Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert om du hadde det slik etter jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min kommer tidlig hjem hver dag. Jeg har hjemmekontor flere dager i uken pga. lang reisevei. I dag var en av de verste dagene jeg har hatt på jobb. Jeg ble pisket rundt fra jeg logget på fra morgenen til jeg avsluttet ca kl.17. 

Mannen var hjemme lenge før jeg var ferdig. Han sover lite bestandig og er tidlig på kontoret og kommer tidlig hjem. 

Mellom alle øktene og kjøret, hadde jeg totalt ca. 35 min uten skjermen foran meg, fordelt utover dagen. Tiden brukte jeg effektivt til å re opp sengene, gå med søppel, gi hunden  for, tømme maskinen, sette inn igjen i den og rydde opp småting her og der, som leker og noe hunden hadde dratt utover. Jeg rakk også å sette på en vask. Alt for å ha det i orden innen kl 14-15 fordi jeg vet han kommer hjem. Jeg liker også å ha det ryddig ved endt arbeidsdag. Lunsjen min ble knekkebrød ved pulten. Jeg hadde ikke fem minutter til meg seg selv.

Jeg var på randen til sammenbrudd pga. et evig mas fra en stresset leder absolutt hele dagen pga. en kritisk systemfeil. Mannen sendte meldinger i løpet av dagen om tilbud på utemøbler og stiller meg spørsmål for å svare på spørsmål ang. en forsikring osv. Jeg understrekte hvor travel dagen min var.

Han kommer hjem, og det første han gjør er å påpeke noe kliss på en skapdør. Han tar frem en bøtte og vasker flere skapdører grundig. Han lurer på hva jeg har spist pga. klisset. Deretter kommer støvsuger frem. ( Jeg rakk ikke det i dag).  Jeg ble i grunn glad for at han gadd det, men min dag var jo langt fra over så det skapte stress og støy.

Etter jobb vurderte jeg noe høyt med han vedr. forsikringssaken. Han sier etter en stund " tenk videre, dette løser vi ikke ved å sitte å vurdere mer de samme tingene om igjen" 

Deretter rant det over for meg. Jeg satt med forsikringssaken på sofaen. Han går til pulten jeg har brukt, drar frem støvsugeren gang nr.2 kun for å støvsuge opp noen smuler etter meg.  Smulene etter lunsjen! Det ble takken jeg fikk for å droppe lunsj til fordel for å sørge for at alt det andre var på stell flr han kom hjem. Han kommenterer så en liten kork som ligger igjen. Alt annet hadde jeg ryddet vekk så fort jeg hadde logget av, fordi det er viktig for han.

Jeg klikket. Det ble en heftig krangel og vi er ikke på talefot nå. Jeg kan ikke leve sånn. Mulig jeg er et rotehue i forhold til han, men jeg ønsker fred og ro. Hver dag med hjemmekontor gjør jeg alt nevnt over, inkludert støvtørking eller støvsuging. Det føles som rene straffen å skulle jobbe hjemmfra fordi den ene dagen jeg ikke rekker å polere huset, får jeg "anmerkning". Det var slik det føltes. Reiser jeg på kontoret, blir det galt at jeg yder for lite hjemme.  ( Bruker da 2 timer på veien istedenfor). Han mente bestemt at jeg selv velger hjemmekontor og gjør like lite på ettermiddagen om jeg reiser dit eller er hjemme. Altså ser han ingenting av det jeg gjør når jeg har hjemmekontor.

Han mente han bare ryddet etter meg i dag, noe helt uproblematisk og at min reaksjon er i mitt hode. Om det så er jeg som tilter på noe helt uskyldig, er det uansett en stressfaktor for meg at han "fotfølger" meg og rydder etter meg som et barn, som om det aldri er godt nok.  Jeg trigges veldig av det. På seg selv kjenner man andre, og de gangene jeg oppfører meg slik, er jeg irritabel og premenstruell. Da vet jeg også at det er jeg som oppfører meg som en dritt og kan be om unnskyldning eller innrømme å være i dårlig humør. Jeg blir flau de gangene jeg er sånn og tenker at jeg oppfører meg som en tyrann som hakker og bryter ned. 

For han er dette en normal væremåte og han vil aldri si unnskyld eller " beklager, men nå er jeg i dårlig humør". Han mener bestemt at han bare tar saken i egne hender og får ting gjort. På søndag var samme dritten. Da hadde han irritert seg over en bukse og en genser som skapte rot som han kommenterte. Det var det eneste som "hang og slang" i huset. 

I går fikk jeg fred fordi jeg rakk alt inkl. rent sengetøy, men det er ikke et slik liv jeg kan leve. Vi er begge grader av ordensmennesker, men dette blir jeg syk av. Trene får jeg ikke lenger tid til. Gjør jeg det, er jeg hjemme etter middag, og da er det ikke mer igjen av dagen i og med det er lang reisevei. 

I dag kunne han ha spurt hvordan jeg hadde det, om dagen min, som et normalt menneske, men etter kl 17 er det forbudt med jobbsnakk ( ifølge han).

Anonymkode: 8a394...305

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud for et mas fra deg. Mannen din er da ikke en tankeleser. Hva forventer du egentlig?

sorry, men du høres ut som en veldig sliten KAREN. At han orker. Du er tydeligvis deg, og meg meg meg, kun deg. Alt handler om deg. Ikke han. Han må se deg. han må forstå deg.

Veldig egoistisk oppførsel av DEG

Anonymkode: 7a987...801

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å leve i et slik forhold, så hadde dette vært meg hadde jeg blitt singel som en følge av oppførselen hans. For det er ikke riktig på en flekk å holde på slik som mannen din gjør. Du vil få det mye bedre alene etter min mening basert på det du skriver.

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Dere har ikke plass til eget kontor for deg? Så du slipper å bli forstyrret av mannen når du har travle dager? 

Bruker du ikke tallerken når du spiser? 

I dag burde du prioritert å slappe av med skjermfri i lunchen. Den må du ta på egen kappe.

Hvorfor har dere så mye husarbeid? 

Anonymkode: ca076...d9f

• Liker 7
Skrevet

Jeg som selv har hjemmekontor og samboer har lang jobb dag så skjønner jeg hva du mener. I uke dager går det i ett sett, vi er begge slitne. Det er noe vi tar hensyn til, vi har også barn.

Jeg hadde ikke godtatt om det var slik, du prøver å gjøre så godt du kan til tross for at dette var en hektisk dag og du ble pisket rundt. Alle dager er ikke like, og det er lov å bli sliten og irritert når man føler at man har gjort så godt man kan med ryddingen samtidig som man har hatt en dritt dag, det er jo helt menneskelig å noe alle ville kjent/følt på. Det hadde kokt inni meg om samboeren min skulle påpeke alt jeg IKKE hadde gjort og ikke sett noe av det jeg faktisk hadde gjort. Det meg og samboer har lært oss er at vi sier ifra til hverandre at «idag er jeg litt ekstra sliten» og da hjelper vi hverandre så godt vi kan med å avlaste hverandre. 

Om han skal gå en runde etter det du har gjort så kan han gjøre det selv da? hvis måten han gjør det på er så mye bedre.

Anonymkode: 8ad39...046

• Liker 6
Skrevet

Jeg leste helt ærlig ikke så mye feil i det første innlegget. Han fortsatte og rydde, og hadde noen spørsmål. Om han satt seg ned i sofaen og klaget over din manglende rydding, så hadde det vært noe annet, men han ryddet og vasket. I tillegg tenker jeg at du velger selv hva du bruker pausene på jobb til. 

Anonymkode: d7cfd...d2b

• Liker 8
Skrevet

Djeeez.. dette forholdet høres ikke bra ut! Stress pga noen få smuler? Mas hver dag om husarbeid? Hvis dette skal funke, er det nok bedre at dere er særboere. Jeg hadde blitt forbannet hvis min mann hadde forventet at jeg gjorde masse husarbeid mens jeg jobber hjemmefra. Nettopp fordi jeg er på JOBB, og jobben min betaler ikke for at jeg gjør husarbeid. 

Anonymkode: bb5ca...d24

• Liker 15
Skrevet

Numero uno tips fra Kvinneguiden:

DUMP HAN.

Anonymkode: b15eb...2ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud for et mas fra deg. Mannen din er da ikke en tankeleser. Hva forventer du egentlig?

sorry, men du høres ut som en veldig sliten KAREN. At han orker. Du er tydeligvis deg, og meg meg meg, kun deg. Alt handler om deg. Ikke han. Han må se deg. han må forstå deg.

Hun hadde da gitt beskjed om at dagen var travel? Da trenger man ikke gå rundt med hvite hansker for å sjekke hvert eneste støvkorn.

Jeg hadde syntes det hadde vært ekstremt slitsomt om min mann skulle påpekt hver eneste minste lille ting, så jeg forstår TS, men det virker jo som om det er mangel på kommunikasjon her. Her må begge hensynta hverandres behov.

• Liker 6
Skrevet

Konflikter kan fort oppstå når noen er slitne, så det med forsikringssaken og kommentaren er nå en ting.

Men at han er fullstendig ANAL på en flekk og et par smuler er jo helt fjernt.

Er han alltid sånn, eller var han på tuppa fordi etelelrsnnet i dag?

• Liker 8
Skrevet

Min mann har hatt heimekontor nokre få dagar. Det er ikkje noko husarbeid gjort i løpet av arbeidsdagen, han er på jobb. Tilfeldigvis i huset. 

Eg har ikkje muligheit for heimekontor, så eg kan ikkje seie noko om hans evt forventninger om husarbeid, men eg trur faktisk at han ikkje hadde rekna med at eg skulle gjort husarbeid i løpet av dagen. 

Eg lurer på om dette forholdet ditt er liv laga, når det er så stor forskjell på kva som er oppfatta som reint og ryddig nok. Eller så er du ekstremt rotete, sånn at mannen er nødt til å rydde og vaske for å overleve?

• Liker 1
Skrevet
DundreMilfin skrev (Akkurat nå):

Konflikter kan fort oppstå når noen er slitne, så det med forsikringssaken og kommentaren er nå en ting.

Men at han er fullstendig ANAL på en flekk og et par smuler er jo helt fjernt.

Er han alltid sånn, eller var han på tuppa fordi etelelrsnnet i dag?

På meg virket det som om hele innlegget handlet om at TS stresset seg omtrent i hjel for at mannen ikke skulle finne noen feil når han kom hjem. Virket som han er en person som krever husarbeid hver dag og at TS gjør det for husfreden, selv om hun også sa at hun liker å ha det ryddig. 

Og så fant han to feil allikevel og da kom det på toppen av tidligere stress og dette med forskringssaken. Høres så utrolig slitsomt ut, TS. Sikker på at du ikke heller vil ta reiseveien på 2 timer for å slippe å drive med husarbeid når du egentlig skal jobbe? 

Anonymkode: 2ea1e...4a1

• Liker 20
  • Hjerte 1
Skrevet

Du har på en måte gjort det vanskelig for deg selv ved å begynne å gjøre husarbeid når du har hjemmekontor. Da begynner han selvfølgelig å forvente at du gjør det.

Du bør slutte med dette, bruk de pausene du kan ha til å ta helt fri, og helst gå en kjapp tur ut eller noe sånt. Alt annet lar du ligge, slik du ville ha gjort om du jobbet et annet sted. Forklar for mannen din at slik blir det fra nå, du har gjort alt for mye husarbeid under arbeidsdagen og dette har skapt for mye stress for deg.

Anonymkode: 77831...933

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

På meg virket det som om hele innlegget handlet om at TS stresset seg omtrent i hjel for at mannen ikke skulle finne noen feil når han kom hjem. Virket som han er en person som krever husarbeid hver dag og at TS gjør det for husfreden, selv om hun også sa at hun liker å ha det ryddig. 

