker 33
  • Nyttig 15
Skrevet

Har du snakket med din samboer om dette? At det å ha tatt en abort påvirker din psykiske helse, og at det blir "ett traume".Har du snakket om dine følelser og hvordan du opplever det når han tar opp datteren sin?

Det er klart at du må forholde deg til datteren hans siden du er sammen med han, men du kan selv velge hvor mye du vil involvere deg. 

• Liker 6
Skrevet

Minner om noen tråder jeg har lest... Er han godt voksen og du en del yngre? Så leit at det gikk slik :(

Anonymkode: 80163...a3b

• Liker 4
Skrevet

Det høres først og fremst ut som dere begge bidrar og er i en veldig usunn relasjon? 

Du har jo heller ikke veldig rasjonelle og empatiske reaksjoner her? 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Finn en ny, ordentlig, mann. Og så eventuelt barn. En gjøk som han der er ikke noe å spare på uansett.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Så fælt at han presset deg til abort! Det er ikke noe man gjør mot mennesker man bryr seg om. Jeg skjønner at det er vanskelig for deg å bo ned et menneske som har behandlet deg slik! Jeg synes også han virker ganske spesiell som ikke ønsker å inkludere samboer over mange år med sitt eget barn. 

Jeg synes ikke det er datteren sin feil at faren er en drit, så du bør ikke hindre han i stille opp for henne å barnebarn. Det høres ut som både du å datteren er ofre for en egoistisk man dessverre. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har selv tatt abort for 2 år siden. Barnefar spilte mye på at det var feil tid for han å bli far, passet bedre om 1 år, krise å for han å bli far på det tidspunktet osv (manipulering). Jeg hadde dårlig helse, så jeg turte ikke satse på å bli alene med alt. Tok abort, og synes det har vært veldig tungt.

Jeg synes menn som forsøker å påvirke/manipulere en kvinne til å ta abort er veldig egoistiske! Det ble slutt mellom meg og kjæresten ganske kort tid etter aborten. Jeg synes du skal tenke over om du vil være sammen med denne mannen? Hvis du blir gravid bak hans rygg, er det ikke sikkert han stiller opp som far, og du må forholde deg til han resten av livet.

• Liker 16
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Minner om noen tråder jeg har lest... Er han godt voksen og du en del yngre? Så leit at det gikk slik :(

Anonymkode: 80163...a3b

Nei, vi har ikke noen stor aldersforskjell.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

For noen år siden tok jeg en abort etter å  ha blitt uplanlagt gravid. Jeg ønsket å beholde, men samboer presset hardt på for abort. Jeg gav dessverre etter.

Han har et barn fra tidligere forhold, og begrunnet sin uvilje mot å bli far med at han ble lurt til å bli far for mange år siden, det var en negativ opplevelse og han har aldri ønsket barn. Han sa at han har sporadisk kontakt med barnet (en datter på 18), og at forholdet er "avmålt" at hun kanskje mener han har sviktet fordi han gikk fra moren ikke lenge etter fødselen.

Møter henne et par ganger i året, fordi hun og moren bor i et annet land. Han har betalt barnebidrag etc. i alle år.

Men, en del av grunnen til at jeg til slutt lot meg presse, var det at han snakket mye om at det var en negativ erfaring å bli far, han ønsket at eksen skulle ta abort men hun nektet - hun dreit vel i mine følelser, sa han.

Likevel, kort etter aborten sa han at datteren har jo tross alt beriket livet hans, at han ikke ønsker flere barn, men barnebarn er velkomne (men altså ikke felles barnebarn tydeligvis), at han gledet seg til å møte datteren igjen etc. Jeg ble jo lei meg, det er veldig vondt at han snakker og handler slik når han presset meg til abort med begrunnelsen at han ikke takler å bli far og kun har sporadisk kontakt med datteren.

Nå har hun fått kjæreste, som han skal møte i helga sammen med datterens besteforeldre fra morsiden og og moren. Jeg er ikke invitert, han er redd jeg skal lage en "scene" fordi jeg ikke liker disse personene som han sier. Det er jo ikke rart jeg er bitter, men jeg ville ikke lagd en scene.

Hva burde jeg gjøre her? Frister å bli gravid igjen, beholde, fordi han har tydleligvis ikke så mye imot å være far likevel, og dette har knust store deler av livet mitt.

Høres ut som at han manipulerer deg og har deg rundt lillefingeren. Hvorfor tar du deg til takke med denne mannen? Hater du deg selv så mye? 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

En mann som har dritt på draget med både deg og eksen og sitt barn. Jeg ser hvem fellesnevneren er.

Anonymkode: 9a148...e04

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere er ikke kompatible. Han er ikke mannen for deg. Du fortjener en som vil det samme som deg 

Anonymkode: 3fae2...be8

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis dere er like gamle, så må dere være rundt 40, og jeg kan faktisk skjønne at han synes det er mer passende med barnebarn enn barn. Har noe med ork og ansvar å gjøre. Men han virker jo ikke helt ærlig. Og dere burde jo ha snakket om hva dere ønsket begge to.

Anonymkode: cee49...17f

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Det virker som aldersmessig dere er hvert fall over 30 år. Så biologiske klokken til deg TS er jo en faktor her også. Denne mannen ønsker Tydligvis ikke å ha fler barn. Så må du avgjøre om du ønsker å være sammen med denne mannen uten barn, eller det å få barn er en viktigere faktor for deg. Så still han ultimatumet; hvis du finner ut barn er det viktigste. "Enten får du barn med meg, eller så går jeg og prøver å bli mor på en annen måte". 

Det er også ikke greit at du ikke blir inkludert til samvær med hans datter og resten av flokken. Det er likevel godt mulig han genuint er redd for at det skal bli dårlig stemning av en grunn. Har du uttrykt at du ikke liker datteren hans? 

Hun er jo datteren hans. Og selv om han i utgangspunktet ikke ville ha barn med eksen heller, er det noe annet når barnet blir født og man får knyttet et bånd til det. Jeg er selv kvinne. Jeg har ikke noe forhold til barnet til gravide venninner. Men etter barnet har blitt født og jeg har tilbringt tid med det, blir jeg jo glad i det. Så det er kanskje slik med han og datteren Hannes også. Han hadde kanskje ikke ville fortsatt å vært i forhold med deg hvis du beholdt barnet den gang du var gravid, fordi det gikk mot hans vilje. Men han hadde nok blitt glad i den ungen også. Det er feil å presse noen til abort synes jeg. 

Jeg tenker at du må godta at han er glad i datteren sin og ønsker å ha et forhold til henne. Hvis du vil fortsette å være med han, anbefaler jeg deg å prøve å få et godt forhold til henne også. Man kan ikke endre fortiden, men man kan gjøre noe med hvordan man forholder seg til nå-tida og hva du ser for deg i fremtiden. Tenk først igjennom hva som er viktigst for deg! 

Anonymkode: a2a4c...ecf

Skrevet

Og han der vil du ha barn med......er det egentlig særlig gjennomtenkt? 

Vil du utsette en unge for en sånn avvisning og en så elendig far? 

Anonymkode: 663dc...914

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
DundreMilfin skrev (1 time siden):

Det høres først og fremst ut som dere begge bidrar og er i en veldig usunn relasjon? 

Du har jo heller ikke veldig rasjonelle og empatiske reaksjoner her? 

Enig. Fullstendig kaos. 

Anonymkode: 03aff...37d

• Liker 3
Skrevet

Tror det er lurt å ikke få barn med noen som angrer på eksisterende barn og ikke har kontakt med dem! 

Han er ikke god for deg. 

Anonymkode: 76b8b...04c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Og han der vil du ha barn med......er det egentlig særlig gjennomtenkt? 

Vil du utsette en unge for en sånn avvisning og en så elendig far? 

Han avviser jo ikke datteren sin.

Skrevet

Leste en gang en kommentar på kg under en sånn tråd som dette, med et fjols av en mann, det var et enkelt råd.

Ta ut søplet! (dump han)

Anonymkode: fbbf4...e19

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han avviser jo ikke datteren sin.

Ikke nå lengere,nei....men har gjort i 18 år --hvordan tror du hun har hatt det? 

• Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...