AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Har hormonspiral på 3. året og har minimal mens, bruker truseinnlegg i to-tre dager. Hadde ubeskyttet sex i beg. av august, fikk mens kun dager etterpå, den var veldig liten og kort og kom litt før ventet. Har hatt veldig ømme bryster og en del halsbrann i august, men ikke tenkt noe over det. Hadde (litt røff) sex nå i helgen. Begynte å blø litt søndag kveld, så kraftig blødning i alle tre dager etterpå. Mye blod og klumper (mest i går) Har alltid trodd at hormonspiral er 100%, men nå er jeg jaggu ikke sikker! Kan dette ha vært en spontanabort? Er altså ikke hormonspiralen trygg? Kan nevne at det er slutt med han jeg lå med, så vil jo ikke være et problem på lang tid 😔 Har heller ikke fastlege (hurra 😵) så får ikke evt. sjekket dette. K44 Anonymkode: 532db...0a9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Det er ingen som kan vite det. Det kan være en kjemisk graviditet eller veldig kraftig mensen. Anonymkode: 216a2...de4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ingen som kan vite det. Det kan være en kjemisk graviditet eller veldig kraftig mensen. Anonymkode: 216a2...de4 Kjemisk graviditet hadde jeg aldri hørt om, måtte google. Kan godt tenkes du har rett Kraftig mens tror jeg ikke det er da dette er min 3. spiral og jeg har aldri opplevd dette før. Er jo derfor jeg også har vært så trygg på spiralen, siden jeg var i et fast forhold i ti år uten å bli gravid (ble veldig lett gravid med mine to barn) Ser jo nå at opptil 0,2% faktisk kan bli gravid med hormonspiral! Tenker det får bli sterilisering neste gang! 😬 Anonymkode: 532db...0a9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Har du noen graviditetssymptomer nå? Ømme bryster el. noe? Anonymkode: 93052...c29
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du noen graviditetssymptomer nå? Ømme bryster el. noe? Anonymkode: 93052...c29 Jeg «slo opp» med partner på søndag (vi var kun ff) , så har i grunn bare lagt på sofan og grått (utenom jobb) siden da og har ikkje kjent så mye etter. Men har fortsatt litt ømme brystvorter. Ikke kjent noe til halsbrann. Er så lenge siden jeg var gravid sist at jeg husker ikke så mye av hvilke symptomer jeg hadde 🤷♀️ ts Anonymkode: 532db...0a9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 Ta graviditetstest da, minst en gang i uka, til du er sikker. Etter uke 22 får du ikke tatt abort nærmest..... Anonymkode: 93052...c29 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta graviditetstest da, minst en gang i uka, til du er sikker. Etter uke 22 får du ikke tatt abort nærmest..... Anonymkode: 93052...c29 Åja, jeg har sikkert formulert meg dårlig. Jeg er nok ikke gravid nå uansett, om dette ikke er en kraftig mens er det nok en spontanabort. Jeg har bare alltid trodd at hormonspiral er 100% trygg (og vært litt slurvete med kondom) men nå tør jeg nok ikke stole på det lenger. Får holde meg til kondom (når det blir aktuelt igjen) til jeg får sterilisert meg! Anonymkode: 532db...0a9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 Om du nettopp har spontanabortert vil en graviditetstest fremdeles bli positiv nå, det tar noen dager (/uker) før hcg er tilbake på null. Så om du vil vite sikkert er det bare å ta en test. Anonymkode: 324d7...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 Nei det høres ut som mensen. Spontanabort er over på noen timer max en dag og du blør ut svære kaker med blod ikke bare små klumper Anonymkode: f1c01...261
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 Jeg ble gravid på hormonspiral 🙂 det er VELDIG sjeldent. Men blødde da mye i starten før jeg visste det. Hadde også alle andre type gravidsymptomer Anonymkode: 3e5fd...95a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 Ingen prevensjon er 100% sikker men den er så og si det. Anonymkode: c3335...f81
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #13 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei det høres ut som mensen. Spontanabort er over på noen timer max en dag og du blør ut svære kaker med blod ikke bare små klumper Anonymkode: f1c01...261 Det kommer helt an på hvor langt man er på vei. Jeg har hatt 3 kjemiske i uke 4 og 5, og det er ingenting slik du beskriver, mer som en kraftig mens. Anonymkode: e1ac4...942
