Gå til innhold

Refluks/ekstraslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stort sett hver eneste dag problemer med det som kjennes ut som ekstraslag på hjertet. Men det kjennes ut som et trykk fra magen som blir presset opp i halsen ofte rapet jeg samtidig? Noen som har hatt det samme problemet. Har en del syreproblemer, så kan det være refluks også? Utrolig slitsomt. Jeg har ny legetime, men de sliter med å finne årsaken. Blir så forbanna stressa av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om å bli henvist til gastro avdelingen på sykehuset.

Anonymkode: 0937a...1e4

Skrevet

Høres mer ut som refluks. Ekstra hjerteslag føles ut som om hjertet hopper over et slag… Føles ikke som noe press ved magen. (Hilsen en som har fått målt opp mot 20.000 ekstra slag i døgnet😅)

Anonymkode: 2f346...49c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres mer ut som refluks. Ekstra hjerteslag føles ut som om hjertet hopper over et slag… Føles ikke som noe press ved magen. (Hilsen en som har fått målt opp mot 20.000 ekstra slag i døgnet😅)

Ja, men det er sånn det føles ut her også. Det blir stille en liten stund også kommer det et hardt slag, men dette kan komme og gå. Noen dager varer det hele dagen. Fryktelig ubehagelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men merker du alle disse slagene? Det må jo være grusomt slitsomt?

Skrevet
CrazyChick90 skrev (14 timer siden):

Ja, men det er sånn det føles ut her også. Det blir stille en liten stund også kommer det et hardt slag, men dette kan komme og gå. Noen dager varer det hele dagen. Fryktelig ubehagelig.

Da kan det være ekstraslag ja. Det kommer gjerne mer på kvelden, når man faller til ro. Det er plagsomt, men ikke farlig. Du bør dra til fastlegen og ta en ekg. Oppdages ekstraslagene der, kan du bli henvist til kardiolog. Da blir det gjerne gjennomført en holter-test (tror jeg det heter). Da går du med elektroder ett til to døgn. Jeg fikk blodtrykksmedisin mot dette, det hjalp ikke, så måtte over på noen sterkere hjerte-medisin. (Min måling med 20.000 ekstraslag var når jeg gikk på hjertemedisin, var enda verre før det!) Har du over 10.000 ekstraslag i døgnet, er det ikke bra, da hjertet kan vokse. 

Skrevet
CrazyChick90 skrev (14 timer siden):

Men merker du alle disse slagene? Det må jo være grusomt slitsomt?

Merket hvert slag, og ja, det var slitsomt. Tror det kom av stress. Var «heldig» å brakk beinet og ble sykemeldt, da gikk ekstraslagene over etter noen uker. (Var plaget med dette i over 3 mnd.) Skulle egentlig brenne noe i hjertet, da ingen ting hjalp, men slapp da heldigvis det😊 Bruker ikke hjertemedisin i dag, og har kun noen ekstraslag på kveldstid nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Merket hvert slag, og ja, det var slitsomt. Tror det kom av stress. Var «heldig» å brakk beinet og ble sykemeldt, da gikk ekstraslagene over etter noen uker. (Var plaget med dette i over 3 mnd.) Skulle egentlig brenne noe i hjertet, da ingen ting hjalp, men slapp da heldigvis det😊 Bruker ikke hjertemedisin i dag, og har kun noen ekstraslag på kveldstid nå.

Jeg er litt usikker på hva det kommer av, log jeg hadde legetime for 2 uker siden. Da lyttet han på hjertet mitt og fant ikke noe. Blodtrykk var også fint, men det er ikke alltid jeg har disse ekstraslagene, men nå har det vart i noen dager i strekk, og jeg blir så forbanna redd også, så det gjør ikke saken bedre. Jeg sliter også med syreproblemer/refluks, så tenkte å begynne med å få medisiner for det. Det kan jo komme fra magen og opp i brystet, altså pumping av syre, men dette vet jeg jo ikke. Det er så mye som kan være feil i den regionen.

Skrevet
CrazyChick90 skrev (12 timer siden):

Jeg er litt usikker på hva det kommer av, log jeg hadde legetime for 2 uker siden. Da lyttet han på hjertet mitt og fant ikke noe. Blodtrykk var også fint, men det er ikke alltid jeg har disse ekstraslagene, men nå har det vart i noen dager i strekk, og jeg blir så forbanna redd også, så det gjør ikke saken bedre. Jeg sliter også med syreproblemer/refluks, så tenkte å begynne med å få medisiner for det. Det kan jo komme fra magen og opp i brystet, altså pumping av syre, men dette vet jeg jo ikke. Det er så mye som kan være feil i den regionen.

Det føles jo litt «angst-aktig» ut med disse ekstraslagene, føles ut som å ha «hjerte i halsen». Jeg gikk med dette i ca 2 år, men det ble riktig ille etterhvert. Fastlegen ville sjekke pulsen min, men klarte ikke å telle, da det slo i hytt og gevær😅 Så måtte ta ekg, som viste forhøyet puls. Men det er vist helt ufarlig, så lenge det er under 10.000 ekstraslag i døgnet… Men ville prøvd å fått en henvisning til kardiolog, så du kan få bekreftet at det er det det er. Så slipper du å uroe deg♥️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...