Gå til innhold

Valgte selv å bli venneløs. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gjennomsnittlig tolerant men de ganske nære vennene jeg har har jeg begynt å mislike sterkt. De har blitt seg selv nærmest, selvopptatt og et par av de er  så til de grader opptatt av å styre samtaler og aktiviteter på sine premisser. Føler bare "blææ".. Har én stk søster jeg har kuttet kontakt med pga arv og hvor jeg lett kunne saksøkt med seier. Valgte isteden å kutte.

Jeg står nå alene. Kjæresten er bekymret men mener jeg har rett i mine beskrivelser av denne omgangskretsen. Da tenker jeg at jeg IKKE kun har meg selv å takke for den situasjonen jeg er i. Lurer på om mange er litt i samme båt her..

Har riktignok andre perifere venner som jeg kan nærme meg. Men de har mye på sin agenda, småbarn etc.

Anonymkode: 07dae...f3f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har "gjort det slutt" med venner som jeg ikke hadde noe til felles med lenger, men har da funnet nye i etterkant.

Anonymkode: e7c98...6cc

• Liker 2
Skrevet

Du er vel venn med kjæresten din, er du ikke?

Anonymkode: 84fa3...916

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en type menneske som ofte kan «bli spist» av andre. Derfor holder jeg meg unna andre mennesker. Jeg har enda ikke klart å lære meg hvordan jeg står imot det. Derfor har jeg valgt å ikke ha «venner». 

Anonymkode: e196a...a57

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor gammel er du?

Jeg mistet de fleste vennene mine gjennom sykdom over tid, dvs jeg var for syk til å følge opp og flere av dem faset jeg ut i en periode jeg ikke hadde det så bra. 
Jeg skulle selvfølgelig ønske jeg orket å ha folk rundt meg, men sånn er det å være kronisk syk.

I ditt tilfelle høres det derimot ut som at du er i opposisjon til veldig mange. Kanskje er det helt berettiget, men jeg hadde ikke giddet å brenne bruer for å "ha rett" så mye, men her må du velge selv hva du synes er verdt å samle på og ikke. Det er en kjensgjerning at hvis "alle" rundt deg er idioter, så er det kanskje ikke de som er problemet, men hvis andre rundt deg som f.eks kjæresten faktisk er enig i at det er mye dårlig oppførsel så er det jo sikkert sånn. Det kan bare dere vite.

Anonymkode: a101e...bbf

• Liker 1
Skrevet

Synes det høres merkelig ut at det bare er noe galt med alle andre. 

Anonymkode: 6386d...1cc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Interessant. Hvor gammel er du? Ønsker du ha riktige typer venner? Er du dame eller mann? 

Jeg vil aldri kutte ut venner jeg har blitt glad i, men velger å redusere tid og kontakt jeg har med de. Det er fordi jeg kan føle meg litt spist opp som noen her ovenfor nevnte. Jeg er dog interessert i å bli kjent med nye mennesker også. Jeg er tolerant og åpen av meg. 

Anonymkode: 5b996...bc6

Skrevet

Er det bare alle de andre som går i uttakt? 

De du har avvist har alle deg som fellesnevner.

Anonymkode: 6e42a...043

Skrevet

Hvis det er noe galt med alle du har relasjoner med bør du se litt innover. Hvordan er du?? 
Eller så har du hatt bare dårlige mennesker i livet ditt.. 

ingen er perfekte, takk gud for det. 
Mine venninner er snille, gode, irriterende, morsomme osv.  men det er nok jeg også. 

Anonymkode: 5a4ab...f8b

Skrevet

Ts her. Jeg er mann midt 40. Normalt ikke borte vekk i sosiale relasjoner. Jeg lar meg egentlig ikke lett bli spist opp heller. Men enveis-dialog mennesker er håpløse og ubotelige synes jeg og jeg blir temmelig lei i lengden. Tror ikke jeg er alene om å synes det. Hvis jeg har med mennesker å gjøre som er noe mer reservert enn meg selv så har jeg ingen problemer eller synes det er kjedelig å snakke på deres premisser. Litt balanse på et vis. Oppmerksomhet/nysgjerrighet på andres vegne er en god rettesnor.

De jeg har/hadde med å gjøre var tidligere i relasjonen litt mer to-veis og ydmyk. Men etterhvert, varm i trøya, no more. Og jeg blir sakte men sikkert mer og mer demotivert av sosialisering med de..  Jeg kan også ved anledninger ta meg selv i å ta litt for mye plass i et selskap eller noe sånt, jada. Men jeg har i det minste evnen og lysten til å integrere meg som best jeg kan. Med disse som jeg er møkk lei nå føler jeg meg nærmest prostituert ved å fortsette å la meg bli overkjørt slik.

Ett forsvar til mine motparter her. De har forferdelig mye å gjøre, opptil flere jobber et par av de, og kan tenkes at de har et behov for en slags utblåsning når man først treffes...

Anonymkode: 07dae...f3f

Skrevet

Jeg velger å fokusere på meg selv, så har ikke noen nære venner. Orker ikke ha andre som skal stjele tiden min, den vil jeg bruke på meg selv og mitt.

Trives godt med bekjentskap da.

Anonymkode: 108da...cbf

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Synes det høres merkelig ut at det bare er noe galt med alle andre. 

Anonymkode: 6386d...1cc

My thoughts exactly.

Har hatt et par venner ila. livet som har faset seg selv ut, altså kuttet ut alle de kjenner. Og i de tilfellene var det ikke alle andre det var noe galt med..

Anonymkode: 2ae45...834

• Liker 1
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er en type menneske som ofte kan «bli spist» av andre. Derfor holder jeg meg unna andre mennesker. Jeg har enda ikke klart å lære meg hvordan jeg står imot det. Derfor har jeg valgt å ikke ha «venner». 

Anonymkode: e196a...a57

Samme her. Jeg var et sånn "ja-menneske" og endte opp med å bli utnyttet. Da jeg ble langvarig syk oppdaget jeg det, at folk jeg hadde stilt opp for gang på gang, ikke så noen grunn til å stille opp for meg. Det var vel sånn som noen beskrev det: "Det er i motgang du ser hvem som er dine virkelige venner." Det var en vekker.

Jeg har redusert helse nå og kan ikke jobbe eller være særlig aktiv lenger, så jeg har dessverre ikke lyktes i finne noen nye venner, men skriver litt med folk på nett om felles interesser og sånt.

Anonymkode: 2f470...db9

Skrevet

Jeg velger å være venneløs enn jobbløs. 

Anonymkode: 15ed9...d00

Skrevet

Har i løpet av de siste årene kuttet alle som på en eller annen måtte dro energi fra meg i stedet for motsatt.  Deilig. Sitter igjen med svært, svært få nære, noen perfiere - mer som «Facebook-venner» 

Anonymkode: ec043...99f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg velger å være venneløs enn jobbløs. 

Anonymkode: 15ed9...d00

Smart det :) 

Anonymkode: 108da...cbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...