Gå til innhold

Hvor klager jeg på Norwegian som bruker månedsvis på refusjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Norwegian fløy fra bagasjen vår i sommer så hele familien måtte kjøpe nye klær, sko og toalettsaker. dette skulle dekkes av norwegian. Vi har sendt inn all dokumentasjon innen fristen for 2 mnd siden og har ikke hørt en dritt. Har ringt og purra 2 ganger (med lange telefonkøer) og får bare beskjed om at det er lange køer og vi ligger på vent.. "kanskje det kan ta en måned til". 

men det har vi asså ikke tid til, vi skal ha tilbake 13 000 kroner totalt. Hvem klager jeg til??

Anonymkode: 11ab8...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På tide å komme over det. Selg det dere kjøpte om økonomien er så trang.

Anonymkode: 185ee...e4d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På tide å komme over det. Selg det dere kjøpte om økonomien er så trang.

Veldig saklig svar. Vi har krav på refusjon av utlegg som Norwegian er skyld i. Spørsmålet er; er det ingen grenser for hvor lang saksbehandlingstid de kan påberope seg, og hvem kan vi klage til for at de kan få opp farten.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de kan bruke ganske lang tid ja... 

Vi måtte vente et halvt år bare på en bekreftelse på at vi ikke får refundert en flyreise vi kansellerte. Trengte det til en forsikring. Ting tar tid i den bransjen der!

(Til gjengjeld har Flyr saksbehandlet våre refusjoner på under 24 timer!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig saklig svar. Vi har krav på refusjon av utlegg som Norwegian er skyld i. Spørsmålet er; er det ingen grenser for hvor lang saksbehandlingstid de kan påberope seg, og hvem kan vi klage til for at de kan få opp farten.

Kan ta år, selg om det er så ille..

Anonymkode: ccc2c...8f7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan ta år, selg om det er så ille..

Anonymkode: ccc2c...8f7

Fortsatt ikke svar på spørsmålet mitt.. er ikke så mye å selge, liksom: badetøy, undertøy, sommertøy og sko som er brukt av hele familien og toalettsaker som snart er oppbrukt. Noen må jo ha erfaring med saksbehandlingssystemet til Norwegian... Jeg vil bare ha pengene jeg har krav på! 😕

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm var bare det at vi fylte ut skjema på flyplassen for å få pir-nummer el hva det heter, og Norwegian sa vi skulle ta det videre med dem. Sto også på deres nettsider at kravet skal legges inn rett til norw, så vi gjorde det da. Ante ikke at det kunne ta vinter og vår.

snakka med reiseforsikringsselskapet senere og spurte om jeg kunne flytte over kravet dit, men da sa de at siden jeg alt hadde lagt inn et krav hos norw ble det da dobbelt? Men må jo gå an å trekke hos norwegian..?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hmmm var bare det at vi fylte ut skjema på flyplassen for å få pir-nummer el hva det heter, og Norwegian sa vi skulle ta det videre med dem. Sto også på deres nettsider at kravet skal legges inn rett til norw, så vi gjorde det da. Ante ikke at det kunne ta vinter og vår.

snakka med reiseforsikringsselskapet senere og spurte om jeg kunne flytte over kravet dit, men da sa de at siden jeg alt hadde lagt inn et krav hos norw ble det da dobbelt? Men må jo gå an å trekke hos norwegian..?

ts

Men det har jo vært skrevet opp og ned i avisene om at Norwegian har brukt vinter og vår på å betale ut erstatninger, både for kansellerte flyvninger, forsinkelser og hele pakka... 

Anonymkode: 2bd7a...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange er dere i familien? Jeg skjønner ikke hvordan dere kan bruke den summen til kun høyst nødvendige saker, samtidig som at dere ikke har råd til å vente på å få de tilbake. Alle vet at slike saker ligger nederst i bunken over saker de prioriterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2022 den 15.26):

Hvor mange er dere i familien? Jeg skjønner ikke hvordan dere kan bruke den summen til kun høyst nødvendige saker, samtidig som at dere ikke har råd til å vente på å få de tilbake. Alle vet at slike saker ligger nederst i bunken over saker de prioriterer.

spiller ingen rolle hva som har stått i avisene og at alle vet at de ikke prioriterer slike saker. Det jeg lurer på er; kan de virkelig ta hvor lang saksbehandlingstid de vil, og hvem kan man evt kontakte om slik frustrasjon. Forbrukerrådet? Er det ingen retningslinjer for saksbehandling og tidsbruk hos flyselskaper?

Vi ante jo ikke når -og om- bagsasjen vår i det hele tatt kom da den ikke var med flyet, så når vi først måtte bruke en hel feriedag på å finne frem til butikker for å handle klær, sko og toalettsaker så kjøpte vi ikke bare ett antrekk hver nei, bare for å risikere at vi måtte ut og kjøpe nytt neste dag osv. Det er mye og unødvendig tid brukt på å orientere seg på nytt sted og finne alt man trenger.. mista jo en hel dag på dette. Her ble det handla sandaler og sko, badetøy og undertøy, sommertøy og toalettsaker/kosmetikk for 5 stykker. så vidt jeg vet er øvre grense for tilbakebetaling ved savnet bagasje 5000 per person, så vi holder oss godt under det, for å si det sånn.

og det handler ikke om at jeg ikke har råd til å vente, ingen dør av sult her. Men samtidig er det mye man veldig  gjerne skulle brukt disse pengene på nå med økte priser på mat, strøm og lån+tenåringer og uforutsett reparasjon av bil. Det handler om at jeg ikke VIL vente. jeg har alt ventet i 2 måneder på penger jeg burde hatt for lenge siden og som jeg har krav på å få igjen. Det er frustrerende, det må vel en hver forstå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

spiller ingen rolle hva som har stått i avisene og at alle vet at de ikke prioriterer slike saker. Det jeg lurer på er; kan de virkelig ta hvor lang saksbehandlingstid de vil, og hvem kan man evt kontakte om slik frustrasjon. Forbrukerrådet? Er det ingen retningslinjer for saksbehandling og tidsbruk hos flyselskaper?

Vi ante jo ikke når -og om- bagsasjen vår i det hele tatt kom da den ikke var med flyet, så når vi først måtte bruke en hel feriedag på å finne frem til butikker for å handle klær, sko og toalettsaker så kjøpte vi ikke bare ett antrekk hver nei, bare for å risikere at vi måtte ut og kjøpe nytt neste dag osv. Det er mye og unødvendig tid brukt på å orientere seg på nytt sted og finne alt man trenger.. mista jo en hel dag på dette. Her ble det handla sandaler og sko, badetøy og undertøy, sommertøy og toalettsaker/kosmetikk for 5 stykker. så vidt jeg vet er øvre grense for tilbakebetaling ved savnet bagasje 5000 per person, så vi holder oss godt under det, for å si det sånn.

og det handler ikke om at jeg ikke har råd til å vente, ingen dør av sult her. Men samtidig er det mye man veldig  gjerne skulle brukt disse pengene på nå med økte priser på mat, strøm og lån+tenåringer og uforutsett reparasjon av bil. Det handler om at jeg ikke VIL vente. jeg har alt ventet i 2 måneder på penger jeg burde hatt for lenge siden og som jeg har krav på å få igjen. Det er frustrerende, det må vel en hver forstå.

Luftfartstilsynet. Men det er jo ikke så lenge siden sommeren så tror ikke du har noen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (På 16.9.2022 den 18.37):

Luftfartstilsynet. Men det er jo ikke så lenge siden sommeren så tror ikke du har noen sak. 

Ja, eventuelt luftambulanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 16.12):

Men altså, hvorfor bruker du ikke reiseforsikringa (og lar dem ordne  med flyselskapet). Vår bagasje ble forsinket akkurat som hos dere, vi var tre stk og handler for ca 5000. Bagasjen dukka op etter tre dager.  Vi sendte inn krav til forsikringsselskapet på dag fire og i løpet av en drøy uke var beløpet på konto. 
Alle vet at flyselskapene bruker sinnsykt lang tid på å behandle slike krav, skjønner ikke hvorfor du sender kravet dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
mmd skrev (På 18.9.2022 den 8.36):

Men altså, hvorfor bruker du ikke reiseforsikringa (og lar dem ordne  med flyselskapet). Vår bagasje ble forsinket akkurat som hos dere, vi var tre stk og handler for ca 5000. Bagasjen dukka op etter tre dager.  Vi sendte inn krav til forsikringsselskapet på dag fire og i løpet av en drøy uke var beløpet på konto. 
Alle vet at flyselskapene bruker sinnsykt lang tid på å behandle slike krav, skjønner ikke hvorfor du sender kravet dit. 

Som jeg forklarte ovenfor; fordi vi fikk beskjed på flyplassen av flyselskapet om at kravet skulle sendes rett til dem..!! De ga oss skjema og lenke til hvor kravet skulle sendes.. 

Angrer jo nå på at jeg gjorde som de sa, så klart! Og ikke bare brukte reiseforsikringa. Har snakket m reiseforsikringa etterpå om jeg kan flytte kravet dit men da sa de at nå er jo alt kravet sendt til Norwegian, og som en annen svarte over her så kan det muligens ta like lang tid da forsikr.selskapet skal ha bekreftelse fra Norwegian - som kanskje kan trekke ut :(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...