Og så fant han to feil allikevel og da kom det på toppen av tidligere stress og dette med forskringssaken. Høres så utrolig slitsomt ut, TS. Sikker på at du ikke heller vil ta reiseveien på 2 timer for å slippe å drive med husarbeid når du egentlig skal jobbe? 

Anonymkode: 2ea1e...4a1

Kan jo være lettere å først snakke med fyren om dette er liv laga? 

Sånn istedetfor å unngå hele samtalen og dra på kontor? 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ehh.. DU høres mer ut som en Karen, enn det ts gjør. Eller en "pick me girl" 😆

Anonymkode: fb484...857

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mannen min kommer tidlig hjem hver dag. Jeg har hjemmekontor flere dager i uken pga. lang reisevei. I dag var en av de verste dagene jeg har hatt på jobb. Jeg ble pisket rundt fra jeg logget på fra morgenen til jeg avsluttet ca kl.17. 

Mannen var hjemme lenge før jeg var ferdig. Han sover lite bestandig og er tidlig på kontoret og kommer tidlig hjem. 

Mellom alle øktene og kjøret, hadde jeg totalt ca. 35 min uten skjermen foran meg, fordelt utover dagen. Tiden brukte jeg effektivt til å re opp sengene, gå med søppel, gi hunden  for, tømme maskinen, sette inn igjen i den og rydde opp småting her og der, som leker og noe hunden hadde dratt utover. Jeg rakk også å sette på en vask. Alt for å ha det i orden innen kl 14-15 fordi jeg vet han kommer hjem. Jeg liker også å ha det ryddig ved endt arbeidsdag. Lunsjen min ble knekkebrød ved pulten. Jeg hadde ikke fem minutter til meg seg selv.

Jeg var på randen til sammenbrudd pga. et evig mas fra en stresset leder absolutt hele dagen pga. en kritisk systemfeil. Mannen sendte meldinger i løpet av dagen om tilbud på utemøbler og stiller meg spørsmål for å svare på spørsmål ang. en forsikring osv. Jeg understrekte hvor travel dagen min var.

Han kommer hjem, og det første han gjør er å påpeke noe kliss på en skapdør. Han tar frem en bøtte og vasker flere skapdører grundig. Han lurer på hva jeg har spist pga. klisset. Deretter kommer støvsuger frem. ( Jeg rakk ikke det i dag).  Jeg ble i grunn glad for at han gadd det, men min dag var jo langt fra over så det skapte stress og støy.

Etter jobb vurderte jeg noe høyt med han vedr. forsikringssaken. Han sier etter en stund " tenk videre, dette løser vi ikke ved å sitte å vurdere mer de samme tingene om igjen" 

Deretter rant det over for meg. Jeg satt med forsikringssaken på sofaen. Han går til pulten jeg har brukt, drar frem støvsugeren gang nr.2 kun for å støvsuge opp noen smuler etter meg.  Smulene etter lunsjen! Det ble takken jeg fikk for å droppe lunsj til fordel for å sørge for at alt det andre var på stell flr han kom hjem. Han kommenterer så en liten kork som ligger igjen. Alt annet hadde jeg ryddet vekk så fort jeg hadde logget av, fordi det er viktig for han.

Jeg klikket. Det ble en heftig krangel og vi er ikke på talefot nå. Jeg kan ikke leve sånn. Mulig jeg er et rotehue i forhold til han, men jeg ønsker fred og ro. Hver dag med hjemmekontor gjør jeg alt nevnt over, inkludert støvtørking eller støvsuging. Det føles som rene straffen å skulle jobbe hjemmfra fordi den ene dagen jeg ikke rekker å polere huset, får jeg "anmerkning". Det var slik det føltes. Reiser jeg på kontoret, blir det galt at jeg yder for lite hjemme.  ( Bruker da 2 timer på veien istedenfor). Han mente bestemt at jeg selv velger hjemmekontor og gjør like lite på ettermiddagen om jeg reiser dit eller er hjemme. Altså ser han ingenting av det jeg gjør når jeg har hjemmekontor.

Han mente han bare ryddet etter meg i dag, noe helt uproblematisk og at min reaksjon er i mitt hode. Om det så er jeg som tilter på noe helt uskyldig, er det uansett en stressfaktor for meg at han "fotfølger" meg og rydder etter meg som et barn, som om det aldri er godt nok.  Jeg trigges veldig av det. På seg selv kjenner man andre, og de gangene jeg oppfører meg slik, er jeg irritabel og premenstruell. Da vet jeg også at det er jeg som oppfører meg som en dritt og kan be om unnskyldning eller innrømme å være i dårlig humør. Jeg blir flau de gangene jeg er sånn og tenker at jeg oppfører meg som en tyrann som hakker og bryter ned. 

For han er dette en normal væremåte og han vil aldri si unnskyld eller " beklager, men nå er jeg i dårlig humør". Han mener bestemt at han bare tar saken i egne hender og får ting gjort. På søndag var samme dritten. Da hadde han irritert seg over en bukse og en genser som skapte rot som han kommenterte. Det var det eneste som "hang og slang" i huset. 

I går fikk jeg fred fordi jeg rakk alt inkl. rent sengetøy, men det er ikke et slik liv jeg kan leve. Vi er begge grader av ordensmennesker, men dette blir jeg syk av. Trene får jeg ikke lenger tid til. Gjør jeg det, er jeg hjemme etter middag, og da er det ikke mer igjen av dagen i og med det er lang reisevei. 

I dag kunne han ha spurt hvordan jeg hadde det, om dagen min, som et normalt menneske, men etter kl 17 er det forbudt med jobbsnakk ( ifølge han).

Anonymkode: 8a394...305

Fortell han at det var travelt på jobb i dag, og at husarbeidet blir nedprioritert fordi at jobb er viktigst? Rotet ditt kommer ikke til å gå noe sted, så det fikser du når du har tid og overskudd. Han trengte ikke å rydde etter deg - og det er ikke ditt problem at han valgte å gjøre det, heller.

Anonymkode: fb484...857

• Liker 4
Skrevet

Altså…det er jo ikke egentlig meningen at man skal gjøre husarbeid når man JOBBER på hjemmekontor. 
Ikke rart mange arbeidsgivere ønsker folk tilbake på kontoret.

Anonymkode: 099f8...3db

• Liker 11
Skrevet

Kommunikasjon er vel nøkkelordet! Din mann virker som et petimeter. Veldig lite mandig med et så pedantisk vesen. Når jeg og min mann ser hverandre etter jobb,klasker han meg på baken,kysser meg og setter på kaffen. Så sitter vi å skravler om alt og ingenting. Forholdet deres høres jo helt drepen ut!

Anonymkode: ca488...2de

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

I pausen din skal du IKKE gjøre husarbeide. I pausen din skal du spise (bruk gjerne en stor tallerken) og slappe av. Gjerne på kjøkkenet eller i stuen foran TVen. Da skal du nemlig lade opp slik at du jobber godt resten av arbeidsdagen.

Husarbeide tar du og mannen din ETTER middag og arbeidstid. Middag lager dere annenhver dag. Eller den som ikke lager, rydder middag.

Anonymkode: 018da...8a4

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altså…det er jo ikke egentlig meningen at man skal gjøre husarbeid når man JOBBER på hjemmekontor. 
Ikke rart mange arbeidsgivere ønsker folk tilbake på kontoret.

Anonymkode: 099f8...3db

Hun gjorde det i pausen sin.

På meg virker det som at hun jobber hardt, så jeg tror ikke arbeidsgiveren kan ha mye å utsette der.

Til TS: Før dere går til drastiske skritt som å gå hver deres vei, så må dere snakke sammen. Dere kan vel komme frem til et kompromiss der begge er fornøyde. Han kan droppe klagingen over småting som noen smuler, og du kan vente med rydding og styr til du er ferdig på jobb, og så slapper du av og spiser i pausen din.

Anonymkode: 1a9ad...d11

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...