Gå til innhold

Dere som går til psykolog sjekker dere pasientjournalen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått til psykolog ett år og nå funnet ut at pasientjournalen min ligger digitalt på helsenorge.no. Begynt å lese den. Synes det er greit å se hva psykologen skriver.

Anonymkode: 6bff1...c3c

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tilgang, da jeg har helse Midt-Norge. Men hadde gjort det, om jeg hadde hatt tilgang.

Anonymkode: ec902...f3d

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg gjør det. Interessant å se hva de skriver om det vi har snakket om.

Anonymkode: 8ebde...59c

Skrevet

Ja det gjør jeg. Men jeg har også god kommunikasjon med psykologen om det som blir skrevet. Ved flere anledninger har hun printet ut journal innlegget hun har kladdet etter forrige time og vi har sammen lest igjennom det. Dette synes jeg er både interessant og lærerikt iforhold til min egen utvikling. 

Anonymkode: 51cd9...b6b

Skrevet

Ja, jeg leser det. 

Anonymkode: f55fe...a22

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har ikke tilgang, da jeg har helse Midt-Norge. Men hadde gjort det, om jeg hadde hatt tilgang.

Hvorfor har vi ikke tilgang på grunn av det? Har også lyst til å lese.

Skrevet

Min ligger ikke ute så jeg får ikke lest.

Anonymkode: 78fc9...ccc

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det gjør jeg. Men jeg har også god kommunikasjon med psykologen om det som blir skrevet. Ved flere anledninger har hun printet ut journal innlegget hun har kladdet etter forrige time og vi har sammen lest igjennom det. Dette synes jeg er både interessant og lærerikt iforhold til min egen utvikling. 

Anonymkode: 51cd9...b6b

Jeg har ingen dialog om hva som blir skrevet i jounalen. Jeg vet jo hva det går i, for jeg vet jo hva jeg har snakket om i timene og jeg vet hva psykologen har sagt. Men jeg vet ikke hvordan psykologen har tolket ting. Ser også at psykologen flere ganger skriver at jeg er uklar om enkelte ting, men at psykologen da aldri har spurt om presisering. Noe jeg synes er rart. 

TS

Anonymkode: 6bff1...c3c

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg leser det en sjelden gang. Som regel etter timer der jeg har dissosiert mye og delene har tatt over (jeg har did). Føler ikke behovet for å lese så ofte siden jeg stoler på psykologen og hun er flink til å starte hver time med et kort sammendrag om hva vi snakket om sist. 

Anonymkode: f8b54...0d8

Skrevet
16 minutter siden, Rosakatt said:

Hvorfor har vi ikke tilgang på grunn av det? Har også lyst til å lese.

De holder på å lage en egen app for oss i Helse Midt. Den heter HelsaMi, og Møre og Romsdal får ikke tilgang før neste vår, tror jeg. Men Trøndelag får tilgang litt tidligere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De holder på å lage en egen app for oss i Helse Midt. Den heter HelsaMi, og Møre og Romsdal får ikke tilgang før neste vår, tror jeg. Men Trøndelag får tilgang litt tidligere.

Hvorfor har Helse Midt en egen app? 

Anonymkode: e3853...989

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åh, så bra! Tusen takk for svar, bra noen følger med 😊 Da blir det vel om ikke lenge

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde. For og lese min psykiater sin oppfatning av meg og min tilstand. Jeg trodde jeg hadde personlighetsforstyrrelse, var schizofren, hadde mange personligheter og jaddaaa. Var helt overbevist. Men var heldigvis ikke slik da 🤭 Uklassisk psykose pga utbrenthet, overbelastning, stress og at jeg skulle please alle og utslettet og mista meg selv, personlighet og fikk vrange selvoppfatninger og selvopplevelse av meg selv og de rundt meg. Så noe klassisk psykose var det, men ikke typ vrangforestillinger, at jeg trodde jeg var en gud, eller sa og oppførte meg rart. Men for hun som er trent og jobba med dette, så rett hjem likevel at her er det noe som åpenbart sviver feil vei 🤭

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor har Helse Midt en egen app? 

Anonymkode: e3853...989

Jeg aner ikke!🤪 Skulle ønske vi bare fikk tilgang i HelseNorge, istedenfor!

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Fokuserer på det vi snakker om i timene og jobber med det mellom timene. Ser ikke hva det vil gi meg å lese.

Anonymkode: cfdc7...4e7

Skrevet

Nei jeg har fått beskjed om at det ikke er lurt å lese den fordi det kan misforstås eller være vondt. Jeg har lest epikriser og sånn og syns det er rart å lese om så ille ting fordi jeg prøver å bagatellisere problemene mine til meg selv ellers 

Anonymkode: 66ccc...65e

Skrevet

Ja, har lest. Og bedt de rette ting som er feil 

Anonymkode: 92d15...c61

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, jeg leste den når jeg gikk på DPS. For meg var det veldig positivt da det ga meg en bekreftelse på at psykologen faktisk hadde forstått meg. 

Nå går jeg til privatpraktiserende og har ikke tilgang til journalen, og det er helt ok. 

Anonymkode: 8575c...ee6

Skrevet

Ja, jeg leser min. Og jeg har sendt skriftlig klage på den første psykiateren jeg kom til hos, som skrev ren løgn om meg i journalen min. 

Anonymkode: 24fd3...566

Skrevet

Det er viktig å sjekke denne etter hver time, det finnes mye rare psykologer akkrat som mennesker ellers i arbeidslivet.

Anonymkode: 46d57...9d1

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...