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #14 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kommer helt an på hvor langt man er på vei. Jeg har hatt 3 kjemiske i uke 4 og 5, og det er ingenting slik du beskriver, mer som en kraftig mens. Anonymkode: e1ac4...942 Ok, men er du sikker på at kjemisk abort og spontanabort er helt like? Det kjemiske setter jo igang blødning og aborten så jeg vil se for meg at det er mer som en mens da siden det kjemiske setter igang blødning som kanskje "vanner ut" blodkakene? Jeg har ikke peiling men bare en tanke! Begge mine spontanaborter var med blodkaker og blandet ekstremt kraftig mens, hadde i uke 3 og uke 7. Gikk over på noen timer og en kveld og varte ikke flere dager Anonymkode: f1c01...261
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #15 Skrevet 14. september 2022 Klumper kan også bare være levret blod. Anonymkode: 216a2...de4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #16 Skrevet 14. september 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Ok, men er du sikker på at kjemisk abort og spontanabort er helt like? Det kjemiske setter jo igang blødning og aborten så jeg vil se for meg at det er mer som en mens da siden det kjemiske setter igang blødning som kanskje "vanner ut" blodkakene? Jeg har ikke peiling men bare en tanke! Begge mine spontanaborter var med blodkaker og blandet ekstremt kraftig mens, hadde i uke 3 og uke 7. Gikk over på noen timer og en kveld og varte ikke flere dager Anonymkode: f1c01...261 Her tror jeg du misforstår eller blander begrep. Uttrykket "kjemisk graviditet" referer til før 5+0 fordi graviditeten på dette tidspunktet bare kan påvises kjemisk (blod- eller urinprøve, i motsetning til fysisk via ultralyd). Alle graviditeter er kjemiske på dette tidspunktet, men når noen sier de har hatt en "kjemisk" eller "kjemisk abort" så mener de en tidlig spontanabort, før uke 5. Dette utarter seg stort sett som en litt forsinket mens. Anonymkode: 324d7...c8e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #17 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, men er du sikker på at kjemisk abort og spontanabort er helt like? Det kjemiske setter jo igang blødning og aborten så jeg vil se for meg at det er mer som en mens da siden det kjemiske setter igang blødning som kanskje "vanner ut" blodkakene? Jeg har ikke peiling men bare en tanke! Begge mine spontanaborter var med blodkaker og blandet ekstremt kraftig mens, hadde i uke 3 og uke 7. Gikk over på noen timer og en kveld og varte ikke flere dager Anonymkode: f1c01...261 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her tror jeg du misforstår eller blander begrep. Uttrykket "kjemisk graviditet" referer til før 5+0 fordi graviditeten på dette tidspunktet bare kan påvises kjemisk (blod- eller urinprøve, i motsetning til fysisk via ultralyd). Alle graviditeter er kjemiske på dette tidspunktet, men når noen sier de har hatt en "kjemisk" eller "kjemisk abort" så mener de en tidlig spontanabort, før uke 5. Dette utarter seg stort sett som en litt forsinket mens. Anonymkode: 324d7...c8e Det ab over her sier. Kjemiske er tidlige spontanaborter. Anonymkode: e1ac4...942
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #18 Skrevet 14. september 2022 Takk for alle svar Har ikke tatt noen test, men har snakket med en jordmor på telefon (er en slektning) og hun sier at det sannsynligvis var en kjemisk abort, ja. Jeg har blitt gravid mellom 8-10 august. Jeg er jo lettet over at kroppen min ordnet dette selv, for jeg vet ærlig talt ikke hvordan psyken min hadde tålt en abort (særlig siden barnefar ønsker seg barn, men det «forholdet» er nå slutt. Skal selvfølgelig ikke si noe til ham) Neste gang jeg skal til lege (når jeg en gang får meg ny fastlege 🙄) skal jeg bestille sterilisering! Takk igjen! ts Anonymkode: 532db...0a9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #19 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Takk for alle svar Har ikke tatt noen test, men har snakket med en jordmor på telefon (er en slektning) og hun sier at det sannsynligvis var en kjemisk abort, ja. Jeg har blitt gravid mellom 8-10 august. Jeg er jo lettet over at kroppen min ordnet dette selv, for jeg vet ærlig talt ikke hvordan psyken min hadde tålt en abort (særlig siden barnefar ønsker seg barn, men det «forholdet» er nå slutt. Skal selvfølgelig ikke si noe til ham) Neste gang jeg skal til lege (når jeg en gang får meg ny fastlege 🙄) skal jeg bestille sterilisering! Takk igjen! ts Anonymkode: 532db...0a9 Ta uansett en test for å sjekke at du ikke fortsatt er gravid lenger. Anonymkode: e1ac4...942
Curlyme Skrevet 14. september 2022 #20 Skrevet 14. september 2022 Du er 44 år? Hadde heller sjekket opp den blødningen da det kan være skumle ting. I din alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå