Gå til innhold

Barna går meg på nervene for tiden..!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to små og en tenåring. Den minste har holdt på å laget kaos på natta nå siden januar, og jeg holder på å tørne. I det siste har hun gått meg så på nervene at dere aner det ikke. 

Har nesten ingen tålmodighet med de to minste barna lenger. Har kort lunte når det gjelder tenåringen også. Det skal sltså ingenting til før jeg vippes av pinnen og jeg har blitt en person jeg ikke ønsker å være. Jeg er konstant i underskudd på hvile, og klikker og kjefter på alle rundt meg. Ofte. 

Vi har lite avlastning, besteforeldre på den ene siden bor 40 min unna og tråkker ikke akkurat med dørstokken hos oss. Onkel på den samme siden er ikke interessert i å hjelpe med barna en gang i blant. Og besteforeldre på den andre siden bor 7 timer unna med bil så det sier seg selv at de ikke er tilgjengelig i hverdagen.

Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Har hatt en stor drøm lenge, og det er å få sove en hel natt og våkne av meg selv en lørdags morgen og gjøre hva jeg vil for en gangs skyld. Altså ha en hel dag barnefri. Jeg trenger det så sårt! Men besteforeldrene som bor 40 min unna foreslår veldig skjelden å passe dem. Og jeg føler ikke jeg vil prakke på dem barna. 

samboer er også sliten, men ikke lite sliten som meg. Vi er begge i 100% jobb og ikke mulighet til å redusere pga økonomi. 

flere?? Jeg har bare lyst til å gråte 

Anonymkode: f81f7...484

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nattevåk over lang tid er drepen. Kan du og samboer sette dere ned sammen og planlegge pustepauser for hver av dere der den andre holder fortet? Om ikke en hel lørdag, så noen timer her og der jevnt gjennom uka? Gjør mest mulig husarbeid mens de små er våkne, så dere kan ta fri/ha tid med tenåringen om kvelden. Kan dere begynne å se dere om etter en barnevakt? 

Kan dere fordele nattevåk annerledes? Hvor godt sover den som ikke er oppe med minste om natta, og er det noe å hente der? Gjesterom eller kjeller så den som har «fri» får sove ordentlig? Kan dere søke hjelp angående søvnen til yngste? 

Det er veldig slitsomt når barna ikke sover. Prøv å ha fokus på at dette er unntakstilstand og å finne noen små pustepauser underveis. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har dere flere soverom? En av dere må ligge på eget soverom, slik at dere får sove ut. En natt i helgen hver.

Vi har praktisert en sovenatt hver, hver helg. Søvnen blir aldri helt optimal, da man gjerne våkner opp, men man får iallfall sovnet noe mer.

Ikke noe vits at samme forelder tar hver nattevåk. Man må dele på byrdene, som forelder.

Anonymkode: f432b...14b

Skrevet

Du "prakker" ikke barna på dem ved å spørre om de kan passe dem EN natt, ærlig talt.. ER du så sliten får du rett og slett ta ansvar, enten får du ta inn på hotell en natt, tar en natt i telt eller whatever liksom mens sambo tar ansvar og så får han neste natt - eller så ber dere om hjelp.. 

Anonymkode: 7905e...2f8

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde først du var alenemor. Men du har en far til barna, da får han ta sin del og dere får bytte på å få sove.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har to små og en tenåring. Den minste har holdt på å laget kaos på natta nå siden januar, og jeg holder på å tørne. I det siste har hun gått meg så på nervene at dere aner det ikke. 

Har nesten ingen tålmodighet med de to minste barna lenger. Har kort lunte når det gjelder tenåringen også. Det skal sltså ingenting til før jeg vippes av pinnen og jeg har blitt en person jeg ikke ønsker å være. Jeg er konstant i underskudd på hvile, og klikker og kjefter på alle rundt meg. Ofte. 

Vi har lite avlastning, besteforeldre på den ene siden bor 40 min unna og tråkker ikke akkurat med dørstokken hos oss. Onkel på den samme siden er ikke interessert i å hjelpe med barna en gang i blant. Og besteforeldre på den andre siden bor 7 timer unna med bil så det sier seg selv at de ikke er tilgjengelig i hverdagen.

Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Har hatt en stor drøm lenge, og det er å få sove en hel natt og våkne av meg selv en lørdags morgen og gjøre hva jeg vil for en gangs skyld. Altså ha en hel dag barnefri. Jeg trenger det så sårt! Men besteforeldrene som bor 40 min unna foreslår veldig skjelden å passe dem. Og jeg føler ikke jeg vil prakke på dem barna. 

samboer er også sliten, men ikke lite sliten som meg. Vi er begge i 100% jobb og ikke mulighet til å redusere pga økonomi. 

flere?? Jeg har bare lyst til å gråte 

Anonymkode: f81f7...484

Dere er 2 stk.  Dere tar en helg vekk hver begge to. Lad batteriene! Desverre vet jeg alt om udugelige besteforeldre!

Anonymkode: fa08a...163

Skrevet

Vi har det også sånn i heimen for tiden. To små som begge styrer masse om natten. I tillegg er eldsten rabiat søskensjalu, og det er ikke bare at den ene får sove ut mens den andre er med barna. Selv om jeg sover med ørepropper stappet langt inn i hjernen, blir jeg vekket av skrik og skrål og vill krangel og mann som ikke vet sin arme råd. 

Jeg fikk en natt på hotell, og det var himmelen, men ikke nok. Jeg hadde trengt minst tre-fire døgn for å komme ovenpå igjen. Og i mellomtiden hadde mannen dødd på seg... 

Vi har heller ingen avlastning, og det er blytungt når man har unger som er "litt ekstra", som eldsten vår er. 

Anonymkode: 9b25a...95e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...