AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Del Skrevet 14. september 2022 Har akkurat målt diverse ting med Samsung health, og får følgende: Fettprosent 39 %, BMI 27,9 og basalmetabolisme 1371 kcal. Betyr det at jeg må under 1371 kcal per dag for å gå ned i vekt? Anonymkode: e4283...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Del Skrevet 14. september 2022 Basalmetabolisme er kalorier du ville ha brent hvis du lå i koma. For å finne ut hvor mye du skal spise får å gå ned i vekt, så må du bruke en TDEE-kalkulator. https://tdeecalculator.net/ Anonymkode: 65732...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Del Skrevet 14. september 2022 Din BMR (1371) er de kcal din kropp brenner bare ved å eksistere. Alt av steg, bevegelse, trening og aktivitet kommer i tillegg. Det er aldri anbefalt å spise mindre enn sin BMR. Jeg aner ikke hva du gjør av daglig aktivitet, men du kan sjekke på TDEE-kalkulatoren som den over linker til. Husk også at man overdriver ofte sitt aktivitetsnivå. Selv om man trener flere ganger i uka samt går 10 000 skritt så er man nok på moderat aktivitetsnivå og ikke høyere. Jeg vil tippe at for vektnedgang bør du legge deg på 1600-1800 kcal. Anonymkode: ff010...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå