AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Del Skrevet 13. september 2022 Dame 34 år, kan ingenting om sminke, har brukt kun mascara hele livet. Har ganske fin hud, men ser at ansiktet har blitt litt eldre, ser litt småbarnssliten ut og spesielt på vinteren iblant ønsker jeg å pynte meg litt ekstra for anledninger mm. Men jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. Har lyst til å gjøre det så enkelt som mulig, og jeg er helt nybegynner og redd for å bli seende for skarpt sminket ut, vil se naturlig ut. Aner ikke hva produktene heter engang eller hva som er hva😀 Noen som har noen tips? Foundation, concealer, hvor begynner jeg? Anonymkode: c6b20...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #2 Del Skrevet 13. september 2022 Tror jeg enten ville prøvd en concealer eller tinted moisturizer. En del av concealerene som har kommet på markedet de siste årene er ment som å være en mellomting mellom concealer og foundation. Concealere kan ha fra lett til full dekkevne. Tinted moisturizers eller lette serumfoundationer har også blitt veldig populær. Jeg føler det er veldig individuelt hva man liker, ville gått innom både Kicks og Fredrik&Louisa og spurt å få med noen prøver (gratis), det gjør det så mye enklere når man kan teste produktene noen dager. Anonymkode: b8b90...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 13. september 2022 #3 Del Skrevet 13. september 2022 En bronzer. Et pudder eller kremprodukt(om du heller mot tørrere hudtype) som brukes som et 3-tall rundt ansiktet,for å ramme inn ansiktet og gi litt farge🤗 Jeg har litt fetere hud,og liker en bronzer i pudderform som jeg påfører med en litt stor kost i panne,ned mot kinn og hake/halsen. Tar litt på sidene av nesen, og bruker det resterende på kosten til å koste litt i hele ansiktet på slutten. Bruker brun eyeliner, og litt mascara. Og må ikke glemme lipgloss, mitt favorittprodukt😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Del Skrevet 13. september 2022 Tusen takk for tips, blir et spennende lite eksperiment å prøve 😄 HI Anonymkode: c6b20...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Del Skrevet 13. september 2022 Apotekets fuktighetskrem med litt farge er faktisk ok, man får litt glød. Anonymkode: ac1d4...f69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 14. september 2022 #6 Del Skrevet 14. september 2022 Hvis du bare skal ha ett enkelt produkt: Rød leppestift! Men siden det muligens blir litt for voldsomt i hverdagen, så kommer du veldig langt med vippetang og mascara, rouge* og en nøytral leppestift. *Evt. et produkt som kan brukes som både rouge såvel som leppestift, som f.eks. "Pot Rouge for Cheeks and Lips" fra Bobbi Brown. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sonit Skrevet 14. september 2022 #7 Del Skrevet 14. september 2022 En CC krem ( F.eks fra IT cosmetics. Denne kan du blande med fuktighetskrem for lite dekk, eller bruke som den er for mer dekk. Kan også brukes som concealer. Litt solpudder på steder hvor solen treffer OG blush. Blush gjør så mye for ansiktet og pigger opp! Gjerne kremblush. Bruk den også litt på midten av øyelokk og bittelitt på hake og nesebein, vær LETT på labben, det skal lite til. Kun CC krem eller foundation blir flatt. En settingspray med litt dewy effekt så holder sminken på plass. Vurder å få formet og farge brynene og vippene - i det daglige kan du da droppe mascara. En nøytral leppestift (men ikke nude/brun) eller en rødfarge som kler deg! Gå gjerne mot såkalt sheer lipstick som gir både farge og glosseffekt. Se på YT for tips - mye å finne der. Eller Finn noen som virker flink hos Kicks eller andre parfymerier. Jeg synes de som står hos MAC sine produkter generelt er dyktigst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #8 Del Skrevet 14. september 2022 For min del handler det mer om hudpleie og kosthold enn sminke.. huden sin egen glød er det beste i mine øyne, og jeg har ingenting imot at hud ser ut som hud. Men hender jeg ikke har vært så flink til hudpleie og kosthold hver uke, og da tyr jeg til en bb cream og bronzer. Viktigste for min del er vippetang, gjør at jeg ser mer våken ut med en gang ☺️ Anonymkode: ccd90...c0f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #9 Del Skrevet 14. september 2022 L'Oréal True Match Serum Tinted Foundation Anonymkode: ae81d...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. september 2022 #10 Del Skrevet 14. september 2022 Om det er til anledninger hadde jeg kjøpt en CCcream, en bronzer+blush og en leppestift eller lipgloss. Bronzeren kan du bruke som øyenskygge og ofte Spørs litt hva du går for. Og en brynpenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Del Skrevet 14. september 2022 Hudpleie, en god peel å bruke et par ganger i uken så huden stråler Anonymkode: c60c4...329 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 14. september 2022 #12 Del Skrevet 14. september 2022 DundreMilfin skrev (1 time siden): Om det er til anledninger hadde jeg kjøpt en CCcream, en bronzer+blush og en leppestift eller lipgloss. Bronzeren kan du bruke som øyenskygge og ofte Spørs litt hva du går for. Og en brynpenn. Hvilken CCcream vil du anbefale? Jeg bruker av og til BBcream, synes det fungerer greit da jeg synes foundation blir for mye av det gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. september 2022 #13 Del Skrevet 14. september 2022 AnnePåLande skrev (1 time siden): Hvilken CCcream vil du anbefale? Jeg bruker av og til BBcream, synes det fungerer greit da jeg synes foundation blir for mye av det gode. Akkurat nå har jeg falt pladask for Erborian ved første inntrykk - men jeg har ikke testet den særlig enda. Jeg vil si Lumene CC er rimelig innertier for de fleste, godt fargeutvalg. Endel liker IT Cosmetics, den kommer ikke jeg til å kjøpe igjen med mindre jeg får veldig tørr hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 14. september 2022 #14 Del Skrevet 14. september 2022 Jeg pleide å like Lumene CC cream. Men etter å ha prøvd Caia BB-stick går jeg aldri tilbake 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sonit Skrevet 14. september 2022 #15 Del Skrevet 14. september 2022 CrazyCatLady2500 skrev (44 minutter siden): Jeg pleide å like Lumene CC cream. Men etter å ha prøvd Caia BB-stick går jeg aldri tilbake 😁 Jeg kjøpte den fra Caia etter å ha sett dine lovord om den. Men på min tørre hud ble den litt rar. Den liksom sklir av huden? Har prøvd med primer og settingspray, men på min hud funker den ikke. Men sånn er det med produkter, ikke alt passer for alle. På min hud er f.eks CC fra IT Cosmetics helt perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 14. september 2022 #16 Del Skrevet 14. september 2022 Sonit skrev (1 minutt siden): Jeg kjøpte den fra Caia etter å ha sett dine lovord om den. Men på min tørre hud ble den litt rar. Den liksom sklir av huden? Har prøvd med primer og settingspray, men på min hud funker den ikke. Men sånn er det med produkter, ikke alt passer for alle. På min hud er f.eks CC fra IT Cosmetics helt perfekt Oi, nå får jeg dårlig samvittighet 😳men jeg ER fornøyd, altså 😅det er nok bare det at folk er forskjellige. Så rart! Jeg bruker også pudder (sexy mama) og settingspray 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sonit Skrevet 14. september 2022 #17 Del Skrevet 14. september 2022 CrazyCatLady2500 skrev (4 minutter siden): Oi, nå får jeg dårlig samvittighet 😳men jeg ER fornøyd, altså 😅det er nok bare det at folk er forskjellige. Så rart! Jeg bruker også pudder (sexy mama) og settingspray 😬 Ingen grunn til dårlig samvittighet Det var en tenåringsjente som ble svært fornøyd med å overta den, og hos henne fungerer den kjempebra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 14. september 2022 #18 Del Skrevet 14. september 2022 Sonit skrev (2 minutter siden): Ingen grunn til dårlig samvittighet Det var en tenåringsjente som ble svært fornøyd med å overta den, og hos henne fungerer den kjempebra. Så bra! Jeg har også et par tenåringer i familien som overtar bomkjøp. Veldig kjekt 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #19 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hudpleie, en god peel å bruke et par ganger i uken så huden stråler Anonymkode: c60c4...329 Dette! Det er viktig å rense huden godt hver eneste morgen og kveld, og å jevnlig fjerne døde hudceller med peeling. Jeg har faktisk fått god hjelp på apoteket, mange ansatte der har videreutdanning i hudpleie og kan hjelpe deg å finne riktige produkter til din hudtype. Med riktig hudpleie gløder huden naturlig, og man trenger ikke sminke:) Anonymkode: 301a6...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå