Gå til innhold

Blir så lei av at samboer alltid skal bruke våre dates til å treffe andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn og sjelden barnevakt. De få gangene det skjer ender det alltid opp med at han foreslår å treffe andre han kjenner.

Sist hadde vi en weekendtur til en annen by for å kose oss. Da skulle vi plutselig treffe en venninne av ham som jeg virkelig ikke fordrar og det vet han. Hun har alltid vært frekk og nedlatende ovenfor meg. At han måtte lage avtale med henne ødela hele kjæresteturen for min del. 

Jeg blir også trist når vi har fått barnevakt og så legger han opp til parmiddag med vennepar av han. Ingen andre i vennekretsen lager slike avtaler på «datenights». /kjærestehelger 

Er det teit av meg å reagerer med å bli såret over dette?  Føler han egentlig ikke gidder å være alene med meg.

Anonymkode: 2c10f...bab

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg. Ta det opp med han

Anonymkode: dc3de...c8a

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

TS,

Han har vel kanskje gått i "Vi er sammen hele tiden" feilen. Der blander folk sammen at man er mye sammen i hverdagen, med hva man prioriterer når man har mulighet.

Konsekvenser vil kunne være meget negative.

Ta det opp med han, eller ta bare litt klarere styrning over deres kjærestetid. 

Lykke til.

PS. Tror ikke det har noe med at han ikke trives med kun deg, men bare at han tenker litt feil.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Sist hadde vi en weekendtur til en annen by for å kose oss. Da skulle vi plutselig treffe en venninne av ham som jeg virkelig ikke fordrar og det vet han. Hun har alltid vært frekk og nedlatende ovenfor meg. At han måtte lage avtale med henne ødela hele kjæresteturen for min del. 

Hvorfor dro du ikke bare hjem? 

Anonymkode: 55ded...e88

• Liker 3
Skrevet

Har du sagt til han hva du ønsker og forventer av slike dater da? Han er ikke tankeleser. Mange ville elske å treffe venner når man endelig har barnefri, så dette er ikke noe han auromatisk burde forstå. Dere må snakke sammen. Finn ut hva dere beggge ønsker og forventer, og om det er store avvik så finn et kompromiss slik at dere begge får litt av det dere ønsker.

Anonymkode: ce816...e3f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vi har to barn og sjelden barnevakt. De få gangene det skjer ender det alltid opp med at han foreslår å treffe andre han kjenner.

Jeg blir også trist når vi har fått barnevakt og så legger han opp til parmiddag med vennepar av han. Ingen andre i vennekretsen lager slike avtaler på «datenights». /kjærestehelger 

Er det teit av meg å reagerer med å bli såret over dette?  Føler han egentlig ikke gidder å være alene med meg.

Han syns det er kjedelig å være alene med deg. 

Anonymkode: 6ff1e...2a4

• Liker 2
Skrevet

Jeg er som mannen din, elsker å være mange sammen. 😊 Drømmedaten er jo å gå på fest og ha det gøy sammen. 👍

Anonymkode: ba1d4...f96

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er som mannen din, elsker å være mange sammen. 😊 Drømmedaten er jo å gå på fest og ha det gøy sammen. 👍

Anonymkode: ba1d4...f96

Helt enig, hver gang vi skal gjøre noe alene så inviterer vi med svigerbror 😂 vi gjør lite uten han.

Anonymkode: ef7dd...d99

Skrevet

Er det bare han som bestemmer? Har du sagt hva du ønsker, og så nekter han? Eller surmuler du inni deg og forventer at han leser tankene dine?

Anonymkode: 95a0f...c13

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du sagt til han hva du ønsker og forventer av slike dater da? Han er ikke tankeleser. Mange ville elske å treffe venner når man endelig har barnefri, så dette er ikke noe han auromatisk burde forstå. Dere må snakke sammen. Finn ut hva dere beggge ønsker og forventer, og om det er store avvik så finn et kompromiss slik at dere begge får litt av det dere ønsker.

Anonymkode: ce816...e3f

Ja dette har vi snakket om så han vet min holdning.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor dro du ikke bare hjem? 

Anonymkode: 55ded...e88

du fikk med deg "en annen by" altså ikke nødvendigvis så lett å bare dra hjem.. men Jeg er enig i at TS ikkke trenger være den som alltid inngår kompromiss i denne settingen.. Jeg nok personlig ville sagt noe slikt som "så koselig da booker jeg meg en spa time, kjøper meg en flaske vin og koser meg her så lenge.. du får hisle så mye å si jeg desverre hadde andre planer som du hadde glemt å sjekke" og ikke lagt mere i det egentlig 🤣 det man ikke sier er ofte mer hørbart enn det man sier i en slik setting.. 

• Liker 2
Skrevet

Om han vet hva du mener men ikke tar noe hensyn så må du kanskje bli mer demonstrativ. Neste gang han lager en avtale over hode på deg kan du nekte å bli med. Gå på kino, gjør en avtale med en venninne eller bli hjemme med en go bok («spar» barnevakten til noe du har lyst på). Sånn som ting er nå så overkjører han deg jo totalt, skal forholdet fungere må han greie å ta hensyn til dine følelser også. Du kan ikke ofre deg for hans ønsker ved alle anledninger, da kommer forholdet til å dø ganske fort. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja dette har vi snakket om så han vet min holdning.

ts

Hvorfor hører han ikke på deg da?

Anonymkode: 95a0f...c13

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...