AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Er det noen som har gjort det? Inngått ekteskap på rådhuset og stelt i stand fest på et senere tidspunkt? Er i tvil... ønsker at vi gifter oss av økonomiske etc. grunner. Er ikke voldsomt romantisk av meg egentlig. Men føler samtidig på en måte at det er litt stusselig? Ikke noe frieri, ikke noe høytidelig seremoni. Det blir jo til at vi gifter oss fordi jeg vil at vi skal det og han går med på det. Vi har allerede fått barn og alt det der, så er jo allerede forpliktet til hverandre sånn sett. Men det er noe med å love hverandre kjærlighet og troskap... Anonymkode: 53b53...ead
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Hva er grunnen til og ikke ha en fest nå? Anonymkode: 362d1...ffe
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen som har gjort det? Inngått ekteskap på rådhuset og stelt i stand fest på et senere tidspunkt? Er i tvil... ønsker at vi gifter oss av økonomiske etc. grunner. Er ikke voldsomt romantisk av meg egentlig. Men føler samtidig på en måte at det er litt stusselig? Ikke noe frieri, ikke noe høytidelig seremoni. Det blir jo til at vi gifter oss fordi jeg vil at vi skal det og han går med på det. Vi har allerede fått barn og alt det der, så er jo allerede forpliktet til hverandre sånn sett. Men det er noe med å love hverandre kjærlighet og troskap... Anonymkode: 53b53...ead Da ville jeg heller nedskalert festen, virker litt stusslig med fest lenge etterpå, om det ikke er helt nødvendig. Anonymkode: f62e6...113
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Dere føler ekte kjærlighet for hverandre, eller er dere sammen på grunn av forpliktelser og økonomi? Ikke noe galt i å ikke være superromantisk da. Om dere ønsker å feire, så kan dere jo invitere vitner, nærmeste venner og familie til middag på restaurant den dagen -og så, om dere vil, ha stor fest for alle etterpå. Høres ut som om dere kunne kost dere med typ en hagefest eller lignende, litt uformelt men likevel en fin feiring Anonymkode: ea719...623
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 Gjør akkurat det som føles riktig ut for dere 🥰 Anonymkode: e4b4a...200
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #6 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (På 14.9.2022 den 14.11): Dere føler ekte kjærlighet for hverandre, eller er dere sammen på grunn av forpliktelser og økonomi? Ikke noe galt i å ikke være superromantisk da. Om dere ønsker å feire, så kan dere jo invitere vitner, nærmeste venner og familie til middag på restaurant den dagen -og så, om dere vil, ha stor fest for alle etterpå. Høres ut som om dere kunne kost dere med typ en hagefest eller lignende, litt uformelt men likevel en fin feiring Anonymkode: ea719...623 Ja, vi er glade i hverandre. Men må si at tidspresset føler jeg nok på fordi vi snakker om å få et barn til og konsekvensene av et brudd vil være større med to barn. Høres egentlig fint ut å løse det slik. Jeg er ikke sånn at jeg liker så mye oppmerksomhet så kanskje det hadde vært fint å holde det lite og nært. TS Anonymkode: 53b53...ead
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #7 Skrevet 21. september 2022 Vi giftet oss på tinghuset og spiste middag ute med våre barn, foreldre og søsken. Ingen visste om giftemålet, så hadde vi en fest med venner noen mnd senere. Anonymkode: e43ef...870 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #8 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi giftet oss på tinghuset og spiste middag ute med våre barn, foreldre og søsken. Ingen visste om giftemålet, så hadde vi en fest med venner noen mnd senere. Anonymkode: e43ef...870 Så greit Må det skje en ukedag? Anonymkode: 53b53...ead
TheHairyToothfairy Skrevet 21. september 2022 #9 Skrevet 21. september 2022 Vi giftet oss med to vitner tilstede og ingen familie. Ingen stor fest, men middag sammen og siden utvask av leilighet med flytting sammen til ny start. Det var riktig der og da fordi vi følte det slik, det er løftet og det faktiske juridiske papiret som var i fokus. Festen skulle vi ta etterpå med familie etc. Nå har planen vår gått rakt og lungt i dass fordi livet rett og slett skjer. Sykdom, jobb og en pandemi gjør at vi aldri har fått gjennomført den festen, men det skal vi. For det er ingen problem å ha en ny seremoni sammen med familie og venner, man kan kalle det en fornyelse av løfter. Men det finnes ingen anger hos meg, det var rett å starte familie som gift. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #10 Skrevet 21. september 2022 TheHairyToothfairy skrev (1 time siden): Vi giftet oss med to vitner tilstede og ingen familie. Ingen stor fest, men middag sammen og siden utvask av leilighet med flytting sammen til ny start. Det var riktig der og da fordi vi følte det slik, det er løftet og det faktiske juridiske papiret som var i fokus. Festen skulle vi ta etterpå med familie etc. Nå har planen vår gått rakt og lungt i dass fordi livet rett og slett skjer. Sykdom, jobb og en pandemi gjør at vi aldri har fått gjennomført den festen, men det skal vi. For det er ingen problem å ha en ny seremoni sammen med familie og venner, man kan kalle det en fornyelse av løfter. Men det finnes ingen anger hos meg, det var rett å starte familie som gift. Ja, kan se for meg at det fort kan bli utsatt lenge og vel. Fornyelse av løfter er en fin idé, det må jo ikke være noe man gjør etter flere tiår som gift. Hvordan valgte dere vitner? Anonymkode: 53b53...ead
Yoshi Skrevet 21. september 2022 #11 Skrevet 21. september 2022 Vi var mange som gjorde akkurat det under pandemien. Festen ble helt super den, men den føltes ikke så viktig lenger når giftemålet var på plass. En enkel seremoni med noe tapas etterpå var egentlig like greit. Har flere bekjente som har giftet seg uten fest. 2
TheHairyToothfairy Skrevet 21. september 2022 #12 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, kan se for meg at det fort kan bli utsatt lenge og vel. Fornyelse av løfter er en fin idé, det må jo ikke være noe man gjør etter flere tiår som gift. Hvordan valgte dere vitner? Anonymkode: 53b53...ead To nære venner som var disponible på kort varsel, og som kjente vår historie. Det ble arrangert svært fort, egentlig, uten at det føltes feil.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #13 Skrevet 23. september 2022 Senere i høst skal jeg i bryllupsfest til et par som giftet seg før sommeren. Helt topp, for da "slipper" vi vielsen, unngår stress tidlig på dagen og møter til middag og fest. Gleder meg! Anonymkode: 18186...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå