AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Jeg synes det er så kleint😩 Å få skryt for arbeid som jeg selv synes er dårlig. Gjerne hastverksarbeid eller noe som hvem som helst kunne utført. Vet aldri hva jeg skal si da. Føler en ungdomsskoleelev kunne skrevet den samme teksten. Er det sannsynlig at det er jeg som har høye krav eller er det folk som har lave forventninger? Anonymkode: e8f5d...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Folk har altfor lave forventninger. Bare les den tråden som var her om dagen om hun som lurte på om hun forventet for mye av kolleger som møtte opp uforberedt til kundemøter, og se hva KG-folket svarte … Folk er tydeligvis fornøyd med venstrehåndsarbeid og null moral. Anonymkode: 01f30...dbe 2 1
Gjest ti10 Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 Mange har veldig lave forventninger, og det blir betraktet som frekt og sært å stille krav til folk. En annen ting er at mange forveksler ros for godt arbeid med å være hyggelig. Så de roser gjerne dem de liker best, eller dem de mener trenger en oppmuntring, ikke dem som faktisk gjør en god jobb. (Jeg sier altså ikke at det er tilfelle for deg, TS, legger det fram som en annen side av saken)
Embla Othea Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Mange har lave forventninger for da slipper de å bli skuffet.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg synes det er så kleint😩 Å få skryt for arbeid som jeg selv synes er dårlig. Gjerne hastverksarbeid eller noe som hvem som helst kunne utført. Vet aldri hva jeg skal si da. Føler en ungdomsskoleelev kunne skrevet den samme teksten. Er det sannsynlig at det er jeg som har høye krav eller er det folk som har lave forventninger? Anonymkode: e8f5d...9b2 Har du tittet innom en helt vanlig håndtverksgruppe her eller på fb? Elendig strikkede plagg som ikke vil passe noen, bilder som ikke ligner grisen etc. Og om du ser type «tid for hjem» eller «min hage» programmer på tv så har de alltid med en eller annen stakkars hobbysnekker som i løpet av programmet setter sammen fuglekasser eller blomsterpotter som jeg ville sagt «dette er en fin begynnelse. La oss se hvordan vi kan forbedre dette..» dersom et helt vanlig barn over 10 år stod for håndtverket. Tingene skal visstnok være «enkle». Men de ender opp med å være av elendig kvalitet. For all del - du trenger ikke være god til hobbyen din. Du kan elske å strikke, male, snekre eller hva som helst og være helt elendig til det. Poenget med en hobby er moro, ikke prestasjon. Men når du selger det, gir det bort eller ønsker ros? Øv til du faktisk er god først. Anonymkode: bb8c7...e5e 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #6 Skrevet 15. september 2022 kanskje dem gjør det bare for å være høflige? Anonymkode: 207d7...8df
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #7 Skrevet 15. september 2022 Noen gjør det for å motivere en dårlig ansatt Anonymkode: 0ec12...026 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #8 Skrevet 15. september 2022 Så deilig da! Da kan du jo bruke lang tid på noe som ikke blir så bra, og likevel bli satt pris på. Deilig for deg og deilig for alle. Slipper du å jobbe deg ihjel. Anonymkode: 1ad77...807
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #9 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Folk har altfor lave forventninger. Bare les den tråden som var her om dagen om hun som lurte på om hun forventet for mye av kolleger som møtte opp uforberedt til kundemøter, og se hva KG-folket svarte … Folk er tydeligvis fornøyd med venstrehåndsarbeid og null moral. Anonymkode: 01f30...dbe De har kanskje det? Jeg vet ikke. Jeg er ikke streng mot andre her, selv om jeg synes ting tar litt lang tid noen ganger. Jeg bare blir så overrasket over hvor mye lavere nivået er i arbeidslivet enn jeg trodde på forhånd. Hvis jeg klarer meg greit så må det være derfor, for jeg er ikke spesielt flink. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har du tittet innom en helt vanlig håndtverksgruppe her eller på fb? Elendig strikkede plagg som ikke vil passe noen, bilder som ikke ligner grisen etc. Og om du ser type «tid for hjem» eller «min hage» programmer på tv så har de alltid med en eller annen stakkars hobbysnekker som i løpet av programmet setter sammen fuglekasser eller blomsterpotter som jeg ville sagt «dette er en fin begynnelse. La oss se hvordan vi kan forbedre dette..» dersom et helt vanlig barn over 10 år stod for håndtverket. Tingene skal visstnok være «enkle». Men de ender opp med å være av elendig kvalitet. For all del - du trenger ikke være god til hobbyen din. Du kan elske å strikke, male, snekre eller hva som helst og være helt elendig til det. Poenget med en hobby er moro, ikke prestasjon. Men når du selger det, gir det bort eller ønsker ros? Øv til du faktisk er god først. Anonymkode: bb8c7...e5e Hehe ja, mye rart på hobbygrupper. Av den grunn kunne jeg aldri levd av å lage kunst eller håndtverksvarer, for jeg synes ikke noe jeg lager er bra nok til å ta penger for. Anonymkode: e8f5d...9b2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #10 Skrevet 15. september 2022 Haha, jeg leverte et lite sideprosjekt i fjor, som ikke ble ferdig, og som ærlig talt var utrolig dårlig arbeid (fordi jeg egentlig hadde andre ting å holde på med, og var utrolig lite motivert for akkurat dette). Når sjefen kom og ville ha leveranse og en presentasjon av det jeg hadde så langt, kviet jeg meg skikkelig for å vise det fram. Det var virkelig nybegynnerarbeid. liksom! Men sjefen virka fornøyd han, og skrøt av resultatet og mente dette kom til å bli riktig bra. Men jeg satt hele tida med en følelse av at han nærmest skrøt av medlidenhet, eller for å forsøke å motivere meg til å gjøre det bedre. Det føltes ikke ekte, og hadde nesten vært bedre om han bare hadde sagt at det ikke var bra nok, begynn på nytt. Heldigvis kokte det hele bort i andre ting, prosjektet ble aldri ferdig og er nå gått i glemmeboka. Anonymkode: 638c9...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #11 Skrevet 15. september 2022 ti10 skrev (21 timer siden): Mange har veldig lave forventninger, og det blir betraktet som frekt og sært å stille krav til folk. En annen ting er at mange forveksler ros for godt arbeid med å være hyggelig. Så de roser gjerne dem de liker best, eller dem de mener trenger en oppmuntring, ikke dem som faktisk gjør en god jobb. (Jeg sier altså ikke at det er tilfelle for deg, TS, legger det fram som en annen side av saken) Er enig i at man bør skjelne mellom ros for arbeid og det å være hyggelig. Men jeg er ikke direkte i mot å gi litt skryt til de som trenger en oppmuntring. Da mener jeg selvsagt at rosen skal være reell så hvis man finner noe man kan rose for, så gjør gjerne det til de som er usikre og trenger litt oppbacking. Det er utrolig hva det kan gjøre med selvtillit og arbeidsglede om man føler seg verdsatt. Og det motiverer i stor grad til å gjøre en bedre jobb også. Anonymkode: d6e0b...cce 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #12 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Haha, jeg leverte et lite sideprosjekt i fjor, som ikke ble ferdig, og som ærlig talt var utrolig dårlig arbeid (fordi jeg egentlig hadde andre ting å holde på med, og var utrolig lite motivert for akkurat dette). Når sjefen kom og ville ha leveranse og en presentasjon av det jeg hadde så langt, kviet jeg meg skikkelig for å vise det fram. Det var virkelig nybegynnerarbeid. liksom! Men sjefen virka fornøyd han, og skrøt av resultatet og mente dette kom til å bli riktig bra. Men jeg satt hele tida med en følelse av at han nærmest skrøt av medlidenhet, eller for å forsøke å motivere meg til å gjøre det bedre. Det føltes ikke ekte, og hadde nesten vært bedre om han bare hadde sagt at det ikke var bra nok, begynn på nytt. Heldigvis kokte det hele bort i andre ting, prosjektet ble aldri ferdig og er nå gått i glemmeboka. Anonymkode: 638c9...8fc Haha, så ubehagelig 😅 Anonymkode: e8f5d...9b2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #13 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Folk har altfor lave forventninger. Bare les den tråden som var her om dagen om hun som lurte på om hun forventet for mye av kolleger som møtte opp uforberedt til kundemøter, og se hva KG-folket svarte … Folk er tydeligvis fornøyd med venstrehåndsarbeid og null moral. Anonymkode: 01f30...dbe Eyh! Ikke undervurder venstrehendte! Anonymkode: be2a2...467
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #14 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): For all del - du trenger ikke være god til hobbyen din. Du kan elske å strikke, male, snekre eller hva som helst og være helt elendig til det. Poenget med en hobby er moro, ikke prestasjon. Men når du selger det, gir det bort eller ønsker ros? Øv til du faktisk er god først. Anonymkode: bb8c7...e5e Nja, så lenge folk kjøper dårlig kvalitet så kan hobbykunstnere også selge dårlig kvalitet. Det er ikke alltid kunsten med den beste kvaliteten som selger best. Hvis noen klasker rødmaling på et lerret i et litt artig mønster er det garantert noen som liker det og vil kjøpe det, selv om kunstneren knapt har tatt i en pensel før. Og dyktige kunstnere kan selge dårlig fordi ingen liker kunstarten deres. Det handler ofte mer om smak og behag enn hvor øvet kunstneren er. Det samme gjelder ofte ros også. Nordmenn er vel også det eneste folkeslaget som nesten konsekvent gir stående applaus til alle forestillinger de ser, og når noen reiser seg så reiser alle seg. Jeg har flere ganger vært den rare publikummeren som ikke reiser meg, fordi jeg nekter å gi stående applaus som en kollektiv høflighetsgreie. Jeg gir kun stående applaus når det er noe som virkelig blåser meg av banen, ikke til en normalt god forestilling. Og i hvertfall ikke til en skuffende dårlig forestilling. Anonymkode: be2a2...467 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #15 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Eyh! Ikke undervurder venstrehendte! Anonymkode: be2a2...467 Er jo ikke det det betyr … Venstrehåndsarbeid er arbeid av dårlig kvalitet, sånt man har gjort mens man egentlig fokuserte på en annen oppgave. Har ingenting med høyre- eller venstrehendhet å gjøre. Anonymkode: bbb7d...19c 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #16 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eyh! Ikke undervurder venstrehendte! Anonymkode: be2a2...467 Det handler om at majoriteten er høyrehendte og en stor andel av disse er helt ubrukelige med venstrehånda Klarer knapt å pusse tennene med venstre hånd. Tipper venstrehendte folk er bedre med høyrehånda enn høyrehendte er med venstrehånda, fordi "alt" er tilpasset høyrehendte. Anonymkode: e8f5d...9b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå