Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som tittel sier.

Hvordan ville du slått opp/bli slått opp med.

Endret av idakristine16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ghoste. Er lettest.

Anonymkode: 72e73...813

Skrevet

Vil helst at dama sier det som det er ansikt til ansikt. 

Det er viktig at det gjøres som en samtale der man kan stille spørsmål, svare, fortelle, informere og reagere sammen. 

• Liker 3
Skrevet

Kommer jo litt ann på hvor gammel en er og hvorfor en skal slå opp etter min mening. Ingen fasit her, men jeg hadde tatt det best at en sier tydelig i fra at en ikke ser noen fremtid sammen..... Å bare forsvinne ut av ett forhold uten å si adjø er direkte feigt mener jeg.

Skrevet

Det verste bruddet jeg har vært gjennom var etter 6 år og ekteskap, var at fyren bare stakk og nekta å snakke med meg. Det er ti år siden, og jeg vet fortsatt ikke hva som skjedde. Han sluttet vel å være glad i meg, men det hadde vært en mye lettere prosess for meg å få høre det. 

Om han hadde satt seg ned med meg og fortalt at følelsene ikke var der lenger og at han ville skilles hadde vært en mye bedre løsning. Latt meg få spørre de spørsmålene jeg satt med hadde spart meg for mye vondt. 

Anonymkode: 5f118...fa0

• Hjerte 2
Skrevet

Spørs hvor seriøst forholdet er. De jeg bare har datet har jeg dumpa på sms, mens eks-samboer var på tlf en jul han var hjemme hos familien sin og var utro. 

Anonymkode: bfc77...f87

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørs hvor seriøst forholdet er. De jeg bare har datet har jeg dumpa på sms, mens eks-samboer var på tlf en jul han var hjemme hos familien sin og var utro. 

I annen by enn vi bodde 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ghoste. Er lettest.

Anonymkode: 72e73...813

Absolutt lettest. Letteste er vel og om du bare aldri går inn i et forhold med et annet voksent menneske. 

Anonymkode: 1ad38...ea3

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Absolutt lettest. Letteste er vel og om du bare aldri går inn i et forhold med et annet voksent menneske. 

Lettest for den som velger å ghoste ja.

Det er ikke som det er noe fornuftig for den som kommer hjem og lurer på hvor partneren sin er blitt av, ikke gitt beskjed eller svarer på noen kanaler. Har menneskelig fornuft spiralisert såpass mye ut av kontroll at det å sitte seg ned og snakke åpent og anstendig med hverandre, ansikt til ansikt, blitt en saga blott? 🤷‍♂️

• Liker 1
Skrevet
umAxa skrev (2 timer siden):

Lettest for den som velger å ghoste ja.

Det er ikke som det er noe fornuftig for den som kommer hjem og lurer på hvor partneren sin er blitt av, ikke gitt beskjed eller svarer på noen kanaler. Har menneskelig fornuft spiralisert såpass mye ut av kontroll at det å sitte seg ned og snakke åpent og anstendig med hverandre, ansikt til ansikt, blitt en saga blott? 🤷‍♂️

Jeg er helt enig, var derfor jeg skrev det sarkastisk til mennesket med denne kommentaren 😉

Å ghoste er noe av det verste du kan gjøre mot et annet menneske.. er man ikke voksen nok til å faktisk slå opp bør man heller ikke gå inn i noen form for relasjon.

• Liker 2
Skrevet

Verste jeg har opplevd er da jeg ble dumpet på videochat midt i arbeidstiden. 

OK, så var det nesten "face to face", og jeg tvang det litt frem selv (jeg skjønte at noe var i gjære, men orket ikke vente til vi skulle møtes). Men det var jo den arbeidsdagen, han fløy videre i møter som om det var ingenting, og jeg måtte avlyse resten av mine for å sitte to timer på telefon med bestekompisen min og grine og bearbeide. Jeg var tilnærmet arbeidsufør i en uke heldigvis satt jeg på hjemmekontor.

Jeg synes at om man skal dumpe noen, så kan man ha en tanke om hva de skal rett etterpå. Ikke gjør det midt i arbeidstiden for eksempel..

Jeg vil bli slått opp med ansikt til ansikt, hjemme hos meg selv sånn at jeg slipper å grine offentlig, og i en helg sånn at jeg slipper å måtte jobbe på et par dager. Fortell meg hvorfor, svar på alle spørsmål. Vær bestemt, ikke la døra stå på gløtt.

Anonymkode: 2f6d1...51a

• Liker 1
Skrevet

Det beste er ansikt til ansikt, på et privat sted, og at vedkommende sier noe om hvorfor. Og at en da får mulighet til å avreagere for seg selv, gjerne at man får vært aleine etterpå.  

Anonymkode: c5e69...311

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...