Gå til innhold

Dere som er særboere, hvor ofte treffes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten er særboere. Han har tenåringsbarn og jeg er frivillig barnløs. Så felles barn er ikke noe tema. Vi har vært sammen snart 2 år, og begge føler vel at «this is the one.». Samtidig er han nødt til bo der han bor til barna flytter. Dvs 2-3 år til antageligvis. Han bor også mer usentralt en meg og vi ønsker begge å bo i området der jeg bor i fremtiden. 
Han har et par ganger spurt om jeg vil flytte inn til han, men jeg kjenner det blir feil for meg. Jeg tror aldri hjemmet han delte med sin ex-kone og som er barnas barndomshjem kan føles som mitt hjem. Er også usikker på om jeg ville trivdes med å bo med barn. Barna hans er veldig hyggelige og vi kommer godt overens. Har det fint på ferieturer og sover der i snitt en gang i uken. Jeg opplever «hverdagsmorgningene» veldig slitsomme med tenåringer som må vekkes, roping, matpakker, stress på badet ect. Har derfor innsett at om forholdet skal vare må samboerskapet vente til han kan ta neste steg i livet sitt. 
Og det er for så vidt greit nok, selv om jeg skulle ønske vi traff hverandre litt med og også hadde flere hverdager sammen… kjenner jeg gruer meg litt til vinteren når det er enda mer tiltak å komme seg til han og så på jobb osv. følelsen av å bo i bag (synes synd på skilsmisse barn). Vi sees nå omtrent 1 gang i uken + helgen om ingen av oss har andre planer. Hvor ofte treffes andre som er særboere og føler dere at det fungerer? Hvor lenge har dere/vurderer dere å ha den løsningen??

Anonymkode: 46b83...ae3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi traff hverandre som regel 2-3 ganger i uken, og hver helg, før vi ble samboere. Men vi bodde i samme by. Vi var sammen i to år før vi ble samboere. Funket helt fint for oss. 

"Choose your hard", er et uttrykk jeg liker. Du synes det er vanskelig å se ham så lite, og du synes det er vanskelig å være en del av hverdagen med barn i hus. Så da må du velge hva som er vanskeligst for deg.

Anonymkode: ae9db...dda

• Liker 1
Skrevet

Hver annen eller hver tredje helg. Og så blir det litt reising sammen i ferier. Vi er begge i 50-årene, og har vært sammen i åtte år.

Anonymkode: f9bdb...946

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vær særboere! Alt blir mer komplisert for dere hvis du flytter inn med han og hans barn. Vent til de flytter ut, og flytt sammen i ditt område.

Hilsen en annen særboer, som prøvde å være samboer en stund.

Anonymkode: 7bd91...682

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er særboer på 3.året. Kjærestens barn har flyttet ut, mens jeg ennå har barn i småskolealder.  

Vi (han) har veldig lyst til å flytte sammen neste år, når min eldste skal bynne på ungdomsskole i hans distrikt... Men minstemann har enda 2 år igjen på barneskolen- så vet ennå ikke om vi gjør det. Om barna ikke vil bytte skole, så lar jeg være å flytte sammen med han og heller venter til de er klare! 

Men vi ser hverandre ca 1-2 ganger de ukene jeg har barna, enten middag og/eller overnatting. Og de ukene jeg har "barnefri" bor jeg sammen med han i hans hus. 

Har fått egen skapplass både på soverom og på badet, så har dobbelt opp med ting- så for meg, for nå, fungerer dette optimalt! ❤️

Anonymkode: f85ea...10b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Særboer i 6 år. Gj.sn. 3 ganger i uken + annenhver helg.

Anonymkode: f155d...df7

Skrevet

Ca en gang i uka. Litt lite men vi jobber mye helg begge to.

Anonymkode: 2edc2...71a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...