AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Ser i flere tråder her inne at folk mener at matkasser er tidsbesbarende. Jeg forstår ikke hvordan det kan være tidsbesparende? Om noe, tenker jeg at det tar lenger tid når du må legge inn to matbestillinger: én for dagligvarer pluss én for matkasse. Det må da være mye mer tidsbesparende å bare bestille alt samtidig? Dersom man hadde fått levert ferdige middager i disse kassene, så hadde jeg vært enig i at det ville være tidsbesparende, men det er det jo ikke. Det er bare vanlige dagligvarer i disse kassene, de samme som man får levert sammen med de andre dagligvarene man bestiller. Så hva er greia med at så mange mener at det er tidsbesparende med et ekstra ledd? Anonymkode: a6307...068 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Jeg syns ikke disse kassene er hverken tidsbesparende eller spennende mht innholdet. Anonymkode: fb7d6...8ab
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 1. Du slipper å tenke hva du skal ha til middag. 2. Du slipper å handle det inn (abonnement) 3. Noen av produktene er helt eller delvis ferdigkuttet/laget. Anonymkode: 85457...dec 2 1
Cássia Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ser i flere tråder her inne at folk mener at matkasser er tidsbesbarende. Jeg forstår ikke hvordan det kan være tidsbesparende? Om noe, tenker jeg at det tar lenger tid når du må legge inn to matbestillinger: én for dagligvarer pluss én for matkasse. Det må da være mye mer tidsbesparende å bare bestille alt samtidig? Dersom man hadde fått levert ferdige middager i disse kassene, så hadde jeg vært enig i at det ville være tidsbesparende, men det er det jo ikke. Det er bare vanlige dagligvarer i disse kassene, de samme som man får levert sammen med de andre dagligvarene man bestiller. Så hva er greia med at så mange mener at det er tidsbesparende med et ekstra ledd? Anonymkode: a6307...068 Vi bestiller ekspress-kasse og i tillegg andre matvarer via Oda eller Foodora. Legger inn bestilling samme dag. Fordelen er at vi aldri mangler noe utover impulskjøp, vi slipper å gå i butikken og middagen er ferdig på rundt en halvtime.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 Det er flere typer kasser. Noen er ferdig oppkuttet, noe er ferdiglaget så det bare er å varme opp, etc. Så er det det at man slipper dikte selv hva man skal ha til middag, og man slipper å skrive handleliste over middagene (som er det som tar mest tid hos oss, pålegg og melk og brød er kjempelett i forhold). Vi hadde adams matkasse en stund, og prøvde både disse som var ferdig oppkuttet og de som ikke var det. For oss sparte det ikke noe særlig med tid, syntes vi. Vi satt igjen med masse rare små rester vi ikke fikk brukt, som vi måtte finne på noe med, det var masse masse boss (alt var pakket i små plastposer) som måtte ryddes opp, måtte gjøre tilpasninger siden mengdene ikke var til vår preferanse (alt for lite grønnsaker som regel), bytte ut ting fordi ungene ikke likte det, osv. Anonymkode: 258b5...467
Gjest Albbas Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 For vår del er den store fordelen at vi slipper å planlegge så mange retter og bare får det bestemt for oss. Maten er god og vi får stadig prøvd noe nytt. Vi hater å ukeshandle, det er bare ikke en god strategi for oss, og med matkasse greier vi oss med et par små turer på butikken i løpet av uka. Er storfornøyd. Handler ikke så mye om å spare tid i rene minutter, men å spare oss for den der "hva skal vi ha til middag denne uka da...?". Det betyr mye!
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 Regner med at det er fordi du slipper å planlegge middager selv og gå i butikken for å handle. Anonymkode: ab2ca...ffb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå