Vårflom Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Jeg har i fire år hatt vår datter hos meg hele tiden pga hennes sykdom og hun har vært hos far i ferier. Dette er i tråd med hennes ønske og far er også enig i dette. Vi har tre barn sammen som er ungdommer. De to andre har hele tiden vært 50% hos hver av oss. For to uker siden søkte jeg bidrag fra barnas far for datter. I går ringte min ene sønn å sa at han ønsket å være hos far (han oppgir at det er pga liknende årsak som datter er hos meg). Han har hele veien ønsket halve tiden hos mor og far. Vår sønn sier at han ønsker å være hos far for en periode, og oppgir dette til å være "noen måneder". Jeg er redd for at far bruker vår sønn for å straffe meg siden jeg har søkt om bidrag nå. Jeg føler på motløshet og vet at min sønn er gammel nok til å bestemme dette selv da han er 16 år. Er det noe jeg kan gjøre i denne saken?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Si til din sønn at du gjerne vil at han kommer hjem slik at dere kan sette dere ned å snakke sammen. At det er bedre å prate ansikt til ansikt, enn over telefonen. Så får du jo høre med sønnen hvorfor han tenker som han gjør og hva grunnen er. Så får du ta det derfra, ikke bland inn faren hans - for dette trenger ikke å være hevn, men en 16-åring som vil være hos pappaen sin. Men det finner du ut av. Og kanskje det er lurt at barnefar og du, drar på en meklingstime hos FVK også. Anonymkode: aa525...6a0 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 Da må du snakke skikkelig med sønnen din, og høre om det er dette han virkelig ønsker. Så respekterer du ønsket hans. For mange barn kan det være slitsomt å vokse opp som pårørende, så det kan jo hende at det er hans eget ønske å komme seg bort for en periode. Anonymkode: e4705...ce6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå