AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Jeg har opplevd det hele livet og tok til takke med en jeg ikke hadde følelser for. Det gikk dårlig og det er mange år siden men det var mest fordi jeg valgte en fra en veldig forskjellig kultur fra oss. Siden den gang har jeg nesten ikke turt å møte menn igjen. Har vært småforelsket mange ganger i mitt liv og blitt avvist hver gang. Nå sist av en fwb. Greit nok det. Så traff jeg en som viser meg enorm interesse men vi bor litt langt unna hverandre men har møttes en gang så langt og han planlegger å komme tilbake. Han er stødig som ett fjell ovenfor meg. Han vet jeg at jeg kan stole på ikke som alle andre som bare er ute etter ett ligg og ghoster etterpå. Men nå når jeg endelig møtte en som egentlig passer meg godt så har jeg null følelser. Syns det er vanskelig. Men har tenkt å utforske den biten mer. Jeg faller ikke så fort for noen men når jeg gjør det så gjør jeg det hardt og da blir en ekstra såret når en blir avvist igjen og man sitter igjen og tenker hva gjorde jeg galt denne gangen? Hvorfor må jeg oppleve dette hver gang? Hva er feil på meg? Fwb behandlet meg egentlig stygt når det eneste jeg har gjort mot han er å være grei, hjelpsom, hyggelig, tilgivende og snill og gud forby elsket han. For det skal en bli behandlet som null verd. Er jævlig glad jeg har fått det på avstand nå endelig. Mens han nye føler jeg at jeg betyr noe. Han respekterer meg. Pusher meg og oppmuntrer meg i ett og alt selv. Tenker det er verd ett forsøk å gå videre med. Har jo ingenting og tape når jeg aldri får de jeg får følelser for uansett. Nå har vi i hvertfall lik kultur. Flere som har opplevd det? Syns det virker som alle tar for gitt at alle får de de har fått følelser for en eller annen gang i livet sitt, men jeg har aldri det og har aldri tatt det for gitt at man får den man ønsker å bli sammen med. Syns og det virker så himla enkelt for alle andre å bli sammen med den de faller for. Så skjønner egentlig ikke hvordan folk får det til. Jeg klarer ikke å kontrollere hvem jeg skal få følelser for å ikke. Er det fordi folk har stålkontroll på hvem de får følelser for og ikke slik at de får følelser for den riktige personen hver gang som det er store sjanser for at det er gjensidig? Eller bare oppstår det hos begge parter? Altså ren flax??? Jeg prøver å forstå meg selv hvorfor jeg er anderledes enn andre på dette området??? Hvorfor funker det aldri for meg??? Nå er jeg blitt 52 år så begynner å dra på åra og enklere blir det jo ikke på dette området. Mulig jeg er for snill ..har hørt den mange ganger. Men det er en del av min personlighet da. Mulig jeg er naiv, umoden og sånne ting. Aner ikke? Har masse mannlige venner og er litt guttejente vært hele mitt liv. Mulig det har hatt noe å si også. Anonymkode: b3c5c...2f0
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Hvis det er et mønster kan du gå i terapi for å lære å få lettere kontakt med følelsene dine. Men kjærlighet er vanskelig og det er ikke meningen at man skal få følelser for alle. Jeg er snart 40 og har kun hatt følelser for én hvor det ble gjengjeldt og ellers likt mange som ikke har likt meg på samme måten eller de har likt meg og jeg ikke de på den måten Anonymkode: cc7b0...de0 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 Jeg tror det har med selvfølelse å gjøre, bl.a. Du skriver at fwb behandlet deg stygt, vel sånne relasjoner blir jo sjelden bra - for det er på mannfolkas premisser, dessverre. De kan si hva de vil, men det er de som bestemmer... og de har sjelden respekt for en, for de vil jo bare ha sine behov fylt... Hvordan er det for deg å sette grenser ellers da? Og hvordan føler du deg om deg selv? Altså, hva ønsker du for deg selv? Føler du at du faktisk fortjener kjærlighet, respekt, glede og lykke? Det er lett å si ja så klart fortjener jeg det, men ikke lett når man da faller for utilgjengelige menn, lar seg vikle inn i fwb og sånn. Da sier man jo i handling at man ikke fortjener noe mer... Mitt tips er å snakke med noen. Vet at EQ institutt har studenter som kan gi gratis terapi, så vil anbefale deg å sjekke ut det. Kan være en del ting du må nøste opp i. Og fint at du har funnet en du liker og som respekterer deg kanskje følelsene kommer litt etterhvert også, ikke alltid man har følelser med en gang. Lykke til Anonymkode: 93632...359 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror det har med selvfølelse å gjøre, bl.a. Du skriver at fwb behandlet deg stygt, vel sånne relasjoner blir jo sjelden bra - for det er på mannfolkas premisser, dessverre. De kan si hva de vil, men det er de som bestemmer... og de har sjelden respekt for en, for de vil jo bare ha sine behov fylt... Hvordan er det for deg å sette grenser ellers da? Og hvordan føler du deg om deg selv? Altså, hva ønsker du for deg selv? Føler du at du faktisk fortjener kjærlighet, respekt, glede og lykke? Det er lett å si ja så klart fortjener jeg det, men ikke lett når man da faller for utilgjengelige menn, lar seg vikle inn i fwb og sånn. Da sier man jo i handling at man ikke fortjener noe mer... Mitt tips er å snakke med noen. Vet at EQ institutt har studenter som kan gi gratis terapi, så vil anbefale deg å sjekke ut det. Kan være en del ting du må nøste opp i. Og fint at du har funnet en du liker og som respekterer deg kanskje følelsene kommer litt etterhvert også, ikke alltid man har følelser med en gang. Lykke til Anonymkode: 93632...359 Takk for klokt svar. Hva er Eq instituttet?? Har vi sånt i nærheten av Trondhjem?? Anonymkode: b3c5c...2f0
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 Eq institutt er en privat skole som utdanner barnehagelærere og terapeuter, og terapiformen er basert på hva vi opplevde som barn og det vi gikk gjennom da. De har ikke noe utdanning i Trondheim men mye foregår på nett også, så det er sikkert noen som har gått/går på det som er fra området vil jeg tro sjekk ut https://eqi.no/ og evt send dem en mail. Kan også anbefale podden Relasjonspodden, som lages av Dora Thohallsdottir og Kjersti Idem, begge utdannet innen EQ - veldig bra podd jeg har lært mye av Anonymkode: 93632...359 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #6 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (På 14.9.2022 den 7.04): Syns det virker som alle tar for gitt at alle får de de har fått følelser for en eller annen gang i livet sitt, men jeg har aldri det og har aldri tatt det for gitt at man får den man ønsker å bli sammen med. Syns og det virker så himla enkelt for alle andre å bli sammen med den de faller for. Så skjønner egentlig ikke hvordan folk får det til. Jeg klarer ikke å kontrollere hvem jeg skal få følelser for å ikke. Er det fordi folk har stålkontroll på hvem de får følelser for og ikke slik at de får følelser for den riktige personen hver gang som det er store sjanser for at det er gjensidig? Eller bare oppstår det hos begge parter? Altså ren flax??? Anonymkode: b3c5c...2f0 Handler vel mer om at det er turn off om den andre ikke virker forelsket og/eller behandler en bra. At man går videre, rett og slett, om det ikke er godhet og forelsket oppførsel. Og det øker sjansen for å møte på noe gjensidig. Anonymkode: a8af0...338
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Handler vel mer om at det er turn off om den andre ikke virker forelsket og/eller behandler en bra. At man går videre, rett og slett, om det ikke er godhet og forelsket oppførsel. Og det øker sjansen for å møte på noe gjensidig. Anonymkode: a8af0...338 hva da når en møter en som behandler en bra med respekt og viser følelser for meg, men jeg føler null for han? Det skjer også. Er jo da en skulle fått følelser så hadde problemet vært løst. Jeg blir irritert på meg selv når det skjer og. den podden skal jeg høre på takk til deg som nevnte den. Nei er ikke noe eq greier her skjønte jeg og det koster sikkert mye penger det har jeg ikke råd til. Anonymkode: b3c5c...2f0
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): hva da når en møter en som behandler en bra med respekt og viser følelser for meg, men jeg føler null for han? Anonymkode: b3c5c...2f0 Da går jeg også videre. Anonymkode: a8af0...338
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da går jeg også videre. Anonymkode: a8af0...338 Og da har du opplevd samme som meg og aldri fått en kjæreste du har følelser for?? Anonymkode: b3c5c...2f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå