AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Del Skrevet 13. september 2022 Grunnene er mange til det. Den ene er at jeg kun har hatt brødre, en annen er alle de negative statistikkene gutter representerer. Sjansen for at ting går galt, enten med kriminalitet, rus, arbeidsledighet, utenforskap er stor sammenlignet med jenter. Jeg syns jentebarn som oftest er mye mer sjarmerende og søte. Det ser koslig ut å ha døtre, men slitsomt ut å ha sønner. Sånn roughly speaking. Det er sikkert ikke så sort-hvitt. Jeg er såpass redd for å få gutter at jeg heller mest mot å aldri ha barn. Det virker tryggest. Anonymkode: 7da65...c57 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #2 Del Skrevet 13. september 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Grunnene er mange til det. Den ene er at jeg kun har hatt brødre, en annen er alle de negative statistikkene gutter representerer. Sjansen for at ting går galt, enten med kriminalitet, rus, arbeidsledighet, utenforskap er stor sammenlignet med jenter. Jeg syns jentebarn som oftest er mye mer sjarmerende og søte. Det ser koslig ut å ha døtre, men slitsomt ut å ha sønner. Sånn roughly speaking. Det er sikkert ikke så sort-hvitt. Jeg er såpass redd for å få gutter at jeg heller mest mot å aldri ha barn. Det virker tryggest. Anonymkode: 7da65...c57 De er sjarmerende og søte til de blir 7-8 år. Da starter helvetet. Mye enklere med gutter, da de ikke er så kravstore. Gi dem en ball og de er fornøyde. Når jenter er 10 år sammenligner de seg med voksne kvinner, og skal ha alt. Anonymkode: 1eb5e...730 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Del Skrevet 13. september 2022 Ja da er det en god beslutning å ikke få barn. Anonymkode: c3709...8cc 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Del Skrevet 13. september 2022 Alle ønsker seg jenter for tiden, så ikke overrasket. Jeg selv ønsket også jente og venter ei om 7-8 uker. Gleder meg noe enormt. Anonymkode: fe39d...ab8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Del Skrevet 13. september 2022 Ok Anonymkode: 76495...a9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Del Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Grunnene er mange til det. Den ene er at jeg kun har hatt brødre, en annen er alle de negative statistikkene gutter representerer. Sjansen for at ting går galt, enten med kriminalitet, rus, arbeidsledighet, utenforskap er stor sammenlignet med jenter. Jeg syns jentebarn som oftest er mye mer sjarmerende og søte. Det ser koslig ut å ha døtre, men slitsomt ut å ha sønner. Sånn roughly speaking. Det er sikkert ikke så sort-hvitt. Jeg er såpass redd for å få gutter at jeg heller mest mot å aldri ha barn. Det virker tryggest. Anonymkode: 7da65...c57 Neeeii. Gutten min er så mild, rolig, behagelig og god, men likevel mye guttesjarm 🥰 Jenta mi sjarmerer kanskje flere ved første øyekast, men helt ærlig vært mye mer trassete og slitsom i småbarnsfasen. Anonymkode: 97827...70f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Del Skrevet 13. september 2022 Okei. Bare vær forberedt på at jenter utsettes for jævlig mye dritt fra både jevnaldrende og eldre gutter samt menn. Og det begynner tidlig, altså! Pass godt på jentene. Anonymkode: 75157...643 8 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Del Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Okei. Bare vær forberedt på at jenter utsettes for jævlig mye dritt fra både jevnaldrende og eldre gutter samt menn. Og det begynner tidlig, altså! Pass godt på jentene. Anonymkode: 75157...643 Det er sant, men så er det også slik at de utsettes for mye dritt fra andre jenter også. Det begynner også tidlig. Anonymkode: dd311...f1d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Del Skrevet 13. september 2022 Barn er barn, Like "slitsomme"😄, men jeg