AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Er nyutdannet og jobber i barnehage. Overrasket over hvor mye de ansatte (bak)snakker foreldrene i barnehagen og hva de opplever. Hva er det merkeligste, eller mest kravstore du har opplevd fra foreldre? Noe som går igjen er når de samme barna alltid blir hentet sist av typen "Hvorfor fikk de barn? Stakkars "Per" som er sist igjen" Eller den at det alltid er de samme som venter på at barnehagen skal åpne Anonymkode: 59dc2...052 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Vi snakker mest om de foreldrene som åpenbart sender syke barn i barnehagen. Men tviholder på at barnet har kastet opp pga allergi og at grønt snørr er helt vanlig. Snørr får høstfarge...... Anonymkode: b3b06...5de 5 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er nyutdannet og jobber i barnehage. Overrasket over hvor mye de ansatte (bak)snakker foreldrene i barnehagen og hva de opplever. Hva er det merkeligste, eller mest kravstore du har opplevd fra foreldre? Noe som går igjen er når de samme barna alltid blir hentet sist av typen "Hvorfor fikk de barn? Stakkars "Per" som er sist igjen" Eller den at det alltid er de samme som venter på at barnehagen skal åpne Anonymkode: 59dc2...052 Herregud for noen drittfolk du jobber med Hvis du er nyutdannet ville jeg byttet jobb og ikke omgås disse giftige menneskene. Det er ikke noe kjekt arbeidsmiljø å komme inn. De baksnakker nok hverandre også da, tipper jeg Hvis de barnehageansatte syntes synd på "Per" så burde de jo gjøre jobben sin og gjøre det kjekkere å være i barnehagen da. Ikke hans feil at foreldrene jobber sent. Barnehagen skal være et fint sted å være for barna, det er det som skal være fokus. Å måtte levere tidlig eller hente sent er jo fordi man har behov for det. Ikke alle har det privilegiet å jobbe når det passer dem, mange må forholde seg til turnuser, vaktlister og faste arbeidstider. Noen har også andre forpliktelser enn jobb som de må prioritere. Utrolig dårlig gjort å sitte å dømme folk slik. For all del, jeg jobber som lærer og er borti mye rare foreldre. Har også jobbet i barnehage. Men jeg ville aldri ha baksnakket foreldres arbeidstid eller tilgjengelighet... Hå en mil i andres sko før du kommenterer sånt. Anonymkode: 8c175...9ad 35 2 10
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud for noen drittfolk du jobber med Hvis du er nyutdannet ville jeg byttet jobb og ikke omgås disse giftige menneskene. Det er ikke noe kjekt arbeidsmiljø å komme inn. De baksnakker nok hverandre også da, tipper jeg Hvis de barnehageansatte syntes synd på "Per" så burde de jo gjøre jobben sin og gjøre det kjekkere å være i barnehagen da. Ikke hans feil at foreldrene jobber sent. Barnehagen skal være et fint sted å være for barna, det er det som skal være fokus. Å måtte levere tidlig eller hente sent er jo fordi man har behov for det. Ikke alle har det privilegiet å jobbe når det passer dem, mange må forholde seg til turnuser, vaktlister og faste arbeidstider. Noen har også andre forpliktelser enn jobb som de må prioritere. Utrolig dårlig gjort å sitte å dømme folk slik. For all del, jeg jobber som lærer og er borti mye rare foreldre. Har også jobbet i barnehage. Men jeg ville aldri ha baksnakket foreldres arbeidstid eller tilgjengelighet... Hå en mil i andres sko før du kommenterer sånt. Anonymkode: 8c175...9ad 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 8c6f9...851 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Slik var det på min arbeidsplass også. Noe av det som allerede er nevnt, samt enkelte foreldre som ble opplevd som kravstore. Jeg gikk til styrer og det ble ordentlig oppvask (jeg fikk gjøre dette anonymt). Blitt heldigvis helt slutt på det nå, dette var for nesten 6 år siden Anonymkode: 0d7e8...92c 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 Mitt morsomste minne er (den norske) mora som lurte på om vi kunne passe på at sønnen hennes på 3,5 ikke lekte i sølepyttene når det regnet. Han kunne jo bli våt og syk😱 Anonymkode: 0f3c1...042 7 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 Vi hadde en mor hos oss som ikke ville at barna hennes skulle leke sammen i barnehagen fordi da ble de lei av hverandre og de ville ikke leke sammen hjemme... Hun forventet at vi fysisk skulle skille de i uteleken. 🤣 Anonymkode: 922f2...636 7 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er nyutdannet og jobber i barnehage. Overrasket over hvor mye de ansatte (bak)snakker foreldrene i barnehagen og hva de opplever. Hva er det merkeligste, eller mest kravstore du har opplevd fra foreldre? Noe som går igjen er når de samme barna alltid blir hentet sist av typen "Hvorfor fikk de barn? Stakkars "Per" som er sist igjen" Eller den at det alltid er de samme som venter på at barnehagen skal åpne Anonymkode: 59dc2...052 Man kan jo snu på det og spørre Hvorfor jobber de i barnehage når de må klage på alt? Anonymkode: 618f1...def 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Vi snakker mest om de foreldrene som åpenbart sender syke barn i barnehagen. Men tviholder på at barnet har kastet opp pga allergi og at grønt snørr er helt vanlig. Snørr får høstfarge...... Anonymkode: b3b06...5de Atte Hæ? Snørr får høstfarge? 🤭 Grønt snørr får de fleste mot slutten av en forkjølelse, betyr bare at det inneholder litt mer hvite blodceller som skiller ut et grønt enzym som dreper virus. Når man har grønt snørr så holder man på å bli frisk. Vet ikke om det var du eller mora som mente dette med høstfarger 😅 Anonymkode: 5e18c...aee 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 *taushetsplikt* Anonymkode: 73147...0f2 5 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #11 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Herregud for noen drittfolk du jobber med Hvis du er nyutdannet ville jeg byttet jobb og ikke omgås disse giftige menneskene. Det er ikke noe kjekt arbeidsmiljø å komme inn. De baksnakker nok hverandre også da, tipper jeg Hvis de barnehageansatte syntes synd på "Per" så burde de jo gjøre jobben sin og gjøre det kjekkere å være i barnehagen da. Ikke hans feil at foreldrene jobber sent. Barnehagen skal være et fint sted å være for barna, det er det som skal være fokus. Å måtte levere tidlig eller hente sent er jo fordi man har behov for det. Ikke alle har det privilegiet å jobbe når det passer dem, mange må forholde seg til turnuser, vaktlister og faste arbeidstider. Noen har også andre forpliktelser enn jobb som de må prioritere. Utrolig dårlig gjort å sitte å dømme folk slik. For all del, jeg jobber som lærer og er borti mye rare foreldre. Har også jobbet i barnehage. Men jeg ville aldri ha baksnakket foreldres arbeidstid eller tilgjengelighet... Hå en mil i andres sko før du kommenterer sånt. Anonymkode: 8c175...9ad Tja det er vel en sannhet med modifikasjoner at alle har behov for det. Anonymkode: d7405...74a 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #12 Skrevet 13. september 2022 Skjønner at det er lett å bli påvirket av det miljøet du jobber i, men å oppfordre folk her til å bidra til å baksnakke foreldre er vel ikke helt veien å gå... Vær obs på taushetsplikten deres, dere som blir fristet til å svare. De verste historiene blir gjerne lett gjenkjennelig. Anonymkode: 2c38e...04b 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #13 Skrevet 13. september 2022 Det er vel ikke koe bedre med kollegaer som lager tråder på kg🙃 Anonymkode: d7405...74a 8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #14 Skrevet 13. september 2022 Som ts sier...jeg har jobbet i mange forskjellige barnehager...og de ansatte går rundt og baksnakker foreldre...serlig dette med at barna blir levert tidelig og hentet seint...og da synes de synd på de barna.. Eller enda verre når de har( på tidlig vakt eller fri) ser mor sitte på cafe klokken 13 og synes hun burde hente barnet sitt istedenfor ( da snakker vi om foreldre som innimellom har fri, eller går hjemme pga uføre eller arbeidsledig ) Tilogmed har styrer som var rasistisk og tenkte bare på seg selv, og kolleger som gjorde mer hva de ville og ikke for barnas beste. Jeg elsket å jobbe i barnehage før..men av 10 barnehager var bare 2 av de flotte...mye sykdommer,mye baksnakking, styrer som er kontroll syke eyc Anonymkode: b5651...9f9 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #15 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er vel ikke koe bedre med kollegaer som lager tråder på kg🙃 Anonymkode: d7405...74a Enig. Vet ikke om ts er utdannet BUA eller barnehagelærer, hvis siste enda verre at hun lager sånn tråd. Personalet skal legge til rette for samarbeid, ikke skape splid. Anonymkode: b2354...d5c 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #16 Skrevet 13. september 2022 Altså, tenker du at spørsmålet ditt gir inntrykk av at barnehage-ansatte er profesjonelle og bevisst på etikk? Kan du se for deg psykologen starte tråd om de rareste pasientene? Tannlegen spørre om de verste tennene på barn? Du gir bare et dårlig inntrykk av din egen profesjon ved å oppfordre til slik slarv Anonymkode: 71ddb...be1 12 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #17 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er nyutdannet og jobber i barnehage. Overrasket over hvor mye de ansatte (bak)snakker foreldrene i barnehagen og hva de opplever. Hva er det merkeligste, eller mest kravstore du har opplevd fra foreldre? Noe som går igjen er når de samme barna alltid blir hentet sist av typen "Hvorfor fikk de barn? Stakkars "Per" som er sist igjen" Eller den at det alltid er de samme som venter på at barnehagen skal åpne Anonymkode: 59dc2...052 Du er overrasket over hvor mye de baksnakker på jobb, så nå ønsker du å høre baksnakking på fritiden også? Anonymkode: cef49...793 10 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #18 Skrevet 13. september 2022 Dersom leverings- og hentetider er det hotteste barnehageansatte baksnakker foreldre om, lurer jeg på om det ikke finnes en eneste av de som jobber i full stilling selv? Anonymkode: 7dfc7...28f 10
Puny Skrevet 13. september 2022 #19 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Herregud for noen drittfolk du jobber med Hvis du er nyutdannet ville jeg byttet jobb og ikke omgås disse giftige menneskene. Det er ikke noe kjekt arbeidsmiljø å komme inn. De baksnakker nok hverandre også da, tipper jeg Hvis de barnehageansatte syntes synd på "Per" så burde de jo gjøre jobben sin og gjøre det kjekkere å være i barnehagen da. Ikke hans feil at foreldrene jobber sent. Barnehagen skal være et fint sted å være for barna, det er det som skal være fokus. Å måtte levere tidlig eller hente sent er jo fordi man har behov for det. Ikke alle har det privilegiet å jobbe når det passer dem, mange må forholde seg til turnuser, vaktlister og faste arbeidstider. Noen har også andre forpliktelser enn jobb som de må prioritere. Utrolig dårlig gjort å sitte å dømme folk slik. For all del, jeg jobber som lærer og er borti mye rare foreldre. Har også jobbet i barnehage. Men jeg ville aldri ha baksnakket foreldres arbeidstid eller tilgjengelighet... Hå en mil i andres sko før du kommenterer sånt. Anonymkode: 8c175...9ad Dette!!! 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #20 Skrevet 13. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du er overrasket over hvor mye de baksnakker på jobb, så nå ønsker du å høre baksnakking på fritiden også? Anonymkode: cef49...793 Neste tråd: hvorfor har ikke foreldre respekt for de ansatte i barnehagen?? Pga tråder som denne. Anonymkode: 71ddb...be1 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå