Gå til innhold

Dårligere søvn i forbindelse med nytt familiemedlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treåringen vår har sovet godt lenge. I sommer fikk hun en lillesøster, og nå har søvnen begynt å bli litt ruskete (begynt å gråte en del i søvne, våkner litt, sover generelt urolig). Jeg vet at dette er normalt, men til dere som har tilsvarende erfaringer; hvor lenge varte dette? 

Anonymkode: 8e52c...2be

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Treåringen vår har sovet godt lenge. I sommer fikk hun en lillesøster, og nå har søvnen begynt å bli litt ruskete (begynt å gråte en del i søvne, våkner litt, sover generelt urolig). Jeg vet at dette er normalt, men til dere som har tilsvarende erfaringer; hvor lenge varte dette? 

Anonymkode: 8e52c...2be

Dette går i faser gjennom hele tiden av barnehageårene er min erfaring. Uavhengig av familieforøkelse. Vår 3 åring hadde en lang periode med oppvåkninger av mareritt i 2-3 årsalderen. Hun er nå 3,5 og det hender fortsatt 2-3 ganger i uka. Eldste sov godt hele natten fra hun var ca 1 år men hadde en lang fase i 4-årsalderen hvor hun våknet om natten og ble engstelig. Måtte sove hos oss nesten hver natt fra 02 tiden i over et halvt år før det gikk Iver av set selv.

Dette hører nok bare med i småbarnsfasen. Og tror det er store variasjoner hvor lenge disse fasene varer😌

Anonymkode: d473a...069

Skrevet

Kan godt hende at en av dere voksne bør sove sammen med 3-åringen i en periode. Det er en voldsom omkalfatring å bli storesøster og hun får nok med seg at baby får være hjemme med mamma hver dag mens hun må i bhg. Behov er i stadig endring; tilrettelegg heller slik at alle får sove. Om noen måneder har hun sikkert ikke behov lenger 😊

Anonymkode: 24b19...6d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...