Gå til innhold

Adhd , kvinner og medisinering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hørte på en podcast fra ei svensk dame som forsket på kvinner og adhd medisiner. At hun nevnte at medisinene kunne avta i virkning en uke før menstruasjon og uka med menstruasjon.

Har et barn på utprøving på medisiner nå. Og virker ikke som medisinene har virket så bra to siste uker annet en enkelt dager. Og noen timer lenge etter medisiner er tatt. Det er depot på 12 timer. Det ble byttet akkurat den uka hun svenske mente det ikke ville virke like bra. Så litt usikker på om det er pga mes syklus, eller selve medisinen som er grunnen til fravær av virkning.

For deg som er dame og går på adhd medisiner,  er det slik at de virker dårlig/dårligere to uker i mnd?

Hun nevnte at kvinner skiller ut noen stoffer som motvirker medisinene,  de to ukene. Ikke hos alle men noen. Så usikker på om vi bør prøve to uker til på disse medisinene før vi bytter de ut 

Anonymkode: dbead...92a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne har mine effekt av adhd medisin når hun har eggløsning. Ville snakket med lege om det, og vurdert å teste medisinen lenger.

Anonymkode: 46e9d...510

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En venninne har mine effekt av adhd medisin når hun har eggløsning. Ville snakket med lege om det, og vurdert å teste medisinen lenger.

Det ble bytte. Så vi får sikkert se det bedre når vi lander på en medisin som går over lengre tid tenker jeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ble bytte. Så vi får sikkert se det bedre når vi lander på en medisin som går over lengre tid tenker jeg

Hvorfor spurte du her når dere likevel skulle bytte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...