AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Jeg har gått videre i livet, og ser ikke tilbake, jeg har heller ikke kontakt med tidligere arbeidsgivere. For å si det på annen måte jeg var innleid til bedriftene, og var ikke direkte ansatt. Jeg føler bedriftene jeg har vært innleid til også går videre, og har ikke meg i tankene, men så må bedrift ha referanse og jeg må se tilbake i tid, og kontakte menneskene som jeg ikke har telefonnummer til engang. Det er ikke lett å bytte jobb i dag. Anonymkode: 69094...465 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Derfor er man litt framsynt og tar vare på telefonnumre og slikt... Man vet jo at det er stor sjanse for at man kommer til å skifte jobb en eller annen gang ila livet. Og ja, selvsagt har de deg ikke i tankene, det er helt normalt. Du kan jo også bruke referanser fra nåværende arbeidsplass. Jeg brukte det sist jeg byttet jobb, da brukte jeg to kolleger jeg stolte på. Anonymkode: bcc3f...88d 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Derfor er man litt framsynt og tar vare på telefonnumre og slikt... Man vet jo at det er stor sjanse for at man kommer til å skifte jobb en eller annen gang ila livet. Og ja, selvsagt har de deg ikke i tankene, det er helt normalt. Du kan jo også bruke referanser fra nåværende arbeidsplass. Jeg brukte det sist jeg byttet jobb, da brukte jeg to kolleger jeg stolte på. Anonymkode: bcc3f...88d Jeg vil si nåværende arbeidsplass er bedre enn å gå tilbake tid til noen man ikke har kontakt med idag. Anonymkode: 69094...465 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #4 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg vil si nåværende arbeidsplass er bedre enn å gå tilbake tid til noen man ikke har kontakt med idag. Anonymkode: 69094...465 Enig i denne. Jeg bruker alltid "ferske" referanser når jeg står i jobb bytte. Mye fordi jeg er 28 og de 5-10 årene jeg jobbet i butikk ikke er relevant for jobber jeg søker på nå etter utdanning. Men også fordi det er unaturlig mtp at jeg ikke lengre har kontakt med sjefer og mange av kollegaene fra den tiden, og endel av sjefene er dønn useriøse folk som jeg ikke hadde stolt på. Det er ingen regel på hvem du kan/kan ikke bruke som referanse. Helt ærlig, bruk de som ganger deg noen som har lilt inntrykk av deg som det du har presentert til den potensielle arbeidsgiver Anonymkode: a0630...9b6 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #5 Skrevet 15. september 2022 Det er ikke alle som ønsker å bruke ferske referanser for de er ikke åpne om at de er på utkikk etter noen nytt. De aller færreste har kontakt med tidligere arbeidsgiver, men de gir likevel en pekepinn hvem du var når dere jobbet sammen. Noen ganger trenger ikke det faglige innholdet å være det samme, de ønsker å høre om deg som person. Samarbeid, tillit. Så jeg bare sendt en melding til noen du jobbet med før - de trenger ikke jobbe i den gamle bedriften før - og spurt om de kan stille som referanse. De aller fleste er vant til det Anonymkode: 08f42...be8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #6 Skrevet 15. september 2022 Hva spørres om hos referanser? F.eks kollega, hvilke spørsmål er han i stand til å besvare kontra sjefer og dem i administrasjon?. Anonymkode: 69094...465
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #7 Skrevet 15. september 2022 Det er godt 3 dager siden intervju, jeg tenkte jeg hadde referanser, men føler jeg ikke har referanser og vet egentlig ikke hvem som skal være referanse... Føler jeg presser på særlig siden jeg er på foreløpig 3 forskjellige bedrifter til jobbintervju også skal alle ringe referansene... Anonymkode: 69094...465
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #8 Skrevet 15. september 2022 Jeg spurte ikke når ansettelsen skjer. Det burde vel stått som punkt 1 ? Anonymkode: 69094...465
Unn9 Skrevet 21. september 2022 #9 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (På 14.9.2022 den 2.48): Jeg har gått videre i livet, og ser ikke tilbake, jeg har heller ikke kontakt med tidligere arbeidsgivere. For å si det på annen måte jeg var innleid til bedriftene, og var ikke direkte ansatt. Jeg føler bedriftene jeg har vært innleid til også går videre, og har ikke meg i tankene, men så må bedrift ha referanse og jeg må se tilbake i tid, og kontakte menneskene som jeg ikke har telefonnummer til engang. Det er ikke lett å bytte jobb i dag. Anonymkode: 69094...465 Du kan jo bruke vanlige kollegaer også, de du har jobbet med i den siste jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå