Gå til innhold

Billigere kontaktlinser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har linseabonnement fra specsavers og betaler 318 kr per mnd. Nå som det blir trangere økonomisk så synes jeg at dette blir for dyrt i lengden. Er det noen som vet om billigere alternativer? 

Anonymkode: 7d3ed...a9c

Skrevet

Aldri ha abonnement. Jeg kjøper pakker fra lensit.no og bruker bare linser en gang i blandt, da er det bortkastet med fast månedssum

Anonymkode: 50f3d...235

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøper månedslinser og bruker de myyye lengre enn en måned av gangen. Sikkert ikke så bra men. Blir ca. 1500 i året. 

Anonymkode: 39898...475

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjøper månedslinser og bruker de myyye lengre enn en måned av gangen. Sikkert ikke så bra men. Blir ca. 1500 i året. 

Ikke gjør det. Ta vare på øynene dine. De skal vare hele livet

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Aldri ha abonnement. Jeg kjøper pakker fra lensit.no og bruker bare linser en gang i blandt, da er det bortkastet med fast månedssum

Svaret ditt blir litt meningsløst for alle som faktisk bruker lisner hver dag.. Å ikke bruke linser i det hele tatt er det billigste, men hjelper lite for oss som faktisk ønsker/trenger bruke linser hver dag. 

Abonnementet fra specsavers på månedslinser er veldig godt. Jeg har ikke funnet noe billigere. Jeg byttet til det for et halvt år siden, og da var det billigste alternativet. 

Anonymkode: bb4ff...26a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

😲

Vær så snill Ikke gjør det. 🙏

Jobber i bransjen. Folk aner ikke hva skade det kan gjøre med øynene. 

Vet om flere som har fått betennelse på grunn av slarv med linsebytte. 

Når du først har fått betennelse så får du det veldig lett igjen og risikere å aldri kunne bruke kontaktlinser mer. 

Anonymkode: 3aecd...b03

• Liker 2
Skrevet

Det er et eksempel på "å spare seg til fant". Jada, her og nå er det billigere, men når du får skader og sykdommer på øynene pga feilbruk av linser, blir det fort dyrt.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😲

Vær så snill Ikke gjør det. 🙏

Jobber i bransjen. Folk aner ikke hva skade det kan gjøre med øynene. 

Vet om flere som har fått betennelse på grunn av slarv med linsebytte. 

Når du først har fått betennelse så får du det veldig lett igjen og risikere å aldri kunne bruke kontaktlinser mer. 

Kan jeg spørre deg angående "pause" fra linser da, kanskje? 😅

Bruker dagslinser selv, og kan ikke fordra å bruke briller. Blir derfor linser så å si alltid (bruker kanskje briller 1-2 ganger hver andre måned). Er dette et problem? Er det veldig viktig med denne linsefrie dagen? 

Anonymkode: 7cb53...114

Skrevet

Vel, jeg kan si at jeg betaler rett under 300 kr pr måned hos Brilleland. 

Men det blir som å si "jeg betaler 10 kr for en grønnsak på Prix, hva betaler du på en annen butikk?" Jeg aner ikke da om det er snakk om potet til 10kr kg eller en chilli til 400kr kg... 
En linse er omtrent like beskrivende som en grønnsak i dette tilfellet. 

Jeg kan ikke vurdere om Brilleland har billigere abo når jeg ikke vet om du har dagslinser eller månedslinser, eller om du har andre behov.
Så det eneste jeg kan si er at jeg betaler mindre enn deg, og at Specsavers har priser helt ned i 49,- pr måned. Synsam har linseabo fra 98kr pr måned, interoptik fra 309 kr pr måned.
Så det billigste alternativet vil være å forbli kunde hos Specsavers, så fremst du ikke har noen preferanser på typer linser. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dummeste svaret jeg har sett. 

Selvfølgelig lønner det seg ikke for deg å ha månedabonnement siden du bare bruker linser av og til - da kjøper du etter ditt behov. Men for en person som bruker linser hver eneste dag er situasjonen en helt annen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har linseabonnement fra specsavers jeg og, men valgte månedslinser bare pga prisen. Har toriske linser på det ene øyet, så da ble linsene litt dyrere. Betaler 180kr mnd

Anonymkode: c1735...0bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan jeg spørre deg angående "pause" fra linser da, kanskje? 😅

Bruker dagslinser selv, og kan ikke fordra å bruke briller. Blir derfor linser så å si alltid (bruker kanskje briller 1-2 ganger hver andre måned). Er dette et problem? Er det veldig viktig med denne linsefrie dagen? 

Anonymkode: 7cb53...114

Viktig at øynene får puste. Dagslinser er jo mer hygieniske i med at du tar på en ny linse hver dag. Sov aldri med dagslinsene fordi de tilføre ikke nok oksygen til øynene. 

Alltid lurt å ha en brille på lur. Plutselig så har du fått en øyeinfeksjon eller en skade på øyet som gjør at du ikke kan bruke kontaktlinser mens du får behandling. 

• Liker 1
Skrevet

Bruker månedslinser fra AirOptix, kjøper som Lensway eller Lensit når de har tilbud. Vanlig pris nå er kr. 738, for 6 mnd, uten rabatt.

Kjøper også alltid rensevæske der, veldig mye å spare.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Svaret ditt blir litt meningsløst for alle som faktisk bruker lisner hver dag.. Å ikke bruke linser i det hele tatt er det billigste, men hjelper lite for oss som faktisk ønsker/trenger bruke linser hver dag. 

Abonnementet fra specsavers på månedslinser er veldig godt. Jeg har ikke funnet noe billigere. Jeg byttet til det for et halvt år siden, og da var det billigste alternativet. 

Dagslinser fra lensit er fortsatt billigere enn abonnement 

• Liker 1
Skrevet

680 i måneden her (abb hos Brilleland). Sykes dere andre har det billig. Men jeg er storfornøyd med endagslinsene jeg bruker, og får veldig god service hos min lokale Brilleland. 

Anonymkode: 5e5c9...fb3

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dagslinser fra lensit er fortsatt billigere enn abonnement 

Mine linser er billigere på specsavers enn lensit, og det inkluderer linsekontroll pluss andre rabatter hos specsavers. Det jeg evt sparer (nå er det 15% på lensit, og da sparer jeg ca 40 kroner i mnd) sparer jeg inn igjen på en linsekontroll pluss at man får billigere briller når man har linseabonnement. 

Anonymkode: b4626...77a

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du vet du kan få deltidsabn i de fleste optikerbutikker? Og dersom du skulle få for msnge likevel kan du stoppe abn for en periode. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2022 den 23.13):

Jeg har linseabonnement fra specsavers og betaler 318 kr per mnd. Nå som det blir trangere økonomisk så synes jeg at dette blir for dyrt i lengden. Er det noen som vet om billigere alternativer? 

Anonymkode: 7d3ed...a9c

Jeg bruker dagslinser fra CooperVision, bestiller hos Lensit. Beste linser jeg har prøvd. Bestiller alltid 90-dager pakke, koster i underkant av  800 kroner mener jeg å huske. Jeg hadde abonnement fra specsavers men var skikkelig misfornøyd med linsene.

Anonymkode: ce231...c2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg bruker dagslinser fra CooperVision, bestiller hos Lensit. Beste linser jeg har prøvd. Bestiller alltid 90-dager pakke, koster i underkant av  800 kroner mener jeg å huske. Jeg hadde abonnement fra specsavers men var skikkelig misfornøyd med linsene.

Anonymkode: ce231...c2d

Jeg må ha toriske, de er litt dyrere enn vanlige, men altså ikke dyrere med abonnement kontra lensit. De har jo stort sett de samme linsene som du kan velge mellom når du har abn som du kan kjøpe på lensit, så skjønner ikke helt at du var misfornøyd med de på specsavers. Du kunne jo bare ha valgt noen andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...