tror du skal vente med å få barn til du er mer trygg på ditt kjønn. Det er sant det er stygge tall, men det er det om begge kjønn. Det viktigeste for barn er foreldre som er tilstede, som elsker dem og lærer riktige verdier. Anonymkode: 34d89...9ff 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #10 Del Skrevet 13. september 2022 Jeg skjønner deg veldig godt. Det er jo helt overveldende mange fler gutter som blir kriminelle, voldelige osv. Kan ikke alltid tro så godt om egne barn… Anonymkode: 2a83e...eb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #11 Del Skrevet 13. september 2022 Jeg ønsket meg en jente fordi de er så rolige og søte osv Fikk først gutt og er så glad for det. Litt bajas når han var liten, men veldig behagelig og lite drama i puberteten annet enn litt dårlig humør i 15-17 års alderen. Har datter som nå har blitt 13, og det siste året har hun gått fra grei jente til et hormont spetakkel. Så mye drama, dill dall med hår, sminke, klær, vasking av klær og dusjing hele tiden, drama med veninner, sure miner hjemme og lite samarbeidsvillig , oppfører seg veldig egoistisk og bortskjemt osv. Nei takke meg til gutter💗 Anonymkode: 7ef9a...9c0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #12 Del Skrevet 13. september 2022 Jeg er kvinne og har alltid ønsket meg gutter. Fikk en av hver og gutten er mye lettere å ha med å gjøre enn jenta. Dessuten er jeg mye mer redd for alt som kan skje med jenta enn med gutten. Det er lettere å la gutten få frihet enn jenta. Jeg er mer bekymret når jenta er ute enn når gutten er det. Det er vanskelig for gutten får mer frihet enn jenta, og det er en merkbar urettferdighet. Som nevnt tidligere i tråden, for å sette det på spissen, gi gutten en ball og han er happy! Jentene krever mye mye mer, av alt! Anonymkode: bd03e...b78 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #13 Del Skrevet 13. september 2022 Man må gi sine barn tro på seg selv, og mot til å ta sin plass i verden. Røtter og vinger. Det er ikke enklere med jenter, men mange foreldre som evner det dårlig. Det er et problem. Anonymkode: 444aa...a21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #14 Del Skrevet 13. september 2022 For min del spiller det absolutt ingen rolle, så lenge barnet er friskt. Og at jeg er dyktig nok som mor til at barnet er glad og har alt det trenger. Anonymkode: bbeb5...642 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #15 Del Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Okei. Bare vær forberedt på at jenter utsettes for jævlig mye dritt fra både jevnaldrende og eldre gutter samt menn. Og det begynner tidlig, altså! Pass godt på jentene. Anonymkode: 75157...643 Det er vel så mye, og mange ganger mer dritt fra andre jenter er jeg redd Anonymkode: 830cf...ddd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 13. september 2022 #16 Del Skrevet 13. september 2022 Vi var 3 jenter hos mamma. Guuud hun har fått kjørt seg! Krangling, vi var 14 år og visste bestest, var vemmelig i svar, ene søsteren min løp ut med venner fra 12 års alder, drakk, røyka og hang med eldre gutter. (Hun er IKKE sånn nå, blitt helt rolig av seg så rart med det 😂🤭), jentehyl til småjenter kan omtrent kjennes ut som at trommehinnen skal sprekke, da jeg merket det da niesene mine var små 🥴 jenter mobber på en diskret måte, som baksnakking, utestenging, vemmelige kommentarer, dritt oppførsel, og kan ikke være 3 jenter men to. Jeg ønsker meg gutt🤭 Men vi har ingen gutter innad familien utenom de som har kommet utenifra. Og forloveden til søstra mi har to gutter og ei jente, men de er store så får aldri tante forhold til dem, da de og bor et godt stykke unna. Jeg er jente med adhd, mye fravær på skolen, som jeg tok opp i voksen alder og tok fagbrev. Ble syk som 24 åring, er nå uføretrygda som 29 åring. Men Guri jeg har stått på alle årene jeg jobba før sykdom, mye jobb, sa aldri nei, ble flink i jobb. Flaks og være flink i noe da skole ikke var helt enkelt og greit. Fant ut adhd litt sent, var 17. Var kranglete hjemme, pga stefaren min som flyttet inn og det passet ikke meg og de reglene han endret, mobba på skolen, og hormoner oppå det hele. Stakkars de altså 🥴😂 Så ja nei, er noe med alt. Men, mange som faller utenfor pga rus, kriminalitet og sånn uavhengig kjønn, er ofte pga uoppdagede diagnoser, og tilrettelegging og hjelp for sent. 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 13. september 2022 #17 Del Skrevet 13. september 2022 Da jeg var barn, husker jeg mamma fortalte at hun var glad for å få et barn med 10 fingre og 10 tær- som fikk meg til å føle meg perfekt i hennes øyne. I ettertid ser jeg at det er ekstremt mye annet som er viktigere for å lykkes i livet, enn 10 fingre og tær. Jeg er midterste av 3 søsken, og har hele livet følt meg anneledes, så jeg elsket å høre på når mamma fortalte at pappa hadde telt mine 10 tær. Jeg har ikke egne barn, men jeg har folk – også i mindre størrelser i mitt liv, som jeg tar meg av og bekymrer meg for, og det jeg leser av tråden er at uasett kjønn, blir det masse bekymringer – men også gleder. Når man lager små folk, gjør man nettopp det – lager små folk. Alle folk er litt dritt og litt fantastiske – det gjelder også barn. Om du ikke orker bekymringer utover ditt eget liv – ikke få barn. 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #18 Del Skrevet 13. september 2022 Jeg er vokst opp med tre søstre. I tenårene tålte vi ikke synet av hverandre. Tror foreldrene våre hadde lyst å kaste oss ut innimellom. Som voksne går det greit, men som regel blir vi alle 14 år igjen når vi møtes🙈 Mannen min har bare brødre. Der er det null drama, de er bare snille med hverandre. Ønsket meg sønner så jeg skulle slippe å møte meg selv i døra😅 Anonymkode: 18f9c...d4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #19 Del Skrevet 14. september 2022 Jeg er så glad jeg fikk en gutt jeg da, pga alle tingene mange her nevner. Jada, gutter er heftige og aktive og alt det der- men han er så enkel å glede og kommer alltid til mamma! Mine kusiner og søstre - der har det alltid vært så MYE greier, som folk her skriver. Drama, baksnakking, sniking, ljuging til foreldre, tenåringsopplegg uten like. Ting er feil, ferier er gærent, det er mye klaging og meninger alltid. Guttene i familien tar det med knusende ro, det er et hav av forskjell. Selvfølgelig har det mye å si hvordan man håndterer tenåringene sine, mine foreldre lot oss ha fristed i "herjestua" hjemme og vi festet der og jeg var dermed alltid hjemme, mine venner søkte til oss. Det var lurt av dem:) Jeg kommer til å kjøre lignende taktikk, men hadde vært enormt mye mer bekymret for jentene om jeg hadde dem, enn gutten jeg har nå. Han er blid og fornøyd stort sett uansett hvor og hva vi finner på. Anonymkode: 659f2...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 14. september 2022 #20 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er vokst opp med tre søstre. I tenårene tålte vi ikke synet av hverandre. Tror foreldrene våre hadde lyst å kaste oss ut innimellom. Som voksne går det greit, men som regel blir vi alle 14 år igjen når vi møtes🙈 Mannen min har bare brødre. Der er det null drama, de er bare snille med hverandre. Ønsket meg sønner så jeg skulle slippe å møte meg selv i døra😅 Anonymkode: 18f9c...d4d Sitat Sitat Som voksne går det greit, men som regel blir vi alle 14 år igjen når vi møtes🙈 Det høres ut som du har en veldig fin og morsom familie. Jeg tipper at begge foreldrene dine lever og er friske, siden dere fortsatt "er 14", men også mulig jeg misforstår deres søsken-sjagong 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå