Gå til innhold

Nabo som kjører vaskemaskin hver dag langt på natt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei som bor over oss i leilighet. Vi bor i et borettslag. Vi eier, og jeg tror hun leier. Men det er ikke relevant. Greia er at siden strømprisene startet å gå oppover, noe selvfølgelig har forståelse for at mennesker ønsker å spare strøm i disse tider. 

Men her snakker vi hver natt! Siden sommeren! Det dirrer og bråker helt ned på det verste i underetasjen inn til soveværelset. Jeg hører det ikke så godt det, i forhold til stua i etasjen rett under. Men dette er begynt å irritere meg nå, over så lang tid!! 

Er det greit å gi beskjed nå? 

Noen som har noen tips til hvordan? Legge lapp i postkassen feks. 

Anonymkode: 0a592...ef2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal ho være ro etter 23.00, så jeg synes jo egentlig at det er ganske hensynsløst å kjøre maskin hver natt mellom 01-04. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det skal ho være ro etter 23.00, så jeg synes jo egentlig at det er ganske hensynsløst å kjøre maskin hver natt mellom 01-04. 

Jo. 

Skrevet

Si ifra, hun vet kanskje ikke at det dirrer sånn hos dere.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor spør du ikke før du lager tråd, vi vet ikke svaret å reglene der du bor.

Anonymkode: 16a03...ce4

Skrevet

Hvorfor i det hele tatt nevne at hu leier, håper du hu flytter?

Anonymkode: 9a804...2b4

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke gunstig å kjøre vaskemaskin om natta mtp. brannfare.

Anonymkode: f9b3c...422

Skrevet

Jeg hadde villet sagt i fra. Ikke sikkert hun forstår at det blir hørt av naboer. Mulig det går an å legg noe under maskinen så den blir mere lyddemp. Om natta vil man sove.

Anonymkode: 37afe...783

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke gunstig å kjøre vaskemaskin om natta mtp. brannfare.

Det er jo ikke mer brannfarlig om natta :) Du mener man skal ha tilsyn med maskinen, f eks ikke sove eller gå ut mens den kjører, men det er jo like brannfarlig om dagen.

Anonymkode: 17121...b00

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Blåttvann skrev (11 timer siden):

Si ifra, hun vet kanskje ikke at det dirrer sånn hos dere.

Støtter denne. Jeg kjører noen ganger vaskemaskin seint (etter 23, men før midnatt da), ingen har klaget. Nå hører jeg aldri naboers vaskemaskiner, men for alt jeg vet har de superstille maskiner og irriterer seg over min. 

• Liker 1
Skrevet

Har dere ikke regler i borettslaget? Synes uansett du kan si ifra. 

Anonymkode: a744f...9fc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo ikke mer brannfarlig om natta :) Du mener man skal ha tilsyn med maskinen, f eks ikke sove eller gå ut mens den kjører, men det er jo like brannfarlig om dagen.

Ja nettopp. De fleste ligger og sover.

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg opplevde at naboene over meg gjorde det samme. Kunne bli vekket av sentrifugeringen fra maskinen deres klokka 01.30 på natten. Jeg ble rasende. Er det noe som får meg til å se rødt, så er det å bli vekket på natten når jeg sover.

Så jeg klaget. Jeg gikk opp og snakket med dem, ba dem kjøre vaskemaskinene sine på dagtid fordi de vekket meg om natten.

De viste seg å være snille naboer og gjorde som de ble bedt. Fra da av har de vasket stort sett på dagtid. 

Gå opp og ring på døren og fortell at det plager naboene når de vasker om natten, be dem om å vise hensyn da det ødelegger nattesøvnen din. Vil de ikke høre, gjør det for vane å gå opp og ringe på døra 10-12 ganger på natten hver gang maskinen deres har vekket deg.... så får de kjenne på hvordan det er å bli vekket, de også.

Endret av Million
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og heller ikke dra ut av huset, nei. Var veldig glad vi har den vanen den dagen vaskemaskinen gikk til helvete og tok fyr😅

• Nyttig 3
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

og dette vet du hvordan?

Mange er nattmenensker. Det du gjør nå er å spekulere.

Anonymkode: 16a03...ce4

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde sagt ifra, tenker at ja, det er dyre strømpriser, men hun trenger ikke å kjøre vaskemaskin hver eneste dag :)

Tenker hun blir nok litt flau, og om hu er sur; klag videre til styret for reglene er på din side - det skal være nattesro mellom 23 og 07 er standard. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er jo ikke alle som legger seg klokka 23. jeg er ofte ikke hjemme fra jobb før klokka 23, men jeg kjører ikke maskinen imens jeg spiser middag og ser på tv « på kvelden» fordi det skal være nattero. Mener du det greit og sette på maskinen når en går på jobb om morgenen / formiddagen fordi da det er brannsikkert siden de fleste er våkne? 

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Har dere ikke regler i borettslaget? Synes uansett du kan si ifra. 

Ja. Dette er en borettslag sak til syvende og sist.

11 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som har noen tips til hvordan? Legge lapp i postkassen feks. 

Nei. Enkelte kan synes det er svært ubehagelig å bli konfrontert fra en nabo, og det er alltid mer saklig og ryddig å gå gjennom borettslag styret. De er der for å håndtere konflikter, uansett hvor lite. I tillegg kan du be om anonymitet.

• Nyttig 1
Skrevet
32 minutter siden, Million said:

Jeg ble rasende. Er det noe som får meg til å se rødt, så er det å bli vekket på natten når jeg sover.

Ser for meg at det er utrivelig å være samboer med deg.

Anonymkode: f47de...130

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Naboen min kjører sin maskin på natten. Maskinen deres står rett under sengen min, sånn at hele sengen rister når den spinner. Jeg kjøpte sånne kopper til å sette på beina til vaskemaskinen, men tror ikke de bruker dem for det skjer ingen bedring. Så litt kjipt. Men var veldig morsomt en gang jeg hadde en overnattingsgjest som bråvåknet av at maskinen deres sentrifugerte, og trodde det var jordskjelv😂

Anonymkode: 09c20...757

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...