Gå til innhold

Hvor tidlig stramme inn samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten å virke helt bitch, men vi har begynt å planlegge og få barn, men mannen min er jo som et barn i blant. 
Altså, han tar lite ansvar, reiser rett hjem fra jobb, går på do og blir borte en time. Jeg må handle, lage mat, rydde, gjøre husarbeid etc. Jeg har såklart prøvd å gi f i alt dette, men det ender opp med at jeg gjør det allikevel, fordi ellers blir det ikke gjort og jeg orker ikke bo i et kaos. Problemet er at jeg er redd dette vil fortsette når vi får barn og den tanken skremmer meg litt. Jeg har såklart tatt det opp med han, at jeg forventer at han bidrar mer, hvor han sier ja også er han flink resten av dagen, men dagen etter så sklir det ut.

Noen som har opplevd lignende? Endret mannen seg etter dere fikk barn eller fikk du bare «et barn til»? 

Anonymkode: 1fa5f...108

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du ha barn med en som ikke tar ansvar for deres (felles?) hjem…? Jeg synes det er minstekravet før man i det hele tatt vurderer å få barn med noen.

Anonymkode: dcfa3...448

• Liker 16
  • Nyttig 5
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Ikke få barn med ham, du vil ende opp med to barn. 

Skrevet

Er du sikker på at du vil ha barn med han? Se på oppførselen nå, det er det du kan forvente om dere får barn, bare mer ekstremt da å få barn er en påkjenning på forholdet i tillegg.
Om du vil satse på han her så krev nå før dere prøver på barn at han skjerper seg.

Det finnes menn der ute som tar sin del naturlig uten mas. 

Anonymkode: ced13...ae4

• Liker 6
Skrevet

Får du barn med denne tomsingen så kan du allerede nå skrive teksten til "Alenemor"-tråden du oppretter på KG om 3 år.

Anonymkode: 21ec6...66c

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg fikk barn med en slik mann. Ville gå fra han da barna var 1 og 3, men han «gren» meg til å bli. Så ble jeg skadet og ufør og hadde ikke mulighet til å gå før etter mange år. Nå bor jeg i et ryddig hjem der jeg fortsatt gjør alt, men nå vet jeg i det minste at jeg er alene om ansvaret! (Han har funnet seg ei som er mer ryddig enn meg, lurer på hvordan dét skal gå 😂)

K44

Anonymkode: 0b97a...b3b

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet

Sånne bortskjemte menn forandrer seg ikke fordi de vet at du uansett tar ansvar, for så å gi DEG skylden for at forholdet går til helvete fordi «kjerringa klager jo bare hele tiden🙃». Last ned den der samboer appen å legg inn alt dere gjør, så ser han svart på hvitt hvor lite han bidrar. 

Anonymkode: 5ebb2...0f2

• Liker 12
Skrevet (endret)

Man kan ikke "stramme inn" andre - man kan kommunisere (høyt og tydelig uten misforståelser) ens forventning, og se hva som skjer. 

Endret av Carrot
  • Liker 4
Skrevet

Enten tek han ansvar for ein rimelig del av hus og heim, eller så får du bytte han ut med ein mann som virkar. Han her er feilvare;)

Må i alle fall ikkje få barn med han, uten å bli gal av arbeidsmengde...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var håpløs helt til jeg ble strammet opp av hun jeg har barn med nå. Føler dog at hun kunne fått det til med litt mindre kjefting, men kanskje det måtte til... Nå gjør jeg vel mer enn henne av det meste...

Skrevet

Den endringen du etterspør, MÅ komme før barn. Det må være noe han bevisst går inn for, og ØNSKER å endre. Sjukt at det er så mange menn forøvrig, som synes det er helt greit å dele alt det økonomiske på 2, men ikke husarbeidet.

Får du barn med en sånn fyr, så ender du opp med å jobbe heltid, ta alt husarbeidet PLUSS ta deg av ungen deres 80-90%. Det kan jeg love deg er noe du ikke bare vil gnage på, men følelsene dine for denne fyren blir borte en vakker dag. Ingenting ødelegger følelser som å bli grovt utnyttet. For det er det du blir, når han lar deg ta alt av tak i hus, hjem og familie.

Jeg fikk barn med en sånn, uten at jeg visste hvor ille det var - for vi ble uplanlagt gravide kun noen uker etter han flyttet inn i mitt hus. Han visste ikke hvordan han satt på en maskin med klær; ei heller oppvaskmaskin! Noen måneder inn i graviditeten var jeg så sliten av å farte rundt og fikse alt til baby, jobb, husarbeid og ekstra han laget i tillegg til at vi kranglet om det, at jeg ba ham bo hjemme hos moren sin en tid så jeg fikk hvilt ut (!!!). Han har selvfølgelig holdt det mot meg, i tillegg til at han var utro i siste trimester; jeg har ikke sett meg tilbake.

Det er MYE hyggeligere og oversiktlig å bo med en ettåring alene og ta alle tingene, enn å ha en sur gnagende gubbeunge i tillegg som skaper mistrivsel og roter.. du VIL IKKE ha det sånn i livet ditt. Om han ikke konsekvent tar i noen tak og viser over tid at han kan gjøre "the bare minimum", kroken på døra før livmora får leietaker!

Anonymkode: f3822...a7d

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Du må for all del ikke få barn med denne mannen !! 
Da ender du opp med å være mor til barnet og mannen inntil du er helt oppbrukt og ikke greier mer. 
Du må gjerne forklare han hvorfor du ikke tør å få barn med han

Anonymkode: 9fc9d...7c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke få barn med en slik dust. 

Anonymkode: 87902...a4e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uten å virke helt bitch, men vi har begynt å planlegge og få barn, men mannen min er jo som et barn i blant. 
Altså, han tar lite ansvar, reiser rett hjem fra jobb, går på do og blir borte en time. Jeg må handle, lage mat, rydde, gjøre husarbeid etc. Jeg har såklart prøvd å gi f i alt dette, men det ender opp med at jeg gjør det allikevel, fordi ellers blir det ikke gjort og jeg orker ikke bo i et kaos. Problemet er at jeg er redd dette vil fortsette når vi får barn og den tanken skremmer meg litt. Jeg har såklart tatt det opp med han, at jeg forventer at han bidrar mer, hvor han sier ja også er han flink resten av dagen, men dagen etter så sklir det ut.

Noen som har opplevd lignende? Endret mannen seg etter dere fikk barn eller fikk du bare «et barn til»? 

Anonymkode: 1fa5f...108

Om du trenger å endre han så gå heller videre og finn en annen

• Nyttig 2
Skrevet

Du kommer til å få barn med han, han fortsetter som før. Og hvis du tror du har mye å gjøre nå, bare vent til hvordan det blir med barn.. 

Anonymkode: 490d3...53e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han vil nok ikke endre seg bare fordi dere får barn. Om noe kan han bli verre, fordi han er sliten/trøtt, uten å tenke på at du også er sliten og trøtt. Tenker med gru på hvordan han vil oppføre seg når du har permisjon.. 

Jeg ville ikke tatt sjansen på å få barn med han. Han må i så fall endre seg før du blir gravid.

Anonymkode: 90490...460

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle sett en VARIG endring før baby i det hele tatt hadde vært et tema. Jeg gidder ikke å være mamma for både en baby og en voksen mann. 

Anonymkode: 5ebb2...0f2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg klarer bare ikke forstå dette konseptet. Ikke bli sammen med eller få barn med noen du ønsker å endre. Det du ser er det du får. Når han ikke gidder bidra selv uten barn, så kommer han i alle fall ikke gidde når han er sliten og trøtt med baby. 

Hvorfor være i et sånt forhold? 

Anonymkode: 5ef66...0b1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Om du får barn med han, blir det enten:

Ein gut som blir ein slask, som sin far. Eller

Ei jente som blir saman med ein slask, som si mor.

Er det dette du ønsker for dine barn?

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...