AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Det var i anledning dåp til barnet til en gammel venninne fra vgs. Har lite kontakt med vedkommende, kun via sosiale medier. Jeg fikk samme dag en melding om jeg ville komme på kaffebesøk om en time. Jeg visste ikke engang at barnet skulle døpes, og jeg skulle vekk den ettermiddagen så ble veldig forfjamset. Så fikk jeg litt dårlig samvittighet for at jeg ikke kunne komme. Er dette vanlig å gjøre? Har ikke barn selv så vet lite om dette med dåp. Anonymkode: dd693...882 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Merkelig. Anonymkode: 612e5...2d0 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 Nei, det er ikke normalt. Man vet i god før når barnet skal døpes, og da er det vanlig å sende ut invitasjoner i god tid også slik at folk har tid til å organisere hvis de ønsker å delta. Anonymkode: 3a1a1...347 4
Kinder Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Nei, det hørtes rart ut. Både fordi du ble invitert en time før selskapet, men også fordi dere har lite kontakt. Man bruker jo å invitere de nærmeste i en dåp, ikke perifere bekjente. Det høres nesten ut som at det var mange som måtte melde avbud på selve dåpsdagen, også ble hun litt desperat etter å invitere noen? 8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 Kinder skrev (3 minutter siden): Det høres nesten ut som at det var mange som måtte melde avbud på selve dåpsdagen, også ble hun litt desperat etter å invitere noen? Dette! Anonymkode: 53f48...e4f 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 Kinder skrev (8 minutter siden): Nei, det hørtes rart ut. Både fordi du ble invitert en time før selskapet, men også fordi dere har lite kontakt. Man bruker jo å invitere de nærmeste i en dåp, ikke perifere bekjente. Det høres nesten ut som at det var mange som måtte melde avbud på selve dåpsdagen, også ble hun litt desperat etter å invitere noen? Jeg vil ikke tenke det, men det var den følelsen jeg satt igjen med. Syntes det var litt kjipt. Samtidig som jeg følte en slags dårlig samvittighet for å si nei til en dåp. Men jeg kunne ikke akkurat kaste vekk avtalen jeg allerede hadde heller. Anonymkode: dd693...882 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 Skal sies vi hadde mye kontakt før, var gode venner. Men de siste 4 årene har vi hatt så og si ingen kontakt. Kun noen drypp her og der på sosiale medier. Anonymkode: dd693...882 2
Kinder Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil ikke tenke det, men det var den følelsen jeg satt igjen med. Syntes det var litt kjipt. Samtidig som jeg følte en slags dårlig samvittighet for å si nei til en dåp. Men jeg kunne ikke akkurat kaste vekk avtalen jeg allerede hadde heller. Anonymkode: dd693...882 Du skal iallfall ikke ha dårlig samvittighet😊 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 Vift vekk den dårlige samvittigheten iallefall. Når hun ikke kan invitere tidligere, må jo også hun sljønne at det ikke er sikkert du kan. Skaff en dåpsgave iallefall og stikk innom dagen etter, sikkert mye kake tilovers Anonymkode: f735d...834 3
exictence Skrevet 14. september 2022 #10 Skrevet 14. september 2022 Hun kkom kanskje på i siste liten at hun hadde syntes det var koselig om du også kom. Men at du ikke kan svare ja så sent, skjønner hun. 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 Nå er dette en stund siden, men har tenkt litt på det i ettertid. Har ikke hatt kontakt med henne siden og tviler på vi kommer til å ha noe særlig mer kontakt. Jeg har tidligere tatt mye initiativ til å beholde vennskapet men har blitt møtt med en kald skulder flere ganger. Så hadde slått meg til ro med at vennskapet var over, bortsett fra noen høflighetsfraser her og der på some. Helt til nå. Så nei har ikke kjøpt noe gave eller noe, aner jo ikke hva de ønsker seg eller trenger, vet fint lite om deres liv. Burde jeg virkelig kommet med en gave dagen etterpå? Anonymkode: dd693...882 1
Tough cookie Skrevet 14. september 2022 #13 Skrevet 14. september 2022 Kanskje meldingen var feilsendt?
Gjest ti10 Skrevet 14. september 2022 #14 Skrevet 14. september 2022 Det er jo ganske håpløst å gjøre det på den måten. Hvordan skulle du f.eks. ha ordnet gave, kort og pyntet deg og på den tiden? Nei, du trenger i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #15 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nå er dette en stund siden, men har tenkt litt på det i ettertid. Har ikke hatt kontakt med henne siden og tviler på vi kommer til å ha noe særlig mer kontakt. Jeg har tidligere tatt mye initiativ til å beholde vennskapet men har blitt møtt med en kald skulder flere ganger. Så hadde slått meg til ro med at vennskapet var over, bortsett fra noen høflighetsfraser her og der på some. Helt til nå. Så nei har ikke kjøpt noe gave eller noe, aner jo ikke hva de ønsker seg eller trenger, vet fint lite om deres liv. Burde jeg virkelig kommet med en gave dagen etterpå? Anonymkode: dd693...882 Ja er du bedt gir du gave til barnet. Pengegave er fint. Om de ikke er så de tar pengene selv da. Et sølv smykke eller noe er vanlig Anonymkode: f735d...834 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #16 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja er du bedt gir du gave til barnet. Pengegave er fint. Om de ikke er så de tar pengene selv da. Et sølv smykke eller noe er vanlig Anonymkode: f735d...834 Ok. Når jeg gifter meg så skal jeg invitere folk en time før festen. Og jammen bør de alle troppe opp med gave til meg dagen etterpå, selv om de ikke kunne komme i bryllupet. De hadde tross alt en time på seg og burde kaste alt de har i hendene. 🙄 Anonymkode: dd693...882 11
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #17 Skrevet 15. september 2022 Selvfølgelig skal du ikke ha dårlig samvittighet. Og selvfølgelig skal du ikke gi gave. Anonymkode: 101bb...d63 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #18 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nå er dette en stund siden, men har tenkt litt på det i ettertid. Har ikke hatt kontakt med henne siden og tviler på vi kommer til å ha noe særlig mer kontakt. Jeg har tidligere tatt mye initiativ til å beholde vennskapet men har blitt møtt med en kald skulder flere ganger. Så hadde slått meg til ro med at vennskapet var over, bortsett fra noen høflighetsfraser her og der på some. Helt til nå. Så nei har ikke kjøpt noe gave eller noe, aner jo ikke hva de ønsker seg eller trenger, vet fint lite om deres liv. Burde jeg virkelig kommet med en gave dagen etterpå? Anonymkode: dd693...882 Hahaha, klassisk kg! Du glemte å skrive negativt nok i hovedinnlegget, og fikk ikke svarene du ønsket deg. Folk svarte at det var sikkert for at de hadde en del avbud, at hun kom på at kanskje du kunne komme, at hun selvsagt vet at det er stor sjanse for at du ikke kan komme på så kort varsel. Vi tar det i beste mening, som for øvrig er en god leveregel. ser at du nå får andre svar etter dette innlegget. Virker som om du vil vi skal øse oss opp over hvor frekk hun er som inviterer deg sent og at det sikkert bare er pga griskhet! Haha, men unnskyld meg… Ser jo tydelig av måten du skriver på at du virkelig ikke lurer på om du skal komme med gave etterpå🙄 Du insinuerer at venninna forventer det, slik at vi skal bli med deg og være moralsk indignert, og side opp og ned med hvor frekk hun er, hvor synd det er på deg, hvilke frekke ting du bør gjøre til gjengjeld og så videre. Kunne du ikke bare vært ærlig i utgangspunktet? Sånne fake-naive innlegg hvor en fisker etter at folk skal hisse seg opp og ta ens parti er bare så dustete… Anonymkode: 6048f...f06 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #19 Skrevet 15. september 2022 ti10 skrev (12 timer siden): Det er jo ganske håpløst å gjøre det på den måten. Hvordan skulle du f.eks. ha ordnet gave, kort og pyntet deg og på den tiden? Nei, du trenger i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet. Tror ikke den som inviterte forventet alt det. At man tok på seg noe passende å gå bort i (pen bukse og topp holder i massevis), ja, men SELVSAGT ikke gave og kort. Anonymkode: 6048f...f06
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #20 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hahaha, klassisk kg! Du glemte å skrive negativt nok i hovedinnlegget, og fikk ikke svarene du ønsket deg. Folk svarte at det var sikkert for at de hadde en del avbud, at hun kom på at kanskje du kunne komme, at hun selvsagt vet at det er stor sjanse for at du ikke kan komme på så kort varsel. Vi tar det i beste mening, som for øvrig er en god leveregel. ser at du nå får andre svar etter dette innlegget. Virker som om du vil vi skal øse oss opp over hvor frekk hun er som inviterer deg sent og at det sikkert bare er pga griskhet! Haha, men unnskyld meg… Ser jo tydelig av måten du skriver på at du virkelig ikke lurer på om du skal komme med gave etterpå🙄 Du insinuerer at venninna forventer det, slik at vi skal bli med deg og være moralsk indignert, og side opp og ned med hvor frekk hun er, hvor synd det er på deg, hvilke frekke ting du bør gjøre til gjengjeld og så videre. Kunne du ikke bare vært ærlig i utgangspunktet? Sånne fake-naive innlegg hvor en fisker etter at folk skal hisse seg opp og ta ens parti er bare så dustete… Anonymkode: 6048f...f06 Har det noe å si egentlig? En invitasjon en time før er uansett en invitasjon en time før. Jeg skrev en gammel venninne fra vgs som jeg ikke lenger har særlig kontakt med. Ligger det ikke litt i kortene at ting har surnet? Det ville i allefall jeg tenkt hadde jeg lest det. Det var en som skrev at jeg burde kommet dagen etter med gave, noe jeg synes er veldig drøyt, og den kommentaren reagerte jeg på. Men jeg regner med at du ville tenkt det er greit å invitere noen en time før da, til en stor dag? Og hvorfor? Jeg lurer oppriktig på dette her. Synes det er kjempe rart. Anonymkode: dd693...882 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå