AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Jeg har en AEG maskin, fin sak med dampfunksjon og masse fancy programmer, tar 10 kilo tøy, har stor åpning, 1600 omdreininger på sentrifuge så tøyet er omtrent tørt på vei ut osv osv og joda den er fin men jeg har alltid hatt sansen for miele.. desverre er det kun en miele maskinm ed damp og den er sinnsykt dyr - og jeg tenker den ikke er verdt pengene når vi er to voksne 90% av tiden.. Så mitt spm er - hvilke funksjon på maksinen kunne du ikke klart deg uten og hvilkenmaskin har du kontra skulel du ønske du hadde? Anonymkode: 4739d...7d8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Men altså, om du er fornøyd med den du har, spiller det da noen rolle at den ikke er Miele...? Hva er det Miele har, som den du har ikke har? Vi har en Siemens ettellerannet, og er veldig fornøyd med den. Kortprogram, og mulighet til å velge temperatur, omdreininger og slikt fritt selv på programmene, liker jeg. Ellers har vår alt vi trenger. 1600 omdreininger er veldig greit for å få klær til å tørke raskere. Mulighet for utsatt start, så man kan laste alt inni og gjøre klart, og så velge at den skal starte av seg selv noen timer senere, er bra. Jeg ser ikke helt behovet for å overtenke.. Vi er to voksne og to små barn, og vasker følgelig mye klær. Anonymkode: 67644...24e
Kristin70 Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 Jeg har en Miele og er fornøyd med den, det er ikke den nyeste modellen og det har sikkert kommet masse fancy nye funksjoner som min ikke har. Mulighet for utsatt start er den funskjonen jeg setter mest pris på. Så lenge maskinen dekker vårt behov (og det gjør den), ønsker jeg meg ikke ny maskin. Jeg er ikke oppdatert på hvilke nye funksjoner som finnes og ønsker meg heller ikke disse. Når maskinen en gang tar kvelden vet jeg ikke hvilket merke jeg går for neste gang.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men altså, om du er fornøyd med den du har, spiller det da noen rolle at den ikke er Miele...? Hva er det Miele har, som den du har ikke har? Anonymkode: 67644...24e kvalitet kanskje? - vår gamle miele var 15 år npr den ble byttet ut, denne vi har nå fra AEG er knapt 8 og nå høres det ut som om den er på vei ut døren når sentrifugen går på 1600 og det kan visst ikke fikses uten at hele trommelen kommer ut, da den må deles for å skifte det som er gåent og det er for dyrt til at de anbefaler reperasjon, så om jeg har vært fornøyd med selve maskinen til nå er kostnaden pr år ganske høy i forhold til miele.. Så jeg tenkte at jeg vilel ha samme funksjoner men miele - før jeg så prisen... Så jeg lurer på hva andre har som de setter mest pris på for å få innspill.. Personlig elsker jeg dampfunksjonen, refresh funksjonen for skjorter er genial, jeansprogrammet er ofte i bruk, og mulighet for dymeprogram er i bruk etpar ganger pr år for alle husets dyner da trommelen er stor nok til å tørke de.. Timer er fint men det er ikke så ofte jeg har behov for den når sant skal sies siden vi bare er to voksne mesteparten av tiden. Anonymkode: 4739d...7d8
Leo Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 Min Asko er nå godt og vel myndig, men viser ingen tegn til å ville flytte hjemmefra med det første Med andre ord nærmer den seg 20 år og fungerer helt utmerket enda. Den var svært avansert i sin tid og har funksjoner som utsatt start etc. så jeg savner egentlig ingenting ut over at nyere maskiner sannsynligvis er mer energieffektive. Men når maskinen en gang går ut av tiden er sannsynligheten stor for at det blir en ny Asko.
Flua Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 To ting er viktig for meg; kapasitet -da kan jeg vaske dyner feks, og 1600 omdreininger på sentrifuge.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 Sverger fortsatt til en litt eldre Electrolux. Litt lite kapasitet (6 kg) og hverken børsteløs motor, dampfunksjon, refreshfunksjon eller noe annet, men den nærmer seg vel 14 år nå og er generelt sett stabil og god. Neste blir nok en med litt flere muligheter som damp og med børsteløs motor for mindre støy, men ser ingen grunn til å bytte ut en fullt fungerende maskin. Anonymkode: f32bf...7ea
enkefru Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 Savner min gamle miele, solgte den med leiligheten. Den var sååå stilegående, har ikke tall på hvor mange ganger jeg sjekket om den virkelig var på 🤣 Kjøper Miele igjen neste gang, garantert! Er så verdt prisen sin, jeg hadde ikke noen fancy modell heller, har ikke behov for det
flusa Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 Samsung. 9kg kapasitet,1600 omdreininger.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #10 Skrevet 14. september 2022 Som reparatør av hvitevarer er det Miele som er kongen av vaskemaskiner, men bosch er også veldig bra. ASKO AEG duger også. Skal du ha den komfyr/kjøleskap ville jeg gått for siemens eller bosch av dyrere modell. Siemens ser mye bedre ut, samme greia bare ar siemens er luksusmodellene. Anonymkode: 4e759...495 2
Carrot Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 (endret) min første egne vaskemaskin arvet jeg fra min mor i 1989, det var en halvautomatisk AEG, en sånn med vask og sentrifuge separat, da var den sikkert hauger med år gammel men den er fortsatt den beste maskinen ever! Den neste var en miele vi kjøpte når vi flyttet i nytt hus i 1999 (Den ble igjen hos eksen når jeg flyttet..) den går like bra i dag som da.. Etter at jeg flyttet har jeg hatt tre andre!! Tre!! En elektrolux hvor motoren tok fyr, en ny elektrolux hvor trommelen inni rev opp fint tøy fra dag en som de sa ikke var garantisak og en AEG som forsåvidt har vært helt ok til nå - men jeg kommer garantert til å kjøpe Miele neste gang, pengene er alt spart opp.. Endret 14. september 2022 av Carrot 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 Jeg er på min andre seg nå og vil ikke ha noe annet. Den er stille og så er jeg avhengig av damp og antikrøll. Anonymkode: 0d3f4...3bc
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #13 Skrevet 14. september 2022 Husk også en ting, skru ned til 1000 o/min på sentrifugen. Da rister maskinen mindre og slites MYE mindre! Dette er veldig viktig... Anonymkode: 4e759...495 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #14 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Som reparatør av hvitevarer er det Miele som er kongen av vaskemaskiner, men bosch er også veldig bra. ASKO AEG duger også. Skal du ha den komfyr/kjøleskap ville jeg gått for siemens eller bosch av dyrere modell. Siemens ser mye bedre ut, samme greia bare ar siemens er luksusmodellene. Anonymkode: 4e759...495 Hva med Siemens vaskemaskiner? Anonymkode: f32bf...7ea
AprilLudgate Skrevet 14. september 2022 #15 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er på min andre seg nå og vil ikke ha noe annet. Den er stille og så er jeg avhengig av damp og antikrøll. Anonymkode: 0d3f4...3bc Hvilken modell har du?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #16 Skrevet 14. september 2022 DundreMilfin skrev (1 time siden): Hvilken modell har du? Lavamat 7000 Anonymkode: 0d3f4...3bc
Kristin70 Skrevet 14. september 2022 #17 Skrevet 14. september 2022 1 hour ago, Carrot said: min første egne vaskemaskin arvet jeg fra min mor i 1989, det var en halvautomatisk AEG, en sånn med vask og sentrifuge separat, da var den sikkert hauger med år gammel men den er fortsatt den beste maskinen ever! Akkurat denne hadde vi hjemme, god minner 💗 1
Alauda Skrevet 14. september 2022 #18 Skrevet 14. september 2022 Har hatt min Miele i 15 år og den går som en klokke. Har muligens ikke de mest fancy programmer, men nok for meg. Noe av det jeg setter mest pris på er skånsomt ullprogram (ullvugge), mulighet for forprogrammering, at den er stillegående, og at man kan velge temperatur og sentrifugehastighet separat på alle programmer. Velger gjerne Miele igjen. Hva er dampprogram til?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #19 Skrevet 14. september 2022 Alauda skrev (5 minutter siden): dampprogram til? Dampfunksjon vaskemaskin | Slik får du maks utbytte | POWER - Power.no Anonymkode: 4739d...7d8
Alauda Skrevet 14. september 2022 #20 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dampfunksjon vaskemaskin | Slik får du maks utbytte | POWER - Power.no Anonymkode: 4739d...7d8 Høres bra ut. Min Miele-maskin har et program som heter "glatting", mon om det kan være dampfunksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå