Tjåmmitjo Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Altså.. Hva skjer i den kommineoverlege saken vg.no blant anna viser til? Hvordan kan han ha fått holdt på slik i mange år, på ei lita bygd. Hvordan har ikke kollegaer reagert og merkt noe av dette?? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JQo5yj/varslet-om-kommuneoverlegen-du-stoler-paa-en-lege Link til den aktuelle saken
tirben Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 (endret) Hvis man googler denne legen, ser man at han fikk en pris for sitt "engasjement " da denne kommunen ble sterkt rammet av korona. Det var allerede da meldt varsler på ham, men tydeligvis ville kommunen heller beholde den "flinke" legen sin! Endret 4. januar 2023 av tirben 3 3
Million Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 (endret) Leger virker å være en beskyttet art, som kan oppføre seg akkurat som de vil uten at det får noen følger. Og noen man for all del ikke kan avsette eller gi sparken når de har gjort noe galt. Helt hårreisende sak. Endret 4. januar 2023 av Million rettet en formulering 7
Nattens rytter Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 Det er nøgda av rettshaveristar som lid av eit irrasjonelt hat mot helsepersonell.
Gjest MuggenKanari Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 Tjåmmitjo skrev (15 timer siden): Takk for deress engasjement. Vanskelig å vise engasjement basert på en intetsigende overskrift i en plussartikkel.
Gjest MuggenKanari Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 (endret) Takk 👍 Er flere legekontor som har leger jobbende som ikke burde jobbe. På legekontoret jeg må dra til fordi vi ikke har leger her jeg bor så jobber det en som har vært i avisen på grunn av flere klagesaker, og enda en lege som jobber uten full autorisasjon på grunn av for mange tilsynssaker. Legesituasjonen i Norge, spesielt bygdenorge er helt ute og kjøre. Endret 7. januar 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
Million Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 MuggenKanari skrev (På 4.1.2023 den 16.12): Er flere legekontor som har leger jobbende som ikke burde jobbe. På legekontoret jeg må dra til fordi vi ikke har leger her jeg bor så jobber det en som har vært i avisen på grunn av flere klagesaker, og enda en lege som jobber uten full autorisasjon på grunn av for mange tilsynssaker. Legesituasjonen i Norge, spesielt bygdenorge er helt ute og kjøre. Er det fordi de fleste leger bare vil jobbe i byer? De trekkes ikke mot distrikts-Norge i særlig grad?
Gjest MuggenKanari Skrevet 4. januar 2023 #10 Skrevet 4. januar 2023 Million skrev (Akkurat nå): Er det fordi de fleste leger bare vil jobbe i byer? De trekkes ikke mot distrikts-Norge i særlig grad? Og også at ingen har lyst til å jobbe som fastlege. Det eneste distriktet kan lokke med er å jobbe nordsjøturnus, som er at hver lege jobber i f.eks to uker og har fire uker fri. Da kan de bo et annet sted og pendle.
CQM80 Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 Jeg googla meg fram til denne legen tidligere og fant han på legelisten.no. Det jeg syntes var så rart, var at rett etter at denne saken kom opp, var det mange som han hadde gått inn og gitt han gode vurderinger der. Når jeg ser på andre leger på legelisten får de ikke så mange vurderinger i løpet av året, men han her hadde vel rundt 20 vurderinger lagt inn bare i løpet av kort tid, ETTER at saken kom opp. Og alle var veldig fornøyd med han. Han har nok vært en veldig populær lege i bygda, og da er det kanskje vanskelig å tørre å melde han inn. 3 1
Tjåmmitjo Skrevet 6. januar 2023 Forfatter #12 Skrevet 6. januar 2023 CQM80 skrev (På 4.1.2023 den 16.20): Jeg googla meg fram til denne legen tidligere og fant han på legelisten.no. Det jeg syntes var så rart, var at rett etter at denne saken kom opp, var det mange som han hadde gått inn og gitt han gode vurderinger der. Når jeg ser på andre leger på legelisten får de ikke så mange vurderinger i løpet av året, men han her hadde vel rundt 20 vurderinger lagt inn bare i løpet av kort tid, ETTER at saken kom opp. Og alle var veldig fornøyd med han. Han har nok vært en veldig populær lege i bygda, og da er det kanskje vanskelig å tørre å melde han inn. Ja, og vanskelig å tro på også kanskje? Når mann er så meritert me priser for andre ting tror mann kanskje ikke på det fordi det virker så utrolig.
Rhodiola Skrevet 7. januar 2023 #13 Skrevet 7. januar 2023 Hei @Tjåmmitjo. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg