Gå til innhold

Er så lei av at folk tror jeg er nervøs og trist!! Hvordan endre resting bitchface/nervous face? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke en nedstemt person. Men jeg har et ansikt som ikke er særlig vennlig. Jeg er ikke en naturlig smiler dessverre. Så jeg er ikke nedstemt og sur, men jeg blir lei meg når folk som om jeg er ok, om jeg er nervøs osv!! Hvor mye skal jeg smile og hvor mye skal jeg måtte gi av meg selv for at folk ikke skal misoppfatte meg? 

Anonymkode: 0e724...f63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå med en t-skjorte som sier «smiler på innsiden».

• Nyttig 1
Skrevet
Embla Othea skrev (Akkurat nå):

Gå med en t-skjorte som sier «smiler på innsiden».

Nei, folk leser ikke slik. Kan ikke gå med bare en skjorte hele tiden heller. Jeg vil forandre måten jeg er på, for at folk ikke skal tro jeg er sur.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener og kaster meg på her. Jeg ser sur ut i "hvilende tilstand", men smiler når jeg ser folk. 

Folk rundt meg vet at det bare er sånn.

Anonymkode: 1fe88...3c7

Skrevet

Å ha et lite smil om munnen rundt folk er noe man lærer. Du kan jo bare begynne å prøve. 

Anonymkode: 245f6...07f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å ha et lite smil om munnen rundt folk er noe man lærer. Du kan jo bare begynne å prøve. 

Anonymkode: 245f6...07f

Men det er hele meg. Og når jeg smiler så konsentrerer jeg meg så om det at jeg får ikke helt med meg hva de sier.

• Liker 1
Skrevet

Ikke sikkert du trenger å smile så mye, men bruk mimikken din og øyekontakt til å vise at du følger med i samtalen. Still gode oppfølgingsspørsmål. 

Anonymkode: 4218b...ada

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en person som aldri smiler, men når jeg er blant folk så gjør jeg iallefall en innsats med å prøve å smile å vise at jeg er tilstedet.

Det klarer du vell sikkert du også om du gidder å prøve.

Lurer på hvordan folk på dette forumet egentlig er i virkelighetn for dette er jo helt tragisk å lese.

Anonymkode: 20fb2...19e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men det er hele meg. Og når jeg smiler så konsentrerer jeg meg så om det at jeg får ikke helt med meg hva de sier.

Samme her, enten må jeg se sur og bestemt ut for å skjønne hva de sier, eller så smiler jeg men får ikke med meg hva de sier. Det er forferdelig, så vi må begynne å smile folkens, fordi alt handler om hvordan folk føler seg. Det handler ikke om oss, det handler om dem. :P 

Anonymkode: f0495...a41

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke en nedstemt person. Men jeg har et ansikt som ikke er særlig vennlig. Jeg er ikke en naturlig smiler dessverre. Så jeg er ikke nedstemt og sur, men jeg blir lei meg når folk som om jeg er ok, om jeg er nervøs osv!! Hvor mye skal jeg smile og hvor mye skal jeg måtte gi av meg selv for at folk ikke skal misoppfatte meg? 

Men det at folk tror du er nervøs er ikke «hviletilstand», ts. Det er kroppsspråk. Og kroppsspråk både kan og bør vi moderere. Altså vi bør overvåke det og endre ikke-konstruktivt kroppsspråk. Dersom du har fått for vane å uttrykke «jeg er nervøs» og du enten ikke er nervøs eller ikke ønsker å fremstå nervøs? Da  du endre kroppsspråk. Det e Rikke veldig vanskelig, det krever bare repeterende øvelse.

Hva angår at du har et ansikt med øyne og munn plassert slik at du ser sur ut? Endre klær, hårstil etc slik at du ikke forsterker det. Og smil mer til folk. Å smile er en vane, ikke en medfødt gave.

Anonymkode: 091a9...369

Skrevet

Har du sjekket om du har aspergers syndrom?

Anonymkode: ca996...406

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har tatt botox i sinnarynken for å ikke se så streng ut. Munnen henger fortsatt som sur men det går visst an å ta botox og filler for å rette på det også. Jeg har valgt å ikke røre leppene fordi det ser unaturlig ut og heller godtatt at det er lov som kvinne å hvile ansiktsmusklene! Ingen mann som slapper av blir kalt for resting bitch face så ikke stemple deg selv sånn heller 🙂

Anonymkode: 84932...83a

Skrevet

Bare kjør Joker stilen fra Batman. Why So Serious? 😆  Eller så kan du sminke deg som Joker, men det blir litt mer freaky.

Let's put a smile on that face 😃

Anonymkode: 8f3ff...68e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.9.2022 den 18.46):

Har du sjekket om du har aspergers syndrom?

Anonymkode: ca996...406

Jeg har det, men hva så? Skal jeg bare gi opp og akseptere at jeg alltid vil virke sur og nervøs? Kan ikke folk bare få være som de er? Uten at man hele tiden skal måtte gå på tå, være opptatt av hvordan man ser ut hele tiden…? Jeg også kan tro at folk er sure på meg om de ikke smiler til meg, om jeg har en lettere dårlig dag, men har øvd på å tenke at de kanskje bare er slitne, er i egne tanker, jeg begynner ikke og kommenterer at de ser sure ut og sånn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har det, men hva så? Skal jeg bare gi opp og akseptere at jeg alltid vil virke sur og nervøs? Kan ikke folk bare få være som de er? Uten at man hele tiden skal måtte gå på tå, være opptatt av hvordan man ser ut hele tiden…? Jeg også kan tro at folk er sure på meg om de ikke smiler til meg, om jeg har en lettere dårlig dag, men har øvd på å tenke at de kanskje bare er slitne, er i egne tanker, jeg begynner ikke og kommenterer at de ser sure ut og sånn.

Da må du sette deg inn i kroppsspråk, da det er en stor del av vår kommunikasjon.

Anonymkode: 43983...56e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da må du sette deg inn i kroppsspråk, da det er en stor del av vår kommunikasjon.

Anonymkode: 43983...56e

Men hvorfor har jeg så feil kroppsspråk? Det er som om biologien vet hva som er riktig, og fikk hjernen min til å funke motsatt. «Du skal bli født på en måte slik at du har feil kroppsspråk» altså, vet biologien hva den lager? Er det en slags straff for noe?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor har jeg så feil kroppsspråk? Det er som om biologien vet hva som er riktig, og fikk hjernen min til å funke motsatt. «Du skal bli født på en måte slik at du har feil kroppsspråk» altså, vet biologien hva den lager? Er det en slags straff for noe?

Du tenker for mye på det, men det er ikke noe rart at det ikke helt kommer naturlig for deg når du har Aspergers Syndrom. 

Det kan vær at du har ting for seriøst (eks. kommentaren lengre oppe om t-skjorten som du ikke skjønte var en spøk). 

Biologien straffer deg ikke, den er bare utviklet annerledes. Du må bare lære deg normen for kroppsspråk. 

Anonymkode: 8f5c7...b2d

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også alltid fått høre at jeg ser sur/alvorlig ut. Er jo ikke det, men går ikke rundt å gliser uten grunn. Synes faktisk det er litt irriterende med folk som hele tiden er superblid og ler etter hver setning de sier. Synes det virker litt falskt når det er for mye den veien også. Vær deg selv du, å vær stolt over den du er. De som kjenner deg vet jo at du ikke er sur. ❤️

Anonymkode: 61570...b20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...