AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Mannen min skal steriliseres på mandag. Da han er hjemme i pappaperm tenker jeg at jeg må ta en «syk barnepasser»-dag den dagen han opereres. Men det jeg lurer på er hvordan det blir i etterkant? Går det greit for han å være hjemme alene med en veldig aktiv gutt på 11 mnd som løper rundt omkring dagen etter? Anonymkode: 1fa84...1b4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Det vet jeg ikke men applaus til mannen din som steriliserer seg, slik at du slipper å putte prevensjon inn i kroppen din.👏 Det er så mange pinglete mannfolk som ikke ønsker å sterilisere seg. Anonymkode: f6d13...8c4 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 kjapt googlesøk: de fleste er tilbake i normal aktivitet etter en ukes tid... Anonymkode: bdd82...0c9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Det er et så lite inngrep at det kan sammenlignes mer med en kjapp tur til tannlegen. Det trengs ikke sykemelding. Anonymkode: e79ce...846 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 Fra aleris: Du kan gjenoppta aktivitet etter et døgn. Har du fysisk tungt arbeid bør du vurdere å vente en ekstra dag eller to med å gjenoppta arbeid. Du må da ta egenmelding for fraværet. Anonymkode: e79ce...846 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): kjapt googlesøk: de fleste er tilbake i normal aktivitet etter en ukes tid... Anonymkode: bdd82...0c9 Jeg googlet først og fant det svaret der. Men da det egentlig ikke sa meg så mye i forhold til om han klarer å være hjemme alene med babyen dagen etter, så tenkte jeg at det sikkert er noen her som har gjort det som vet litt mer detaljert enn det svaret der. Eller tenker du at ifølge det svaret der så bør jeg ta meg en uke fri fra jobb for å være hjemme og ta babyen for han? ts Anonymkode: 1fa84...1b4
Ulven Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 Det er et veldig lite inngrep og med litt smertestillende vil han fungere som normalt dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det vet jeg ikke men applaus til mannen din som steriliserer seg, slik at du slipper å putte prevensjon inn i kroppen din.👏 Det er så mange pinglete mannfolk som ikke ønsker å sterilisere seg. Anonymkode: f6d13...8c4 Vel, han er heelt sikker på at han ikke ønsker flere barn. Så etter 11 mnd med kondom og lite spontanitet, tror jeg han ser fram til selv å kunne gå tilbake til slik det var før graviditeten. Jeg har brukt spiral de siste 15 årene minus to graviditeter, noe som forsåvidt har vært greit. Men det kan jo være greit å ha en kropp uten tilførte hormoner også. Men jeg har fått streng beskjed om å ikke fortelle noen om det da (da han vet vi deler ganske mye i familien min, og f.eks. stefaren min var veldig åpen om sin sterilisering 😛) ts Anonymkode: 1fa84...1b4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 Ulven skrev (1 time siden): Det er et veldig lite inngrep og med litt smertestillende vil han fungere som normalt dagen etter. Da satser jeg på at dagen etter går greit og at jeg kun trenger ta én «syk barnepasser dag». ts Anonymkode: 1fa84...1b4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #10 Skrevet 14. september 2022 Her gikk det helt fint at han tok seg av barnet dagen etter 👍 Anonymkode: 4034c...c67
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 Her kunne mannen min fint tatt seg av barnet rett etter inngrepet, og har ikke hørt om andre i kretsen som har vært noe preget av det heller 👍🏻 Anonymkode: ec349...26c
Veggdyret Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 Jeg har flere kollegaer som har vært veldig åpne om at de har sterilisert seg, og de fleste har gått på jobb (kontorjobb) samme dag og på fotballtrening eller lignende samme uke. Så å ta seg av en unge skal nok gå helt fint, med mindre nevnte unge elsker å sparke pappa i ballene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå